Meld je gratis aan

OLYMPUS OM-D E-M10 MARK II stelt niet scherp bij C-AF

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Olympus
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2018 21:05    Onderwerp: OLYMPUS OM-D E-M10 MARK II stelt niet scherp bij C-AF Reageer met quote

Goedenavond,
Ik heb een tijd terug dit forum geraadpleegd om een keuze te maken voor mijn eerste camera.
Het is de OLYMPUS OM-D E-M10 MARK II geworden met de EZ pancake lens ( 14-42MM EZ) en de 40-150MM R lens.

Al met al heb ik er al veel plezier van en heb ik een eendaagse cursus gevolgd om iets meer te begrijpen van de manuele stand.
Ik moet eerlijk toegeven dat de manuele stand nog flink lastig is en dat ik dit alleen gebruik bij stilstaande objecten omdat ik dan de mogelijkheid heb om het op m'n gemak allemaal te bekijken en bij te stellen.

Nu is mijn probleem als volgt:
Ik experimenteer met onze honden om bewegende foto's scherp te krijgen. Dit doe ik in de automatische modus, met C-AF aan.
Helaas krijg ik zelden een scherpe foto. Hij focust zich vaak op de achtergrond en niet op bijvoorbeeld de ogen van de hond met als resultaat allemaal bewogen foto's.
Ik heb al meerdere youtube filmpjes bekeken maar deze losse allemaal mijn probleem niet op.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de focus op de hond blijft liggen zodra deze begint te rennen? Welke instellingen zijn daarvoor het belangrijkst en wat raad je aan?

Ik lock nu vaak de focus al als hij nog stil staat maar zelfs dan pakt hij de scherpte niet op het juiste punt.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn probleem,

Groet,
Sabine
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
BerichtGeplaatst: za sep 22, 2018 16:36    Onderwerp: Reageer met quote

Probeer eens te pannen

Ik ken de Olympus niet maar uit een artikel begrijp ik dat je eens moet experimenteren met single autofocus (S-AF)

Gewoon blijven proberen Very Happy
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Olympus Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: