Meld je gratis aan

SLR repareren/ over op compact?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2017 14:11    Onderwerp: SLR repareren/ over op compact? Reageer met quote

10 jaar terug heb ik een Canon EOS 400D met Canon EFS 17-85mm: f/ 4 - 5.6 IS USM aangeschaft. Leuk mee gespeeld, maar toch ook vaak teleurgesteld want enorm vaak overbelicht. Ik moest standaard een paar stappen onderbelichten en met veel bijstellen kon ik er wel leuke dingen mee, maar bij de snellere foto's (landschap, dieren, kinderen) had ik erg vaak gemiste kansen.
Mijn cursusdocent vond ook dat hij raar deed met belichten. De camera is wel 3x opgestuurd geweest, maar volgens Canon was er niks mis mee (maar zij testten dan in de fabriek met contant hetzelfde omgevingslicht). Het was mijn 1e SLR en ik heb geen enkel vergelijkingsmateriaal. Wellicht had ik gewoon de verkeerde verwachtingen? Ik was er onzeker in en heb het er bij laten zitten, maar heb er nooit echt vrede mee of veel plezier van gehad.

Inmiddels ben ik geen hobby-fotografe meer en voor de paar foto's die ik maak, pakte ik steeds vaker mijn meer handzame compactcameraatje. Vooral voor foto's van mijn neefje & nichtje kan ik het kwaliteitsverschil van mijn SLR nog wel waarderen. Ook pak ik de SLR nog voor het maken van producten (kleine meubeltjes en kleiner) voor de verkoop.

Intussen is mijn compactcamera ermee gestopt en is van de SLR de lens kaduuk: AF doet het niet meer goed, hij loopt vast met zoomen en geeft in sommige standen steeds de err99. (Met een andere lens, kort geleend via Peerby, geeft hij die err99 niet.)
Ik twijfel wat ik nu ga doen: lens repareren/ inruilen/ wegdoen en andere lens kopen? Of de SLR helemaal wegdoen en een betere compactcamera kopen? Ik heb momenteel weinig geld te besteden (rond €75) en het zal iets 2ehands worden. Op MP zie ik voor dat geld wel wat lenzen, bv een EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS en ook genoeg betere compactmodelletjes van Sony, Canon of Panasonic van een paar jaar oud.

Ik ben allereerst erg benieuwd naar jullie kijk op mijn ervaring met mijn SLR/ lens. Daarnaast ben ik nooit een kenner geweest, maar momenteel helemaal niet op de hoogte en vraag ik me af hoe groot het (kwaliteits-)verschil zal zijn tussen mijn oude SLR en deze nieuwere compactcameraatjes?

Alvast heel hartelijk bedankt! Groetjes Suhela
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2017 14:25    Onderwerp: Reageer met quote

ERR 99 is meestal een communicatie fout lens body .
en de oplossing kan zijn .
reinig de contacten van de lens en de body
Naar boven
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2017 14:30    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor je reactie! Ik heb me aardig verdiept in de err99 en alle tips wel uitgeprobeerd. En met ook de andere mankementen aan de lens, is volgens mij te concluderen dat de lens mankementen heeft en deze niet echt meer bruikbaar in de huidige staat.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: