Meld je gratis aan

Probleem belichtingsindicator

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 22:54    Onderwerp: Probleem belichtingsindicator Reageer met quote

Hoi allemaal! Ik heb sinds een jaar een canon eos 760d. Helemaal blij mee en tot vorige week ook niks mis mee. Alleen nu houdt mijn belichtingsindicator ermee op lijkt het wel. Sad
Heb met de kerst een sigma macro lens gekregen en die wilde ik uit proberen. Dus ik zet mijn camera aan om.te kijken of er nog jus in de batterij zat. En merkte dat die indicator op -1blijft hangen. Dat was nog met de gewone standaardlens. Toch de sigms erop geschroeft, maar bleef nog hangen op -1. En met mijn tamronlens deed ie al niets anders. Heb de camera toen terug gezet naar fabrieksinstellingen en daarmee staat ie nu op 0, maar het doet verder niets...

Heeft iemand een idee wat dat kan zijn?
Is het iets wat ik misschien zelf op kan lossen of moet het misschien nagekeken worden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 23:46    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt de belichtingscompensatie op -1 ingesteld.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2016 00:28    Onderwerp: Pearlnl Reageer met quote

Kan dat dan zomaar uit het niks en dat je het zelf niet weet??
En waar moet ik dat gedaan hebben? Dan kan ik morgen es kijken om het er weer uit te krijgen. Hoop toch zo dat dat het ook is!!
Snap er ook niks van dat ie zo van het een op ander moment dit heeft...Sad
Hoop dat je me laat weten waar ik het kan vinden. Moet alleen morgen vroeg werken, dus kan pas na 4en weer kijken en reageren hier...
Tnx alvast!
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2016 19:47    Onderwerp: Pearlnl Reageer met quote

Nou, net nagekeken en dat het zo ingesteld zou zijn, dat is het dus niet. Vrees toch een ritje naar de winkel...Sad
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2016 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

Laat even weten in dit topic wat het is geweest. Voor de eventuele volgende met dit probleem. Wink
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2016 23:45    Onderwerp: Pearlnl Reageer met quote

Ja, doe ik! Zal alleen nog even niet zijn, want ik heb wisselende diensten en werk nu even overdag...helaas!
Kreeg nog wel van iemand een tip om de sensor te laten reinigen.
Geen idee of dat wat uithaalt, maar kan het altijd proberen...
Ik laat het nog ff weten...
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2016 23:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben erg benieuwd naar de motivatie van die iemand om de sensor te laten reinigen en daarmee het probleem op te lossen!
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 29, 2016 11:16    Onderwerp: Reageer met quote

Je sensor laten reinigen is echt een ontzettend dom advies als er iets met je belichtingsmeter aan de hand zou zijn. Pure geldverspilling.

Waarschijnlijk heb je per ongeluk aan het wieltje gezeten na het scherpstellen want dat is de handige functie waarmee je makkelijk je belichting kunt wijzigen zonder dat je het menu in hoeft. Ik schat de kans vrij klein in dat er iets mis is met je body.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 29, 2016 18:29    Onderwerp: Pearlnl Reageer met quote

Mja, advies van sensor icm belichtsmeter snapte ik ook al niet heel erg. Persoon die dat opperde heeft zelf een 600d en eenzelfde probleem gehad en dat zou bij haar toen zo opgelost zijn. Kan natuurlijk ook zijn dat dat haar is aangepraat. Maar saar ben ik niet bij geweest.
Even voor de duidelijkheid. Deze camera is niet mijn eerste. Dus als ik iets ingesteld zou hebben, weet ik dat heus wel. Optie van het wieltje ken ik ook, maar sat is het dus niet.
Misschien leg ik het verkeerd uit. Dus even nog een keer.
Als ik dus een foto wil maken, dan verspringt in mijn zoeker en als ik naar mijn scherm zou kijken in mijn scherm dat streepje van de belichtingsmeter. Maar sat doet dus niks meer. Deed ie vorige week nog wel. In eerste instantie bleef het hangen op -1. Na terug zetten in fabrieksinstellingen blijft het op 0 staan. Je zou dus denken dat de belichting altijd goed zou zijn. Als het dan al een instelling zou zijn, waar zou ik dat dan ingesteld moeten hebben? En nog belangrijker, hoe krijg ik het weer weg...
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 29, 2016 21:51    Onderwerp: Pearlnl Reageer met quote

Hoihoi! Daar ben ik weer even. Ben volgens mij een tikje verder gekomen. Heb even verder gesnuffelt en weet nou het volgende....
Waarschijnlijk is de camera van het persoon die met het advies van de sensor te reinigen kwam, gewoon helemaal gereinigd en dus ook de contactpuntjes waarmee het probleem was opgelost. Dat zou dan logisch zijn.
De instelling waar jullie het hier over hebben is das de belichtingscompensatie. Das dus niet wat ik bedoel. Ik heb het echt over de meter. En voor wat ik nu op een andere site heb gelezen kan het goed zijn, dat die toch naar zijn grootje is...grr..
Ga morgen naar de winkel om.de camera weg te brengen. Heb er tenslotte garantie op.
Echt in heel de 40 jaar dat ik fotografeer nog nooit gehad dat mijn camera echt kapot was. Ben benieuwd hoelang de ellende gaat duren..
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: