Meld je gratis aan

Zoektocht naar 1ste spiegelreflexcamera

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2017 14:35    Onderwerp: Zoektocht naar 1ste spiegelreflexcamera Reageer met quote

Hallo,

Ik ben een beginnend fotograaf en ik ben op zoek naar een instapmodel waarmee ik natuurfotografie, dichtbij (macro) maar ook veraf kan maken, maar ik zoek ook een camera waarmee ik bewegend beeld mee kan vastleggen (dieren/paardensport)

Nu heb ik me laten vertellen dat Nikon de betere camera's heeft maar Canon de betere lenzen....maar dan raak ik nog meer in twijfel welk merk ik dan moet nemen met het oog op de toekomst.

Ik heb zelf al een beetje zitten zoeken. Bij Canon kom ik meestal uit op de EOS 750D of de 760D en bij Nikon op de D5300 of de D5500. De D5600 zou ook nog kunnen maar heeft een hogere ISO, is ook duurder, maar misschien heb ik dat als beginneling nog helemaal niet nodig.

Kan iemand mee een beetje op weg helpen met welke camera en merk ik nu het beste uit zou komen?

Thanks!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2017 15:23    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk eens hier --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1470892
In volgende topic vind je enorm veel informatie die je kan helpen met je keuze.

Je kijkt nu vooral naar de camera. De wensen zoals je die uitspreekt mbt de onderwerpen die je wilt fotograferen zijn mogelijk met de camera's zoals je die nu benoemt. Omdat het nogal divers is wat je wilt gaan doen. Zit je uitdaging hem vooral in het maken van de keuze voor een objectief of objectieven.