Meld je gratis aan

Foto's vanuit een rijdende auto of bus

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mrt 27, 2018 10:50    Onderwerp: Foto's vanuit een rijdende auto of bus Reageer met quote

Auto's en bussen hebben vaak gekleurde ramen. Daardoorheen fotograferen levert een kleurzweem op. In het verleden heb ik dat voor mijn eigen auto kunnen corrigeren door het wit van sneeuw binnen en buiten de auto in Photoshop gelijk te maken. Omdat ik nu uit meerdere bussen wil fotograferen en niet door sneeuw rijd zoek ik een eenvoudige manier om de correctie uit te voeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2018 13:09    Onderwerp: Reageer met quote

Eigenlijk heb je een kleurzweem? Als je RAW kan fotograferen kan je die toch later op je laptop of PC corrigeren?
Wat doe jij met de weerkaatsing op de ruit?
Naar boven
BerichtGeplaatst: di apr 17, 2018 09:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelf wel een manier bedacht via photoshop en dat kan ook met JPG, dat is een foto maken van een vel wit papier en dan datzelfde papier gebruiken om door de ruit te fotograferen, daarmee kan je in photoshop een filter maken.
Mijn vraag is dus of er niet een eenvoudiger methode bestaat.

Wat betreft de spiegelingen in de ruit: Voor zover ik die niet met een polarisatie filter kan verwijderen zal ik ermee moeten leven omdat sommige zaken nu eenmaal alleen op die manier gefotografeerd kunnen worden en voor een reportage nodig zijn.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2018 12:28    Onderwerp: Reageer met quote

Polarisatiefilter tegen de schitteringen, en zo dicht mogelijk tegen het raam
Ik had ooit een rubberen zonnekap waarmee je de schittering perfect weg kon houden, maar tegenwoordig zie je enkel nog de harde kappen
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jun 18, 2018 15:28    Onderwerp: Reageer met quote

https://digital-photography-school.com/tips-for-minimizing-reflections-when-photographing-through-windows/
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: