Meld je gratis aan

Groothoeklens keuze voor reisfotografie

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mrt 20, 2018 12:14    Onderwerp: Groothoeklens keuze voor reisfotografie Reageer met quote

Hoi!

Ik ga van de zomer naar Bali en ben van plan mooie foto's hier te maken. Nu heb ik op dit moment een Canon eos 700D met een 50mm f1.8 lens. Hiermee kan ik niet de foto's maken die ik wil. Ik ben van plan om de mooie natuur op de foto te zetten, maar wil ook de mogelijkheid hebben om te fotograferen in tempels en bij bezienswaardigheden.

Nu lijkt mij een groothoeklens hier perfect voor, maar ik zou graag tips willen welke jullie hier voor aanraden. Voor mij is belangrijk dat hij niet al te zwaar is en het liefst qua prijs ook beperkt.

Alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo mrt 21, 2018 18:10    Onderwerp: Re: Groothoeklens keuze voor reisfotografie Reageer met quote

Je wilt 'mooie' foto's maken, een niet al te zwaar objectief en dat met een beperkt budget....

In tempels heb je sowieso een lichtsterke lens nodig, omdat je namelijk de kans loopt dat je er niet mag flitsen. Qua ISO ben je met de 700D wellicht ook wat beperkt wat dus resulteert in een foto met veel ruis.

Je zal toch je horizon iets moeten verruimen, want nu ben je behoorlijk beperkt in je keuze(s)
BerichtGeplaatst: wo mrt 21, 2018 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ja daar heb ik niet zo veel aan, ik vroeg niet om wat mijn camera vooral niet goed kan

Ik heb inderdaad lenzen gezien van 700+ euro die perfect voldoen aan mijn eisen maar dat gaat hem voor mij gewoon niet worden financieel vandaar dat ik tips vraag voor een objectief met een beperkt budget en het lijkt me logisch dat ik op vakantie niet wil zeulen met een zwaar ding toch.

Je doet ook erg cynisch over het feit dat ik mooie foto's wil maken. Ik vraag om hulp niet om onaardige reacties
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mrt 21, 2018 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

Je snapt het echt niet he...
BerichtGeplaatst: wo mrt 21, 2018 19:40    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je een slechte dag gehad? Als je geen serieuze reactie kan plaatsen die mij daadwerkelijk helpt kan je dan alsjeblieft iets anders gaan doen?
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mrt 21, 2018 19:41    Onderwerp: Reageer met quote

Lees mijn eerste reactie nog eens een keer...
BerichtGeplaatst: wo mrt 21, 2018 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

Jezus mens doe eens niet zo bijdehand alsof je tegen een kind van 3 praat! Lees jij mijn laatste reactie nog maar eens door! Ik heb al gezegd dat ik mijn horizon niet verbreed dit zijn mijn eisen en als je tips hebt heel graag maar jij probeert alleen maar onaardig te zijn! Ga eens wat anders doen me je leven ipv mensen pesten op een forum
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mrt 21, 2018 20:24    Onderwerp: Belachelijk!!! Reageer met quote

Even een reactie op EvoX.
Ik vind het ronduit belachelijk wat je zegt.
Hoe haal je het in je hoofd om zo'n reactie plaatsen...Wat ging er in godsnaam door je hoofd heen toen je dit hele vage, nietsnuttende, lullige bericht typtte.
Lisanne heeft een serieuze vraag die ik met alle liefde zou willen beantwoorden!
Wat ontzettend gaaf dat je naar Bali gaat! Ik heb een poosje terug ook zo'n verre reis gemaakt en ik heb toen een pancake 24mm f2.8 lens aangeschaft.
Beste aankoop ooit! Als je nog vragen hebt hoor ik het graag!

EvoX,
Jij voelt je waarschijnlijk zo stoer achter je computerschermpje omdat jij natuurlijk de aller aller beste spullen in huis hebt staan en deze vrouw die gewoon een vraag stelt keihard de grond in wilt trappen! Jij bent er zo 1 die heel graag in de spiegel kijkt naar jezelf en anderen wilt kleineren.

Ik hoop dat je dit niet bij andere forums doet, want mensen gaan anders zeker aangifte tegen jou doen!!!! Maar dat heb je eigenlijk wel verdient. Harteloos persoon die je bent.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mrt 21, 2018 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

Lichtsterk lensje voor een leuk prijsje is inderdaad de 24mm 2.8 ik heb em ook. Als dat in je budget past, lekker doen. Probeer vooraf in huis wat de mogelijkheden zijn en of de kwaliteit van de foto’s voldoende voor je zijn. Let wel, dit lensje heeft een vast brandpunt, dus je kan niet zoomen. Vooruit en achteruit lopen dus Wink
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mrt 21, 2018 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

Top dankjulliewel! Hier heb ik wat aan! Deze lens had ik inderdaad ook al voorbij zien komen en past zeker binnen mijn budget. Ik ben gelukkig inmiddels wel gewend te fotograferen met een vast brandpunt door mijn 50mm lens Very Happy Ik vraag me alleen af of door mijn crop camera ik niet alsnog een lens nodig heb die bijv 17mm is om een volledige tempel bijvoorbeeld op de foto te zetten, ik kan deze alleen zelf niet vinden en zeker niet voor zo'n leuke prijs...
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mrt 21, 2018 21:06    Onderwerp: Reageer met quote

kijk eens naar de Samyang 12mm f/2.8
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mrt 21, 2018 21:55    Onderwerp: Re: Belachelijk!!! Reageer met quote

fotograafje12345 schreef:
Even een reactie op EvoX.
Ik vind het ronduit belachelijk wat je zegt.
Hoe haal je het in je hoofd om zo'n reactie plaatsen...Wat ging er in godsnaam door je hoofd heen toen je dit hele vage, nietsnuttende, lullige bericht typtte.
Lisanne heeft een serieuze vraag die ik met alle liefde zou willen beantwoorden!
Wat ontzettend gaaf dat je naar Bali gaat! Ik heb een poosje terug ook zo'n verre reis gemaakt en ik heb toen een pancake 24mm f2.8 lens aangeschaft.
Beste aankoop ooit! Als je nog vragen hebt hoor ik het graag!

EvoX,
Jij voelt je waarschijnlijk zo stoer achter je computerschermpje omdat jij natuurlijk de aller aller beste spullen in huis hebt staan en deze vrouw die gewoon een vraag stelt keihard de grond in wilt trappen! Jij bent er zo 1 die heel graag in de spiegel kijkt naar jezelf en anderen wilt kleineren.

Ik hoop dat je dit niet bij andere forums doet, want mensen gaan anders zeker aangifte tegen jou doen!!!! Maar dat heb je eigenlijk wel verdient. Harteloos persoon die je bent.

zo die komt even binnen .
normaal stel je je zelf even voor .
maar dat is zeker te veel gevraagd .
en dan meteen dreigen met aangiften ,
je zit zelf lekker comfortabel achter de pc .
om anoniem even een ander de les te lezen
je maakt zeker heel veel vrienden op zoom

EN TOEN BLEEF HET STIL Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

HEEL ERG STIL Razz Razz Razz
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2018 11:18    Onderwerp: Reageer met quote

Het is hier vast een beetje vloeken in de kerk, maar kijk eens wat je met je smartphone kan doen in een tempel. Probeer het eens in een kerk.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2018 11:33    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk eens naar de Tamron 17-50 2.8 een goede alles kunner.

@Evox flitsen in een kerk of tempel zelfs als het mag, geeft een slecht resultaat door de grootte, oplossing is een statief.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Objectieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: