Meld je gratis aan

PSE 15

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2017 14:48    Onderwerp: PSE 15 Reageer met quote

Hallo,
Ik gebruik LR6 om mijn foto's op te slaan, te ordenen en te bewerken.
Daar LR6 beperkt is in de bewerkingen, heb ik onlangs Photoshop elements 15 aangeschaft en geinstalleerd.
Ik kan nu wel een foto vanuit LR6 downloaden naar PSE (via bewerken in) en bewerken, maar kan dan niet de in PSE bewerkte foto weer opslaan in LR6. Hij komt dan in de originele map in afbeeldingen terecht.
Wil ik een foto bewerken met de NIK collection, dan gaat dit wel. Er wordt dan een TIF bestand aangemaakt.
Ik ga er vanuit dat ik iets niet goed doe, maar kan er niet achter komen wat maar het kan ook mogelijk zijn dat het gewoon niet kan.
Wie weet hier antwoord op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2017 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

Als je via LR6 de optie Bewerken in en voor PSE15 kiest, dan wordt er toch een TIF file aangemaakt, welke dan in PSE15 geopend wordt. Als je na de bewerking deze TIF file opslaat, dan is de TIF file met de veranderingen toch ook in je catalogus opgenomen ??

gr

Jan
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jan 30, 2017 15:08    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Jan,
Klopt helemaal.
Ik heb zitten klooien zonder eigenlijk grote veranderingen op een foto aan te brengen PSE, daarna opslaan en dan komt het schermpje om ze in afbeeldingen op de harde schijf te zetten
Dat gebeurt natuurlijk ook tot het me opviel dat er toch wel veel TIF bestanden van dezelfde foto in LR6 kwamen te staan.
Daarna wel een duidelijke verandering aangebracht en weer opgeslagen en kwam toen ook in LR6 te staan.
Dus..... gewoon weer niet verder gekeken dan m'n neus lang was Very Happy
In ieder geval bedankt voor je reactie en we gaan gewoon verder met kijken wat er allemaal wel en niet kan in PSE.
Met vriendelijke groet,
Leo
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: