Meld je gratis aan

Waar blijven mijn verzamelingen ?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 28, 2017 11:09    Onderwerp: Waar blijven mijn verzamelingen ? Reageer met quote

Als ik een afbeelding van uit ligthroom 6 naar Photoshop 6 exporteer (via bewerken in) en ik ga na bewerking in Photoshop weer terug naar Ligthroom dan zijn de verzamelingen die ik in ligthroom aan de afbeelding heb gehangen weg. (Ik gebruik altijd kopie maken met ligthroom instellingen)

De trefwoorden blijven wel bestaan en gaan gewoon mee terug naar ligthroom
Wat doe ik fout of is dit niet mogelijk .
Of is mijn keuze voor verzamelingen verkeerd en moet meer met trefwoorden gaan werken.
Alvast bedankt voor het meedenken
Groet Chris
BerichtGeplaatst: za okt 28, 2017 17:38    Onderwerp: Reageer met quote

Wat bedoel je precies met 'verzamelingen die je aan de afbeelding hebt gehangen'?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo okt 29, 2017 03:46    Onderwerp: verzamelingen Reageer met quote

Als ik een 1 foto(afbeelding) heb van een straat "A" met een persoon"B" en een winkel "C".
Dan komt deze foto voor in zowel de verzameling straatnamen "A" als in verzameling personen "B "en in verzameling Winkels "C"
BerichtGeplaatst: zo okt 29, 2017 11:05    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn denk ik slimme verzamelingen. En dan als het criterium a is dan zie je die en b zie je hem daar ook. Is toch prima?
Of bedoel je toch iets anders. Ik volg een cursus over lr en dit is juist een van de leuke dingen zo. Je kunt dan allerlei zaken nesten en dan terug gaan naar een paar foto's.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 29, 2017 12:42    Onderwerp: verzamelingen Reageer met quote

Nee het zijn gewone verzamelingen waarin een aantal afbeeldingen zitten, als ik een afbeelding die in een verzameling voorkomt bewerk in Photoshop dan is in lightroom de afbeelding niet autm. in de juiste verzameling d.w.z. ik moet de bewerkte afbeelding handmatig weer toevoegen aan de verzameling waar de onbewerkte afbeelding ook in voorkwam
ik hoop dat je het begrijpt
Groet Chris
BerichtGeplaatst: zo okt 29, 2017 12:51    Onderwerp: Reageer met quote

Dan begrijp ik het prima! En het is ook precies zoals het hoort:

- jij maakt een verzameling en stopt daar bestand A, B, en C in
- vervolgens ga je bestand A in Photoshop editen. Lightroom maakt dan een*kopie* van A, en je bewerkt het bestand A-edit
- als je klaar bent heeft je verzameling nog steeds de bestanden A, B en C. Precies zoals jij ze erin had gestopt. Je hebt A-edit er nooit ingestopt en Lightroom zal dat niet automatisch doen.

En dat is heel prettig! Want ik gebruik dit soort verzamelingen vaak om te onthouden welke beelden ik aan een klant heb gestuurd, en daar wil ik dan graag precies de beelden in hebben zoals ze toen waren.

Als je graag wilt dat een verzameling automatisch wordt bijgewerkt zul je een slimme verzameling moeten gebruiken (op basis van keywords en/of ratings), maar dan zul je wel zien dat zowel bestand A als A-edit erin komen...

Of je moet je verzameling pas maken nadat je klaar bent met Photoshoppen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma okt 30, 2017 14:31    Onderwerp: vezameling weg Reageer met quote

Bijna goed
Maar ik heb één bestand die ik onderbreng in drie verzamelingen a,b en c.
Dan ga ik dit bestand (ik maak kopie met lightroom aanpassingen) bewerken in Photoshop.

En na bewerking en opslaan in Photoshop terug dan zijn de verzamelingen die aan het originele bestand waren gekoppeld weg ze zijn tijdens het bewerken in Photoshop verdwenen.

Groet Chris
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: