Meld je gratis aan

Ricoh GR II vs. Ipad Air 2

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mrt 03, 2017 19:23    Onderwerp: Ricoh GR II vs. Ipad Air 2 Reageer met quote

Beste allen,

Ik heb een vraag betreft het overzetten van mijn RAW files (van mijn Ricoh GR II) naar mijn Ipad air 2. Ik gebruik voor de transitie een lightening to usb cable van Apple. Maar op de 1 of andere manier zijn de fotos na de transitie heel laag in resolutie, bijna blokkerig. Ook gaat de transitie veels te snel, wellicht heeft het daar mee te maken? Iemand hier ervaring mee?
(Overigens lukt het wel prima met het overzetten van de RAW files van mijn Nikon camera)

Groet Sjoerd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo mrt 12, 2017 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

We zijn alweer een paar dagen verder en toen ik het las dacht ik dit komt mij wel bekent voor.
Heb gekeken op mijn Ipad Pro en wat foto's van Nikon en Sony beide in Raw.
Heb hier geen problemen mee.

Maar wat mij wel opvalt is bij het bekijken van de foto op een laptop met win 10 erop in de verkenner en dan openen in Windows Photo Viewer de RAW foto's van
Nikon wel normaal kan zien maar de ARW van Sony niet.
Die van Sony zijn zoals jij beschreef blokkerig bij 100% vergroting.
zal vast en zeker te maken hebben met het stukje software in de RAW van de Ricoh GR II.
Denk dat je de foto's eens moet openen in Lightroom van Adobe op de Ipad anders blijft er niets anders op dat de foto's in Jpeg binnen te halen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mrt 13, 2017 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

de Ricoh GR II heeft als RAW bestand DNG
net zo als alle pentax camera.s.

de nikon heeft in RAW bestand NEF

zoek eens in die richting
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: