Meld je gratis aan

Niet meer scherp zien door beeldzoeker

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2018 11:48    Onderwerp: Niet meer scherp zien door beeldzoeker Reageer met quote

Hoi,

Ik heb een Canon EOS 20d en sinds gisteren kan ik door de beeldzoeker niet meer scherp zien.. er zit een 18 - 55 mm lens op en als ik door het schermpje focus op iets veraf dan stelt hij niet scherp meer op dat object. Maar als ik de foto dan maak en terugkijk is de foto meestal wel scherp.. vervelend want zo kan ik door de beeldzoeker niet aanvoelen of een foto gaat lukken of niet.

Daarnaast staat bij mijn andere lens: 35 - 70 mm: bij het diafragma 00 (ipv 3,5 o.i.d. wat er normaal staat)... ik kan het diafragma dus niet meer instellen, ook als ik hem op de stand Av heb gezet..

Iemand een idee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
BerichtGeplaatst: di jun 26, 2018 12:50    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien heb je per ongeluk aan het stelwieltje gedraaid om de beeldzoeker af te stemmen op brilsterkte?

Het andere probleem klinkt als dat de communicatie tussen de lens en de camera niet goed werkt, contactjes eens schoonmaken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: