Meld je gratis aan

Flitser voor bruiloft

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za nov 05, 2016 19:12    Onderwerp: Flitser voor bruiloft Reageer met quote

Ze hebben mij gevraagd om in de avond foto's te maken van het feest. Om zich kan ik dat wel. Maar heb geen losse flitser.
Ik heb me er wel wat in verdiept. Maar die richtgetallen brengen me niet verder.
Dus vandaar mijn vraag. Heb ik genoeg aan een richtgetal van 40 of toch naar 52.
Buiten treedt het gilde die avond ook op, waar ik dan ook foto's kan maken.
Ik heb een sony a35 wat het assortiment al lastiger maakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za nov 05, 2016 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien een 2de hands kopen, Sony is tegenwoordig op andere flitsvoetje overgestapt zoals je mogelijk al weet. Kunt ook de Minolta flitsers gebruiken. De Minolta 3600HS(D) of 5600HS(D). Rest van de Minolta's werken alleen manueel op digitale camera.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: za nov 05, 2016 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Zomaar even een flitser kopen en denken dat je daarmee betere foto's gaat maken gaat niet werken. Flitsen is een vak apart en om de eerste keer een dergelijke belangrijke gebeurtenis te pakken is zeer onverstandig. Pas na veelvuldig gebruik en uitgebreide kennis van de theorie ga je er ook echt iets mee kunnen. Denk dus niet dat je ineens veel betere foto's zult gaan maken.

Als je nu een flitser koopt, een cursus doet en er de komende tijd veelvuldig op uit gaat trekken om ervaring op te doen zul je een kans op slagen hebben.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo nov 06, 2016 10:00    Onderwerp: Reageer met quote

Eens met Erik Very Happy [/i]
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo nov 06, 2016 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Voor je Sony A35 zijn genoeg flitsers te krijgen. Voor de nieuwere types moet je een adapter gebruiken, omdat Sony is overgestapt naar een nieuwe hotshoe. De A35 heeft nog de Minolta iISO autolock shoe, tegenwoordig gebruikt Sony de MIS ISO hotshoe. Sony levert een adapter waarmee je nieuwe flitsers (voor de MIS shoe) kunt aansluiten op een camera met de Minolta hotshoe. Je hebt geen verlies aan functionaliteit.

Je A35 ondersteunt allerlei flitsmogelijlheden, waaronder ook draadloos.

Zelf heb ik 3 flitsers: een Sigma EF500 DG Super en twee Nissin Di700a. De Sigma heeft nog de Minolta hotshoe, de Nissins hebben de nieuwe hotshoe.

Voor zover de hardware. Dan het gebruik. Daarvoor hoef je niet persé een cursus te volgen; er zijn genoeg tutorials te vinden op internet. Je zult er wel moeite voor moeten doen: flitsfotografie is een vak op zich. Veel oefenen en proberen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2016 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb 2 flitsers, met verschillend richtgetal, en het komt erop neer dat die met het hoogste richtgetal wat verder in de min staat ingesteld als de andere.

Ik zet mijn camera dan op M, redelijk hoge iso(400-800) 1/15 of 1/30 en de flits op TTL en bij Nikon zit dan ook nog de afstandsmeting in de flitsberekening en de flits in de min(proeffoto's).

Ook gebruik in zaaltjes vaak een 'geribbeld jampot' op de flits en de flits dwars op de camera, zodat als je van portret naar landschap gaat de flitskop door knikken in dezelfde positie kan houden. Door die 'jampot' gaat het licht alle kanten op en zorgt zo voor heel weinig schaduw.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: