Meld je gratis aan

Sony A7 vs Sony a6300

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 25, 2017 14:32    Onderwerp: Sony A7 vs Sony a6300 Reageer met quote

Hallo,

Ik ben een beginnend fotograaf die al wat maanden oefent op een canon 1000d. Ik zou graag een upgrade willen maken naar een betere camera aangezien die van mij niet eens kan filmen 😁. Nu heb ik een tijdje rond gekeken op internet en heb ik de sony a6300 en de sony a7 gevonden. Ze zijn beide in dezelfde prijsklasse maar hebben een paar verschillen. De a7 is namelijk een full frame camera en de a6300 niet. Maar de a6300 kan filmen in 4k en is veel nieuwer dan de a7. Hier is een overzicht met alle vergelijkingen:
http://cameradecision.com/compare/Sony-Alpha-a6300-vs-Sony-Alpha-7

Nu weet ik nog niet alles over cameras en zou ik graag van wat professionelere fotografen willen weten welke de beste van de twee is. Ik wil er voornamelijk mee gaan fotograferen maar wil op den duur ook meer met filmen en monteren gaan doen.

Ik kijk uit naar de reacties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 25, 2017 17:07    Onderwerp: Reageer met quote

welke de beste van de twee is
Het woord "beste" moet je uit je fotografische woordenboek schrappen, want dat bestaat namelijk niet. Dat zal per persoon anders uitvallen.

En waarom een wisseling van de wacht? Ga eerst eens onderzoeken of "Sony" wel bij je past:
- ligt het prettige in de hand
- hoe en wat snel voorkeuze knoppen
- hoe en wat menu structuur
- beschikbaarheid van objectieven
- beschikbaarheid van accessoires
- hoe zit het met de mensen om je heen, of ben je met de "sony" uniek binnen deze groep
- hoe presteert de "sony" per omstandigheid

En zo kan je nog een hele boel vragen opstellen om tot een uiteindelijk voor jouw bevredigende aankoop te komen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr aug 25, 2017 17:58    Onderwerp: Reageer met quote

Het merk maakt mij opzich niet zoveel uit. Ik heb alleen het idee dat sony de meeste waarde in zijn cameras stopt voor het bedrag wat je ervoor betaald. Als ik de sonys vergelijk met andere merken in dezelfde prijsklasse hebben de sonys altijd meer functionaliteiten. Vandaar mijn keuze voor sony.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr aug 25, 2017 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ruurdinho schreef:
Het merk maakt mij opzich niet zoveel uit. Ik heb alleen het idee dat sony de meeste waarde in zijn cameras stopt voor het bedrag wat je ervoor betaald. Als ik de sonys vergelijk met andere merken in dezelfde prijsklasse hebben de sonys altijd meer functionaliteiten. Vandaar mijn keuze voor sony.

sony altijd meer functionaliteiten
en dat ga je allemaal gebruiken ?????
als je klein compact wil met super beeld kwaliteit
moet je bij fuji zijn
Naar boven
BerichtGeplaatst: za aug 26, 2017 12:58    Onderwerp: Reageer met quote

Gebruik Fuji naast Sony. En beste beeldkwaliteit is erg subjectief. Twee jaar terug een Sony a7r II aangeschaft en merk dat ik de Fujifilm camera zelden tot niet meer gebruik. Groot deel van mijn Fujifilm spullen verkocht, omdat ik deze niet meer gebruikte. En zo zijn er ook genoeg die anders om geswitcht zijn.

Beste is in deze ga naar de winkel met geheugen kaart en ga de camera's zelf testen. En bekijk de foto's/filmpjes thuis op je gemak. En naast de output. Welke camera vind jij prettig bedienen.

De a7 zou ik zelf laten liggen. Ik zou zelf dan kijken naar de a7 II.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: