Meld je gratis aan

Noorderlicht fotograferen
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2017 17:47    Onderwerp: Noorderlicht fotograferen Reageer met quote

Hallo!

Ik ben een amateur natuur fotograaf en volgende maand ga ik naar Tromso voor een stedentrip/fotografie trip.

Nu heb ik de Canon 550d body samen met de 18-55mm IS EF-S lens. Ook heb ik een Tamron 28-200 telelens. Ook heb ik een statief met draadontspanner want dat zal ik nodig hebben.

Ik ben mij gek aan het zoeken op internet over de juiste set om mee te nemen. Wat voor lens is aan te raden?

Voor zover ik het kan lezen heb je een groothoek lens nodig en F/2.8 of lager voor het "perfecte plaatje".

Graag advies want voor mijn gevoel heb ik wat ik nodig heb Smile.

Alvast dank,

Jurjen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2017 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

mijn advies
sigma 18-35mm f/1.8 Art

heb het ook geprobeerd met sigma 10-20 f/4-5.6, maar dat was een afstraffing.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2017 10:37    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je antwoord. Dit is wel een lens wat een beetje mijn budget ligt.
Maar ligt het ook niet voor een groot gedeelte aan de instellingen die je moet hebben?
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2017 11:16    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet vooral een lichtsterke lens hebben en je huidige lenzen zijn dat niet. Daarna komen de instellingen maar die zijn minder spannend. Als de Sigma te duur is kun je ook eens naar een Tamron 17-50 f/2.8 kijken welke je al voor 150 euro tweedehands kunt kopen (de niet VC-versie want die is scherper).