Meld je gratis aan

Advies voor nieuwe lens en/of nieuwe body

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2016 07:00    Onderwerp: Advies voor nieuwe lens en/of nieuwe body Reageer met quote

Hallo,

Ik ben een beginnend fotograaf en heb al een jaar of 6 een Canon 1000D met een Sigma 18-200, een Canon 50mm 1.8f, en een Canon 10-18mm.
Nu ga ik naar Zuid-Amerika en zou ik me graag wat meer verdiepen in het fotograferen van dieren. Momenteel ben ik op wereldreis, dus gewicht en gesleep speelt zeker mee. Nu probeer ik de afweging te maken wat mijn volgende stap is. Een telelens of een nieuwe body? Ik hoop hier wat advies over te krijgen. Ik zou eerder gaan voor tweedehands om in een beter product te kunnen investeren. Als ik voor een telelens zou gaan zou ik waarschijnlijk mijn 18-200 verkopen.

Alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2016 08:17    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de meeste dieren ga je aan 200mm bij lange na niet genoeg hebben. Je zult dan toch echt minimaal 300mm moeten hebben en liever zelfs nog 400mm. Kijk eens naar een 2de-hands Canon 100-400L.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di nov 22, 2016 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Hangt erg af van welke dieren je fotografeert... Ik ken dierenfotografen die zweren bij een 60mm macro lens... :-)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo nov 23, 2016 08:02    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaar de opmerking "voor de meeste dieren" Wink. Op vakantie is het voor het overgrote deel wild waar je niet dichtbij kunt komen wat mensen gaan fotograferen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: