Meld je gratis aan

Een goede opvolger voor mijn Olympus E-620

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 08, 2017 00:57    Onderwerp: Een goede opvolger voor mijn Olympus E-620 Reageer met quote

Goedendag,

Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een nieuwe camera. Ik heb nu een Olympus E-620 en hij doet het best goed overdag. Maar ik ben de laaste tijd vaker met schemer fotografie (van costuums etc). En ik begin gewoon te merken dat mijn goede oude vertrouwde camera een beetje oud aan het worden met de Ruis die ik vaak toch met de Hoge ISO waarders een probleem wordt.

Dus ik zit te denken om een nieuwe camera aan te schaffen. Terug in de tijd de Olympus E-620 was een top Range beginner camera. En ik vroeg me af wat eingelijk deze dagen goed is en wat de ervaring van de mensen hier zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2018 22:44    Onderwerp: Nieuwe camera Reageer met quote

Een nieuwe camera geeft je ook een nieuwe sensor.

Sony maakt goede sensoren en in de meest recente camera's (ik denk aan de a6000 serie!) vindt je ook de nieuwste sensoren. Bovendien is dat allemaal APS-C formaat en dat is gewoon iets groter dan 4/3... dus vang je ook meer licht op.

Ja, de 7ARIII is supergeweldig, maar daar is de prijs ook naar. Oh, en de camera ziet er ook lomp groot uit. Als ik moest kiezen kwam ik echt bij de a6300 uit, echt waar.

Wat je bovendien kunt doen met zo'n camera is een lens met vast brandpunt nemen.
Of je haalt een adapter (Aliexpress) en je gebruikt oude lenzen, of je koopt een echte autofocuslens.
In beide gevallen heb je redelijk betaalbaar een 50mm f1:1.8, en dat is aanzienlijk lichtsterker dan welk kit-zoomlens dan ook. Als je lens ineens van 4 naar 1.8 gaat maakt dan nogal een verschil; je ISO schiet omlaag.
Ook zijn de ruisonderdrukkingen en lichtgevoeligheden van moderne sensors beter.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za apr 21, 2018 09:07    Onderwerp: Re: Nieuwe camera Reageer met quote

Techar schreef:
Bovendien is dat allemaal APS-C formaat en dat is gewoon iets groter dan 4/3... dus vang je ook meer licht op.

Dit geeft je geweldige inzicht weer over de camera's.

Laatst aangepast door hjanssen op za apr 21, 2018 10:14, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: za apr 21, 2018 10:07    Onderwerp: Reageer met quote

Vóór het kopen van een nieuwe camera is het belangrijkste om vast te stellen hoeveel je wilt uitgeven. Er is veel te koop en voor mij is alleen geld dan de beperkende factor. Bepaal eerst een shortlist en ga dan naar de Mediamarkt om die camera vast te houden.
Wat veel mensen niet in hun overweging meenemen zijn de lenzen. Hoe goed zijn die en hoe betaalbaar?
Voor mij telt inmiddels ook mee dat ik niet meer een dag met een zware rugzak met foto-apparatuur op mijn rug wil rondsjouwen.

Het is mij alleen niet duidelijk waarom jij een andere camera wil. Voor costuumfoto's? Bewegen die costuums? Zo niet, kan je dan niet veel beter in een goed statief en een draadontspanner investeren?
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2018 10:08    Onderwerp: Reageer met quote

Pieter30 schreef:

Het is mij alleen niet duidelijk waarom jij een andere camera wil. Voor costuumfoto's? Bewegen die costuums? Zo niet, kan je dan niet veel beter in een goed statief en een draadontspanner investeren?

Topic starter wil helemaal geen kamera alleen AANDACHT.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: