Meld je gratis aan

upgrade van 600d naar 5d mk2 of nieuwe lens?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 06, 2016 14:27    Onderwerp: upgrade van 600d naar 5d mk2 of nieuwe lens? Reageer met quote

Hallo allen,

Zoals de titel al zegt.
Upgraden van een 600d naar een 5d mk2 (700 euro met 40k clicks)

of beter dit geld investeren in een goede lens.

de lenzen die ik op dit moment bezit zijn:

standaard kit lens 18-55mm
canon 50mm f1.8
tamron 70-200mm f2.8
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 11:45    Onderwerp: Reageer met quote

Wat gek dat hier niemand een antwoord op heeft....

Mijn mening: upgraden van APS-C naar full-frame is altijd de betere keus. Je kunt je kitlens (18-55) niet gebruiken op een 5D, dus je schiet qua lenzen wel tekort in het "standaard" gebied.

Ik ben destijds naar een 5D over gestapt met een Tamron 2.8/28-75 SP lens, later vervangen door een 4/24-105 L. Die laatste gebruik ik nog steeds met volle tevredenheid!

Ben wel benieuwd wat je gedaan hebt!
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 16:25    Onderwerp: Re: upgrade van 600d naar 5d mk2 of nieuwe lens? Reageer met quote

jtalboom schreef:
Hallo allen,

Zoals de titel al zegt.
Upgraden van een 600d naar een 5d mk2 (700 euro met 40k clicks)

of beter dit geld investeren in een goede lens.

de lenzen die ik op dit moment bezit zijn:

standaard kit lens 18-55mm
canon 50mm f1.8
tamron 70-200mm f2.8

je kan alleen EF lenzen gebruiken
als je binnen platen wil schieten moet je een externe flitser gebruiken
body heeft geen interne flitser
met 40.000 clicks zit je wel goed
moet 150.000 clicks halen
je moet ook het duurdere CF geheugen kaart hebben
de 5D mkII is wel erg zwaar 850 gram body
met lens word dat over de kilo
is dus geen camera voor wandel en vakantie
BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 17:18    Onderwerp: Re: upgrade van 600d naar 5d mk2 of nieuwe lens? Reageer met quote

fotograaf66 schreef:

Een ingebouwde flash geeft sowieso nooit een goed resultaat, dat is leuk voor een verjaardagsfeestje maar niet voor serieuze foto's.
Daarbij: op hoge ISO waardes scoren deze camera's ook heel erg goed, dat in combinatie met goed glas en je krijgt mooie, natuurlijke foto's.

"Wandel en vakantie" : dat ligt er maar net aan wat je voor eisen stelt. Ik heb hem bijna altijd bij me, kwestie van een goede schouderriem kopen, dan merk je niet eens dat je hem om hebt hangen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 17:31    Onderwerp: Re: upgrade van 600d naar 5d mk2 of nieuwe lens? Reageer met quote

MinoltaMan schreef:
fotograaf66 schreef:

Een ingebouwde flash geeft sowieso nooit een goed resultaat, dat is leuk voor een verjaardagsfeestje maar niet voor serieuze foto's.
Daarbij: op hoge ISO waardes scoren deze camera's ook heel erg goed, dat in combinatie met goed glas en je krijgt mooie, natuurlijke foto's.

"Wandel en vakantie" : dat ligt er maar net aan wat je voor eisen stelt. Ik heb hem bijna altijd bij me, kwestie van een goede schouderriem kopen, dan merk je niet eens dat je hem om hebt hangen.

ben jij nou het topic aan het capen
dat is zeker niet de bedoeling
BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 17:33    Onderwerp: Re: upgrade van 600d naar 5d mk2 of nieuwe lens? Reageer met quote

fotograaf66 schreef:

ben jij nou het topic aan het capen
dat is zeker niet de bedoeling

Lol! Ik was de eerste die hier antwoord op de vraag gaf, dus wie kaapt er wat?

Daarbij : antwoord geven is voor iedereen vrij, of staat er ergens dat dat verboden is??

Wink
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 21:09    Onderwerp: Re: upgrade van 600d naar 5d mk2 of nieuwe lens? Reageer met quote

MinoltaMan schreef:
fotograaf66 schreef:

De 5D2 leuke camera, maar niet meer te vergelijken met de huidige camera's als gaat om de ISO prestaties. Bij oplichten van de schaduwpartijen van de RAW bestanden creëren je al vrij vlot kleurruis.

Aantal jaar met een 5D2 en 5D3's gewerkt deze vergeleken met een Fujifilm X T1. De laatste een crop camera en presteert een stuk beter in de hoge ISO's etc dan de 5D2. En deed ook niet onder voor mijn 5D'3. ben uiteindelijk in 2014 ook volledig overgestapt op de systeemcamera's van Sony en Fujifilm. Zo is het Fujifilm systeem nog redelijk compact en voor mij ideaal voor reisreportages en ja ook betaald werk.

Persoonlijk zou ik de 5D2 links laten liggen.

Ben zelf wel benieuwd wat TS mist aan zijn huidige set mist en waar hij naar opzoek is.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 21:56    Onderwerp: Re: upgrade van 600d naar 5d mk2 of nieuwe lens? Reageer met quote

koban schreef:

De 5D2 leuke camera, maar niet meer te vergelijken met de huidige camera's als gaat om de ISO prestaties. Bij oplichten van de schaduwpartijen van de RAW bestanden creëren je al vrij vlot kleurruis.

Aantal jaar met een 5D2 en 5D3's gewerkt deze vergeleken met een Fujifilm X T1. De laatste een crop camera en presteert een stuk beter in de hoge ISO's etc dan de 5D2. En deed ook niet onder voor mijn 5D'3. ben uiteindelijk in 2014 ook volledig overgestapt op de systeemcamera's van Sony en Fujifilm. Zo is het Fujifilm systeem nog redelijk compact en voor mij ideaal voor reisreportages en ja ook betaald werk.

Persoonlijk zou ik de 5D2 links laten liggen.

Ben zelf wel benieuwd wat TS mist aan zijn huidige set mist en waar hij naar opzoek is.

Tuurlijk worden camera's steeds beter en beter. Maar het hangt er maar net allemaal van af wat je wil fotograferen onder welke omstandigheden. Daarbij kan niet iedereen het nieuwste van het nieuwste betalen.

Voor de lol heb ik een A7, gewoon omdat je daar veel op kunt adapteren (oude manuele lenzen), maar als ik iets in de sport moet fotograferen komt ie echt niet mee!
Geef me dan maar die ouderwetse leuke 5D!

Terug naar crop: nooit meer voor mij. Ik grijp alleen nog naar crop-body's als ik van 200mm 300 wil maken zonder een TC te gebruiken.

Ergo: zoals je al aangeeft, het komt allemaal neer op wat je mist en wat je wil gaan doen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 03, 2017 22:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ieder zijn eigen wensen en referentie kader. Mensen staren zich soms te veel blind op Full Frame sensors. (apparatuur)

200mm blijft 200mm ongeacht type sensor. Beeldhoek verranderd Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: