Meld je gratis aan

Groothoek lenzen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 12:38    Onderwerp: Groothoek lenzen Reageer met quote

Wil voor omstandigheden met weinig licht een betere lens (momenteel Olympus EM10 II met 12-50/f3.5-6.3). Het gaat daarbij met name om interieur en straat fotografie. Als ik de metagegevens van mijn oude foto's bekijk zie ik meestal 12mm voor interieur en rond de 20mm voor straat foto's.

Uitgebreide reviews en vergelijkingen bekeken van Panasonic 15mm f1.7 en Olympus 12mm f2.0. Wie heeft hier ervaringen mee en kan mij helpen een juiste keuze hiertussen of andere keuze te maken bedenkend dat meer lichtgevoeligheid de aanleiding tot dit alles is.

Lees ook dat meer gevorderde fotografen waaronder ik mijzelf intussen reken meer de keuze maken voor een set van vaste lenzen. Bijvoorbeeld 12mm en 25mm. Nu was destijds de aanleiding tot aanschaf van de 12-50mm het gemak om niet te sjouwen en lenzen te verwisselen. Dat geldt eigenlijk nog steeds enigszins maar ja wellicht zijn alle wensen niet verenigbaar.

Laatst aangepast door jacob135 op vr feb 16, 2018 18:51, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

Voor interieurfotografie heb je geen lichtsterke lens nodig maar een statief. Zolang je niet 's nachts aan straatfotografie wil doen gaat dat ook met de zoomlens, alleen voor de onopvallendheid is een prime beter.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr feb 16, 2018 18:50    Onderwerp: Reageer met quote

Mee eens. Statief gebruik ik, maar ik kom in omstandigheden waar dat niet altijd kan of handig is.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2018 12:46    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan beter eerst uitvinden of je een zoomlens wilt of een vastbrandpunt-lens. Hoeveel wil je uitgeven?

Zoomlens: Wat denk je van de Olympus MFT 7-14mm F/2.8 ED M.Zuiko Digital Pro?

Vastbrandpunt: Voigtlander MFT 10,5mm F/0.95 Nokton
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: