Meld je gratis aan

Aankoop advies gevraagd

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 04, 2018 12:19    Onderwerp: Aankoop advies gevraagd Reageer met quote

Sinds ongeveer 2012 gebruik ik een Nikon D3200 18-55mm VR II spiegelreflex camera voor vakantie fotos te maken.

Dit jaar ben ik van plan om naar Schotland te reizen, en nu zou ik graag een betere camera willen gaan kopen die de D3200 overtreft kwa natuur fotos.

Ik heb mij een beetje verdiept in groothoek lenzen en full frame camera”s, met name voor natuurfotos blijkt dit goed te zijn. Kan iemand mij advies geven voor een goede systeem camera / of spiegelreflex voor een buget van rond de 1500 euro.

Ik ben zelf op een” Sony Alpha A7 II systeemcamera + 28-70mm gestuit.
Sony Alpha A7 II

Nikon D3200

Nikon D3200: Maximale resolutie 6016 x 4000 pixels
Sony Alpha: Maximale resolutie 6000 x 4000 pixels

Nikon D3200: Cropfactor 1.5x
Sony Alpha: Cropfactor 1.0x

Nikon D3200: Sensor Formaat 23.2 x 15.4mm
Sony Alpha: Formaat sensor 35.8 x 23.9mm

Is de Sony een grote verbetering zijn ten opzichten van de Nikon D3200? met name bedoelt voor natuur fotografie. Of raden jullie mij aan om een groothoek lens te kopen of een andere camera aangeschaften.

Mvg Dennis [/b]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 04, 2018 12:38    Onderwerp: Re: Aankoop advies gevraagd Reageer met quote

Dennisss schreef:
Sinds ongeveer 2012 gebruik ik een Nikon D3200 18-55mm VR II spiegelreflex camera voor vakantie fotos te maken.

Dit jaar ben ik van plan om naar Schotland te reizen, en nu zou ik graag een betere camera willen gaan kopen die de D3200 overtreft kwa natuur fotos.

Ik heb mij een beetje verdiept in groothoek lenzen en full frame camera”s, met name voor natuurfotos blijkt dit goed te zijn. Kan iemand mij advies geven voor een goede systeem camera / of spiegelreflex voor een buget van rond de 1500 euro.

Ik ben zelf op een” Sony Alpha A7 II systeemcamera + 28-70mm gestuit.
Sony Alpha A7 II

Nikon D3200

Nikon D3200: Maximale resolutie 6016 x 4000 pixels
Sony Alpha: Maximale resolutie 6000 x 4000 pixels

Nikon D3200: Cropfactor 1.5x
Sony Alpha: Cropfactor 1.0x

Nikon D3200: Sensor Formaat 23.2 x 15.4mm
Sony Alpha: Formaat sensor 35.8 x 23.9mm

Is de Sony een grote verbetering zijn ten opzichten van de Nikon D3200? met name bedoelt voor natuur fotografie. Of raden jullie mij aan om een groothoek lens te kopen of een andere camera aangeschaften.

Mvg Dennis [/b]

knapper reclame
werk u daar soms
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo feb 04, 2018 12:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vraag gewoon om advies, is dit verboden dan?
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo feb 04, 2018 14:27    Onderwerp: Re: Aankoop advies gevraagd Reageer met quote

Dennisss schreef:

Waarom denk je dat een andere camera mooiere foto's gaat opleveren? Ik denk dat het makkelijker en goedkoper is ergens een goede cursus te volgen. Fotografen hebben iconische foto's gemaakt met technisch slechtere camera's dan jij nu hebt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: vr apr 20, 2018 22:13    Onderwerp: Mirrorless en glas Reageer met quote

Qua kwaliteit hoef je geen andere camera te hebben.
Mocht je echt iets willen aanschaffen, koop dan glas. Lichtsterk, of groothoek. Dat gaat je echt veel opleveren.

Een mirrorless camera kan ook. Mirrorless geeft je extra mogelijkheden die een spiegelreflex gewoon niet heeft.

In de categorie waar je zoekt zijn er geen slechte camera's. Da's best jammer, want dat betekent dat het weer allemaal van jou moet komen Smile
Maar glas maakt ook erg veel verschil.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za apr 21, 2018 09:10    Onderwerp: Re: Mirrorless en glas Reageer met quote

Techar schreef:
Een mirrorless camera kan ook. Mirrorless geeft je extra mogelijkheden die een spiegelreflex gewoon niet heeft.
Welke extra mogelijkheden heeft een mirrorless voor natuur fotografie?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: