Meld je gratis aan

Welke afbeeldingsgrootte? HELLLPPPP

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2017 16:13    Onderwerp: Welke afbeeldingsgrootte? HELLLPPPP Reageer met quote

Hoi Hoi,

Ik loop enorm te stoeien met welke instellingen je moet gebruiken als je je afbeelding opslaat.

Ik kom er niet uit, op het internet staan verschillende meningen en de ene zegt dit de andere dat..

Ik wil graag foto's die ik bewerk in Lightroom goed opslaan zodat ze goed te gebruiken zijn in wordpress..
Nu heb ik ergens gelezen dat je daar ook de waardes kunt aanpassen en dat de ideale waardes 480x600 px is en dat je deze dan ook op de site kan aanpassen.
Dit heb ik gedaan. En ook die waardes gebruikt om mijn foto in op te slaan.

Aantal jaar gelden heb ik geleerd om een foto op te slaan bij een waarde van 1000 x 1000 px.
Laatst vroeg een site weer om deze op te slaan op 1200 px langste site.

Kan iemand mijn helpen zodat ik de juiste waardes heb en deze kan gebruiken voor hoofdzakelijk wordpress en zoom.nl ( volgens mij is het hier 1132 x 1000? )
Ook instagram is een site die ik veel gebruik, evt ook tips daarvoor? Daar moet de afbeelding natuurlijk erg verkleind worden.

Help!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2017 23:51    Onderwerp: Reageer met quote

In Lightroom sla je fotos niet op in een bepaalde resolutie, je exporteert ze. Klein verschil in formulering maar erg belangrijk als je werkt in Lightroom.

Lightroom bewaart je foto's altijd in het originele formaat (RAW en maximale resolutie), dus bij het exporteren bepaal je pas de resolutie die je nodig hebt.

Welke resolutie je nodig hebt hangt erg van de toepassing af. Als je een Wordpress site hebt hangt het van je opmaak af welke resolutie het beste is.

1000x1000 is natuurlijk vierkant. Kan heel mooi zijn, maar dat betekent natuurlijk dat je een stuk van je foto verliest (want je schiet ze meestal niet in het vierkant).

Voor openbare sites als Facebook, instagram en andere kun je even googlen op de optimale resolutie. Voor Facebook is dat 2048 pixels (lange zijde). Andere weet ik niet uit mijn hoofd.

en maak dan vooral in Lightroom voor elke site een export-preset aan, dan hoef je alles maar één keer in te stellen als je exporteert (of publiceert! dat is vaak een stuk handiger in Lightroom)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo feb 01, 2017 01:45    Onderwerp: Reageer met quote

2048x1536
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: