Meld je gratis aan

slave flitser

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2017 20:29    Onderwerp: slave flitser Reageer met quote

Hallo allen.
Ik ben nieuw op 't forum, maar zag geen voorstel rubriek dus barst maar direct los met mijn vraag. Schaam me er bijna voor, want als ik op het forum lees zijn er nogal wat types die wat vragen en nooit meer reageren.

Mijn Fuji F7000 flitst niet meer. Heb al contact gehad met Fuji, en die komen niet verder dan dat het toestel stuk is.
(Uiteraard heb ik al de fabrieksreset gedaan)

Nu is dat toestel een dikke 13 jaar oud dus om een nieuw aan te schaffen is niet het ergste. Hoewel ie op zich doet wat ik wil. ( behalve flitsen dan )

Nu is mijn oog gevallen op de Nikon B700 maar die heeft geen hotshoe voor een flits. Dat vind ik jammer. Hoewel ik moet bekennen dat ik bij de Fuji nooit een losse flits heb gehad.

Nu bestaan er ook slave-flitsers. En die lijken ook nog betaalbaar te zijn, maar werkt dat ook? Ik kan me niet goed voorstellen hoe dat zit met de tijd. Het ding zal eerst de flits moeten zien en dan razendsnel zelf flitsen, maar ja een sluitertiijd is ook niet heel lang. Hij zal sowieso een deel(tje) van de sluitertijd nog niet actief zijn.

Lang verhaal dus om te vragen of een slave-flitser onder gewone omstandigheden bruikbaar is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 24, 2017 02:55    Onderwerp: Reageer met quote

Een slave werkt vrijwel onmiddellijk. Ik heb nog nooit gemerkt dat er vertraging in zat. Ken natuurlijk niet jouw camera/flitser combinatie. Maar ik zou me over een vertraging geen zorgen maken.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mrt 01, 2017 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

Dank Donkie chot. Dat was precies wat ik weten / bevestigd wilde hebben van een gebruiker.

Excuses dat mijn antwoord erg lang heeft moeten wachten, maar na thuiskomst van een weekje ontspannen hier thuis een 'minder prettige boodschap'. Zal jullie verder niet vervelen met details. Steekwoorden uwv, ZiNL............
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: