Meld je gratis aan

Insteekfilters

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za nov 26, 2016 18:39    Onderwerp: Insteekfilters Reageer met quote

Wie help mij een pakket insteekfilters samenstellen voor Strand en zee foto's te maken ben beginnend amateur en das wel men ding denk ik Een 10 stops en wat nog ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za nov 26, 2016 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

Begin eens met het budget. Daar is het meeste van afhankelijk. Om te beginnen een 3, 6 (en eventueel 10-stops). Daarnaast een 2 en 3 stops soft en een 2-stops hard. Daarnaast eventueel nog een polarisatiefilter. Daarmee kom je al een heel eind.

Goedkope filters zoals sltealth gear en Cokin zijn redelijk te gebruiken zolang je er eentje gebruikt maar als je er 2 of meer achter elkaar gaat zetten krijg je een hele lelijke kleurenzweem over je foto's. Voor een paar filters (100*100) en houder ben je voor ongeveer 300 euro klaar.

Ga je voor bijvoorbeeld Lee dan heb je hier geen last van lelijke kleuren in je foto's en kun je er makkelijk meerdere achter elkaar zetten. Je budget moet dan wel minimaal 2-3 keer zo groot zijn.

Als je er echt lol in gaat krijgen en je gaat nu voor de goedkope dan heb je uiteindelijk veel geld weggegooid omdat je dan toch Lee of een ander goed merk wilt. je zult je dan gruwelijk gaan irriteren aan de slechte kwaliteit van de goedkope filters en de bijbehorende vervelende effecten in je foto's.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo nov 27, 2016 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

Buget is te bezien je koopt dat niet iedere week Ik ben verleden week op een Benro Demo info dag geweest en tis verdorie goed materiaal maar de prijs is er ook naar natuurlijk Vb een 10 stops en wat nog ???
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo nov 27, 2016 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

Wat je nog meer zou moeten hebben als begin staat in mijn vorige post.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: