Meld je gratis aan

Compact of dslr: sportfotografie (voetbal)

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mrt 26, 2017 11:19    Onderwerp: Compact of dslr: sportfotografie (voetbal) Reageer met quote

Na een paar dagen vol met lezen, fora doorspitten en informatie tot mij nemen moet ik concluderen dat ik er nog niet helemaal uit ben. Wellicht dat iemand mij hier van advies kan voorzien.

Ik ben een "beginnende beginner" wat fotografie betekent, maar wel een beginner met ontzettend veel zin om heel veel met fotografie te gaan doen. We hebben een keepersschool en organiseren veel evenementen en trainingen waarbij ik graag foto's en ook filmpjes wil gaan maken.
Tot dusver doe ik dat met een simpele Iphone camera of met een Canon DSLR die we af en toe kunnen lenen. Foto's van laatst genoemde zijn mooi, maar ik heb er natuurlijk nog helemaal geen verstand van en zal absoluut cursussen moeten volgen.

Ik wil dus graag een cursus gaan volgen en verder ontzettend veel oefenen in de praktijk, maar wat is nu het handigst? Beginnen met een kwalitatief goede compact camera en daar zeker een paar jaar mee vooruit kunnen óf toch kiezen voor een DSLR en daar langzaamaan steeds beter mee uit de voeten kunnen.
Maar ga ik uiteindelijk een dslr wel gebruiken zoals écht zou moeten, of volstaat voor mijn gebruik eigenlijk een goede compactcamera ook.

Ik had een Canon 60d / 70d (met bijv Tamron 18 - 270 lens) op het oog maar ik begin toch te twijfelen.

Het belangrijkste vind ik dat het een camera is die de mogelijkheid biedt om hele mooie sportfoto's te maken. En dan in mijn geval metname keepers tijdens evenementen, trainingen en wedstrijden.
Budget: €750 dslr (occasion), maar bij een compact camera hoopte ik tussen de 350 en 500 euro uit te komen (nieuw).

Schoonouders hebben beiden een Canon en mooie lenzen erbij die ik eventueel ook zou mogen gebruiken.
Vandaar mijn voorkeur voor een goedkopere Canon base met een lens erbij, maar ik heb er natuurlijk nog weinig verstand van.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Bedankt alvast!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo mrt 26, 2017 21:40    Onderwerp: Re: Compact of dslr: sportfotografie (voetbal) Reageer met quote

Jovevos schreef:

Ik wil dus graag een cursus gaan volgen en verder ontzettend veel oefenen in de praktijk, maar wat is nu het handigst?

Het handigst lijkt me dat je je keus vooral ná die cursus maakt. Kijk of je tijdens de cursus een camera kunt lenen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: