Meld je gratis aan

Zoektocht naar 1ste spiegelreflexcamera

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2017 14:35    Onderwerp: Zoektocht naar 1ste spiegelreflexcamera Reageer met quote

Hallo,

Ik ben een beginnend fotograaf en ik ben op zoek naar een instapmodel waarmee ik natuurfotografie, dichtbij (macro) maar ook veraf kan maken, maar ik zoek ook een camera waarmee ik bewegend beeld mee kan vastleggen (dieren/paardensport)

Nu heb ik me laten vertellen dat Nikon de betere camera's heeft maar Canon de betere lenzen....maar dan raak ik nog meer in twijfel welk merk ik dan moet nemen met het oog op de toekomst.

Ik heb zelf al een beetje zitten zoeken. Bij Canon kom ik meestal uit op de EOS 750D of de 760D en bij Nikon op de D5300 of de D5500. De D5600 zou ook nog kunnen maar heeft een hogere ISO, is ook duurder, maar misschien heb ik dat als beginneling nog helemaal niet nodig.

Kan iemand mee een beetje op weg helpen met welke camera en merk ik nu het beste uit zou komen?

Thanks!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2017 15:23    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk eens hier --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1470892
In volgende topic vind je enorm veel informatie die je kan helpen met je keuze.

Je kijkt nu vooral naar de camera. De wensen zoals je die uitspreekt mbt de onderwerpen die je wilt fotograferen zijn mogelijk met de camera's zoals je die nu benoemt. Omdat het nogal divers is wat je wilt gaan doen. Zit je uitdaging hem vooral in het maken van de keuze voor een objectief of objectieven.

Zelf adviseer ik starters te starten met zogenaamde kit. bijvoorbeeld Canon of Nikon camera met 18-55 objectief. Ga eerst eens tijd aan de slag. Leer de camera kennen en leer de basis principes van fotografie. Tijdens deze ontdekingsfase leer je zoveel dat het gemakkelijker wordt om betere keuzes te maken voor uitbreiden van de set.

Zowel Nikon als Canon maken goede camera's. Beide merken zijn zeker geen miskoop.

Er zijn ook nog merken als Sony, Fujifilm etc. etc. Ga naar de winkel houdt paar camera's vast en speel er mee. Welke vind jij prettig bedienen?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2017 00:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou beginnen met een tweedehandsje
Naar boven
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2017 08:27    Onderwerp: Reageer met quote

Koban, bedankt voor de tip! Ik zal de informatie eens goed doorlezen.

Reinoud: Mocht ik toch voor tweedehands gaan, zijn er bepaalde sites die je me aanraadt om te bekijken en kun je op marktplaats bijv. ook goede 2dehands camera's kopen? Sites die je me afraadt?

Alvast bedankt!
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2017 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Shir89,

Mooi dat je wilt gaan fotograferen.
In je post geef je niet aan wat je uit wilt gaan geven.
Als je een gedegen advies wilt is dat misschien wel handig om te weten.
Ik weet daarom niet wat voor advies je wilt hebben wat betreft een camera.
Vaak willen mensen een hele goede camera maar zijn de lenzen vaak 2e keus. Als je de keuze hebt gemaakt wat je precies voor ogen hebt om te fotograferen kan je op die basis de lens of lenzen bepalen.

Op marktplaats een camera of lens kopen is altijd riskant.
Je moet echt verstand hebben van zaken en veel al heb je ook geen garantie.

Je kan er ook voor kiezen om via de echte fotovakhandel een 2e hands camara of lens te kopen. Waar ik zelf altijd naar toe ga is Foto Konijnenberg in Den Ham maar er zijn er meer. Natuurlijk kom je dan hoger uit maar je hebt dan wel garantie.
Succes.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2017 16:30    Onderwerp: Reageer met quote

Shir89 schreef:
zijn er bepaalde sites die je me aanraadt om te bekijken en kun je op marktplaats bijv. ook goede 2dehands camera's kopen? Sites die je me afraadt?

Op welke site je gaat kijken maakt niet heel veel uit; het gaat uiteindelijk om de mensen waar je iets koopt.
Veel mensen zijn huiverig voor dingen tweedehands kopen, maar in de praktijk is het allemaal geen probleem. Als je naar een verkoper gaat en de camera ziet er goed uit, de autofocus doet het en de flitser doet het en hij is niet helemaal afgeragt, dan doet hij het.
De meeste mensen zijn een stuk zuiniger op hun spullen dan ik ben (ik gebruik mijn spullen meestal tot ze uit elkaar vallen :-), en over het algemeen gaan apparaten in het begin kapot of na een hele tijd (de 'badkuipcurve'). En er zijn veel te veel fotografen die na een jaar denken dat ze echt mooiere foto's gaan maken met het nieuwste toestel, en hun huidige dus kwijt moeten...

Ja en bij een particulier heb je geen garantie. Maar als ik al het geld dat ik bij het tweedehands kopen van tweedehands fotografiespullen heb bespaard bij elkaar leg heb ik ruim voldoende geld voor een eventuele reparatie, en dan houd ik nog geld over!

Voordeel van tweedehands is dat je over het algemeen veel meer waar voor je geld krijgt, en het model van een jaar of twee geleden is ruim voldoende als je begint met fotograferen.

Na een tijdje kom je er vanzelf achter wat je de fijne en minder fijne dingen vindt aan je camera (teveel knoppen (=snel bedienen), of weinig knoppen (=alles in het menu verstopt), grote of kleine body (groot houdt soms makkelijker vast, klein is lichter), en of je toe bent aan een specifiek ander model (veel MP voor bijvoorbeeld studiowerk, of snel en duurzaam als je veel met je camera rondrent langs sportvelden)) en kun je specifiek op zoek naar een nieuw model dat precies aan je praktijkwensen voldoet. Als je begint heb je die nog niet en sluiten je wensen al snel aan bij de geweldige nieuwe features van het nieuwste model waarvan je een mooie folder in je hand hebt... En daarvoor betaal je dan altijd de hoofdprijs.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2017 21:29    Onderwerp: Re: Zoektocht naar 1ste spiegelreflexcamera Reageer met quote

Shir89 schreef:
Hallo,

Ik ben een beginnend fotograaf en ik ben op zoek naar een instapmodel

Grote kans dat die dan kapot gaat.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: