Meld je gratis aan

hoe kom ik aan een website??
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Mijn website
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2007 21:52    Onderwerp: hoe kom ik aan een website?? Reageer met quote

Ik ben al een tijdje aan het denken om een website te starten, maar ik weet niet hoe ik aan een site kom met domeinnamen enzo..
Ik fotorafeer en schilder, en wil een website maken met foto gallery's en een gallery voor mijn schilderijen.
Heeft iemand tips dan hoor ik ze graag!!!
alvast bedankt.
mvg. Chris
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2007 09:35    Onderwerp: Reageer met quote

Om te beginnen zul je een domeinnaam moeten laten registreren. Daar kan je op Google wel veel over vinden. (Webhost) Prijzen zijn afh. van je dataverkeer etc. Ik heb er een die 45 euro per jaar kost, en voldoet wel prima.

Daarbij de vraag wat wil je? Als je geen kennis hebt van HTML/FLASH etc. dan zul je kant en klare templates kunnen aanschaffen. Zie bijvoorbeeld www.templatez.nl. Ik heb er daar inmiddls twee vandaan gehaald. (Niet mijn huidige, want dat is een eenvoudige gallery die ik met een ander programma heb gemaakt.)

Is erg eenvoudig om te maken, maar is voor Apple gebruikers en het programma zit onder APERTURE.

Deze templates kun je naar eigen wens aanpassen. (Enige kennis is wel handig.)

http://gallery.zoom.nl/user/6984/oneshot.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2007 14:20    Onderwerp: Reageer met quote

€45,- is nog redelijk duur. Ik heb een abbo voor 26,- per jaar, inclusief domeinnaam. Hierbij kom ik lang niet aan m'n maandelijkse limieten.

Je kan dan 2 dingen doen; of zelf maken, of laten maken.
Als je het zelf maakt is het handig om het niet te moeilijk te willen. Bedenk goed wat je wil en teken dat eerst uit en schrijf 't op. Zo krijg je structuur.

Als je hem wilt laten maken is het ook erg belangrijk om je eisen duidelijk kenbaar te maken. Ga brainstormen met de designer en zorg dat hij/zij duidelijk weet wat je wilt.

Voordeel van zelf maken: alles zoals jij 't wilt, goedkoop
Voordeel van laten maken: sneller, structureler en meestal professioneler.

Hopelijk heb je hier wat aan, anders kan je natuurlijk altijd pb'en.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2007 14:26    Onderwerp: Reageer met quote

Roland Pastoor schreef:
€45,- is nog redelijk duur. Ik heb een abbo voor 26,- per jaar, inclusief domeinnaam. Hierbij kom ik lang niet aan m'n maandelijkse limieten.

Je kan dan 2 dingen doen; of zelf maken, of laten maken.
Als je het zelf maakt is het handig om het niet te moeilijk te willen. Bedenk goed wat je wil en teken dat eerst uit en schrijf 't op. Zo krijg je structuur.

Als je hem wilt laten maken is het ook erg belangrijk om je eisen duidelijk kenbaar te maken. Ga brainstormen met de designer en zorg dat hij/zij duidelijk weet wat je wilt.

Voordeel van zelf maken: alles zoals jij 't wilt, goedkoop
Voordeel van laten maken: sneller, structureler en meestal professioneler.

Hopelijk heb je hier wat aan, anders kan je natuurlijk altijd pb'en.

Bedankt voor je reactie maar weet je ook waar ik het beste zo'n abbo kan nemen? Ik heb mijn websitje al wel helemaal voor mezelf al uitgetekend dus ik weet precies hoe het eruit moet komen te zien.
greetz Chris
Naar boven
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2007 14:44    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn website heb ik zelf in mekaar geknutseld. Stapsgewijs heb ik het zo gedaan:

1) ontwikkelen website (html en wat JavaScript);
2) host zoeken en account aanvragen (ben bij www.hosting2go.nl gegaan);
3) via FTP programmaatje alle bestanden (html-bestanden + foto's) geupload naar mijn eigen directory op de host.

En voila, m'n website stond online.
Klinkt simpel, maar er zit wel wat tijd in. Vooral in stap 1. Als je niet weet hoe je HTML moet schrijven: http://www.handleidinghtml.nl. En natuurlijk zijn er nog genoeg andere tutorials te vinden op het internet.
HTML is niet moeilijk, maar je moet er wel ff voor gaan zitten.

En als je die tijd niet wilt hebben, dan kun je het uiteraard uitbesteden. Natuurlijk zul je dan wel je beurs wat verder moeten open trekken Wink.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2007 15:25    Onderwerp: Reageer met quote

tensive schreef:
Mijn website heb ik zelf in mekaar geknutseld. Stapsgewijs heb ik het zo gedaan:

1) ontwikkelen website (html en wat JavaScript);
2) host zoeken en account aanvragen (ben bij www.hosting2go.nl gegaan);
3) via FTP programmaatje alle bestanden (html-bestanden + foto's) geupload naar mijn eigen directory op de host.

En voila, m'n website stond online.
Klinkt simpel, maar er zit wel wat tijd in. Vooral in stap 1. Als je niet weet hoe je HTML moet schrijven: http://www.handleidinghtml.nl. En natuurlijk zijn er nog genoeg andere tutorials te vinden op het internet.
HTML is niet moeilijk, maar je moet er wel ff voor gaan zitten.

En als je die tijd niet wilt hebben, dan kun je het uiteraard uitbesteden. Natuurlijk zul je dan wel je beurs wat verder moeten open trekken Wink.

Hey!, bedankt voor de tip ik ga straks gelijk ff kijken.
www.handleidinghtml.nl had ik inderdaad al gevonden.
als het lukt laat ik t je wel weten
Naar boven
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2007 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

Hosting gebruik is zelf Hosting2Go, erg tevreden over.

Een optie is ook nog om de website te laten maken, tarieven hangen erg af van wat je wilt, als je iets simpels wilt zal het niet boven de 100~125€ komen. Maar dan is ook gelijk alles geregelt!

Aram
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2007 13:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb mijn webhosting hier lopen.
http://mkeweb.com/
Via hun kan je ook een domeinnaam registreren.
Voor €40,34 heb ik een compleet pakket met domeinnaam en daarnaast een prima service.

Lifeware

-Fotograferen is schrijven met licht-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: za apr 14, 2007 08:09    Onderwerp: Reageer met quote

kijk op www.sohosted.com goed en zeer goedkoop een eigen url

heb hier ondertussen al 4 websites op staan.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo apr 18, 2007 13:52    Onderwerp: Reageer met quote

Excuses voor het late antwoord Wink Ik was 't topic vergeten.

Mijn hosting heb ik geregeld via Webreus.nl . Kost me zoals ik zei 26euro per jaar. Ik heb in de 1,5 jaar dat ik er zit nog nooit gemerkt dat ik niet bereikbaar was, hun supportdesk is snel, vriendelijk en behulpzaam en de mogelijkheden voor je site zijn zoals het hoort tegenwoordig. Zélfs de spam in je mailbox wordt tegengehouden.

Ik voel me net een reclamezuil zo Razz
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo apr 18, 2007 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij is dit nuttige info voor iedereen die geďnterreseert is in een eigen site, dus: Sticky!

"Ik kan geen ijzer met handen breken, maar wel handen met ijzer..." -- Anonieme Italiaanse onderhandelaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo apr 18, 2007 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

Je eigen site kun je geheel zelf maken met Web Page Maker. Dit programma is gratis te downen via http://www.webpage-maker.com/

Mijn account loopt via loop-id. Goede service en voor 15 euro heb je al een domeinnaam geregistreerd met genoeg ruimte om te starten. Meer info vind je op http://www.loopid.nl/

Succes.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2007 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet of dit onder spam valt (dan verwijder dit bericht maar), maar mocht je meer informatie willen over het hosten en/of bouwen van websites kun je contact met me opnemen. Ik heb sinds januari een eigen bedrijf in het maken van sites en bied daar ook hosting en het registreren/configureren van domeinnamen bij aan (dmv een resellerpakket).
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: za apr 28, 2007 20:19    Onderwerp: gewoon P( Reageer met quote

Cool kijk op www.freewebs.com / websitemaker.com

www.freewebs.com/sharonb96/
Naar boven
BerichtGeplaatst: di mei 01, 2007 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk ook eens op http://www.everyoneweb.com

ik heb daar mijn website van gemaakt http://www.everyoneweb.com/Zomoco
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Mijn website Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 1 van 8

Ga naar: