Meld je gratis aan

Sony A7 vs Sony a6300

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 25, 2017 14:32    Onderwerp: Sony A7 vs Sony a6300 Reageer met quote

Hallo,

Ik ben een beginnend fotograaf die al wat maanden oefent op een canon 1000d. Ik zou graag een upgrade willen maken naar een betere camera aangezien die van mij niet eens kan filmen 😁. Nu heb ik een tijdje rond gekeken op internet en heb ik de sony a6300 en de sony a7 gevonden. Ze zijn beide in dezelfde prijsklasse maar hebben een paar verschillen. De a7 is namelijk een full frame camera en de a6300 niet. Maar de a6300 kan filmen in 4k en is veel nieuwer dan de a7. Hier is een overzicht met alle vergelijkingen:
http://cameradecision.com/compare/Sony-Alpha-a6300-vs-Sony-Alpha-7

Nu weet ik nog niet alles over cameras en zou ik graag van wat professionelere fotografen willen weten welke de beste van de twee is. Ik wil er voornamelijk mee gaan fotograferen maar wil op den duur ook meer met filmen en monteren gaan doen.

Ik kijk uit naar de reacties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 25, 2017 17:07    Onderwerp: Reageer met quote

welke de beste van de twee is
Het woord "beste" moet je uit je fotografische woordenboek schrappen, want dat bestaat namelijk niet. Dat zal per persoon anders uitvallen.

En waarom een wisseling van de wacht? Ga eerst eens onderzoeken of "Sony" wel bij je past:
- ligt het prettige in de hand
- hoe en wat snel voorkeuze knoppen
- hoe en wat menu structuur
- beschikbaarheid van objectieven
- beschikbaarheid van accessoires
- hoe zit het met de mensen om je heen, of ben je met de "sony" uniek binnen deze groep
- hoe presteert de "sony" per omstandigheid

En zo kan je nog een hele boel vragen opstellen om tot een uiteindelijk voor jouw bevredigende aankoop te komen.
Naar boven