Meld je gratis aan

opzeggen lidmaatschap
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Magazine
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jul 31, 2007 18:57    Onderwerp: opzeggen lidmaatschap Reageer met quote

Ik heb destijds via de zoomwebsite een abonnement genomen op zoom voor een jaar (ben dus ook tevens lid van hcc voor een jaar) Mijn vraag: als ik niet weer een verlenging met een jaar wil, moet ik dan ergens iets opzeggen, of gaat het na een jaar toch al niet automatisch verder? En als je je wel moet afmelden, en je hebt zoom opgezegd, moet je hcc dan nog eens apart opzeggen, of hoe gaat dat?
Het is heel klant-onvriendelijk dat dit nergens staat vermeld op de ´service´- pagina van zoom. Sad
Svp niet de standaardopmerking: ´deze zaken bij hcc vragen´, want dat vind ik een slechte service. Confused Als je een zoomabonnement aanprijst op je site, moet je in staat zijn de meest basale informatie te kunnen geven over dit onderwerp. Ik wacht op antwoord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di jul 31, 2007 20:46    Onderwerp: opzeggen lidmaatschap Reageer met quote

Henry, ook ik vond het maar een povere zaak: abonneren is een fluitje van een cent ( hollandse cent), maar voor afzeggen moet je heel wat doen en is niet te vinden via Zoom.nl, waar je je wel kan abonneren.
Nee, je moet schriftelijk afzeggen en eerst goed uitzoeken waar je het naar moet adresseren. Mij is overkomen dat ik vervolgens na 1 maand nog een tweede brief moest schrijven omdat ik geen bevestiging kreeg. Na de tweede brief werd me doodleuk verteld dat dit ook het einde van mijn HCC lidmaatschap en e-mailadres betekende. Hoewel ik dat helemaal niet had gevraagd en ik bovendien nog op Computertotaal was geabonneerd. Kortom, dit kostte ook weer een telefoon gesprek om dit recht te zetten.
Er zijn organisaties waar dit allemaal stukken beter gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2007 00:49    Onderwerp: Reageer met quote

Grappig, toen ik aan het googlen was kwam ik dit tegen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2007 16:31    Onderwerp: Re: opzeggen lidmaatschap Reageer met quote

zeeman schreef:
Nee, je moet schriftelijk afzeggen en eerst goed uitzoeken waar je het naar moet adresseren.

Kun je me vertellen wat dit adres dan is svp? Alvast bedankt. (Te gek dat ik dit van een andere ´klant´ moet horen en niet van zoom zelf Sad )
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2007 16:32    Onderwerp: Reageer met quote

Erik_Meyer schreef:
Grappig, toen ik aan het googlen was kwam ik dit tegen.

Mooi, bedankt. Dat kan ik dan nog doen als er geen bevestiging komt of zo. Idea
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2007 16:41    Onderwerp: opzeggen Zoom Reageer met quote

Dit is het adres:
hcc!service
Postbus 6160
2001 HD Haarlem

Voor dit soort vragen moet je ook eigenlijk niet op het forum zijn, maar een e-mail of telefoon ( duur) naar HCC. Ben het met je eens dat de gevraagde informatie gewoon op de website van Zoom zou moeten staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2007 16:45    Onderwerp: Re: opzeggen Zoom Reageer met quote

zeeman schreef:
Dit is het adres:
hcc!service
Postbus 6160
2001 HD Haarlem

Voor dit soort vragen moet je ook eigenlijk niet op het forum zijn, maar een e-mail of telefoon ( duur) naar HCC. Ben het met je eens dat de gevraagde informatie gewoon op de website van Zoom zou moeten staan.

Hartelijk dank. Ik vind ook dat ik hiervoor niet naar HCC moet bellen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2007 01:06    Onderwerp: Reageer met quote

Wil niet al te lullig doen, maar: http://zoom.nl/contact.php

Gewoon onder het kopje contact in het magazine gedeelte Wink

"Ik kan geen ijzer met handen breken, maar wel handen met ijzer..." -- Anonieme Italiaanse onderhandelaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2007 08:24    Onderwerp: Reageer met quote

Dune schreef:
Wil niet al te lullig doen, maar: http://zoom.nl/contact.php

Gewoon onder het kopje contact in het magazine gedeelte Wink

Ik wil ook niet lullig doen, maar: dit was niet het antwoord op mijn vraag. Ik vroeg niet naar het adres, maar naar de voorwaarden voor opzegging, die nergens staan vermeld op Zoom.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2007 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie wat je bedoeld. Het staat er niet direct bij.
Maar goed, alle abbonementszaken kan je op www.hccservice.nl vinden (waar je ook naar toe wordt verwezen op de contactsite)

Ik ben met je eens dat het makkelijker moet kunnen, maar dat is een zaak van HCC ben ik bang, want zij regelen nou eenmaal de abbonementen.

En je kan het Zoom niet helemaal kwalijk nemen dat ze het opzeggen van je abbo niet met hoofdletters adverteren Smile

"Ik kan geen ijzer met handen breken, maar wel handen met ijzer..." -- Anonieme Italiaanse onderhandelaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: di aug 14, 2007 03:10    Onderwerp: Reageer met quote

Hoewel wat laat..

Door het niet ergens goed en duidelijk op Zoom.nl te vermelden krijg je dit soort zaken. Weet niet wat Zoom liever heeft? Snap dat het opzeggen niet op de 1e pagina van de site staat maar het kan wel gewoon vermeld worden.
Immers mensen komen erbij en mensen zeggen op.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di aug 14, 2007 08:28    Onderwerp: Reageer met quote

Dune schreef:
En je kan het Zoom niet helemaal kwalijk nemen dat ze het opzeggen van je abbo niet met hoofdletters adverteren Smile

Met hoofdletters hoeft niet. Als het nou in kleine letters ergens zou staan dan zou dat al een stuk beter zijn. Voor iemand die lid wil worden is het toch fijn om te weten dat je er ook weer vanaf kunt. Wink Als je ziet dat je er eventueel ook nog er makkelijk vanaf kunt, dan lijkt het me dat je dan toch net wat sneller een abo neemt. Smile
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2007 11:03    Onderwerp: Reageer met quote

In Groot Brittanië hebben ze een goed systeem.

Je neemt daar een abonnement voor een bepaalde periode bijvoorbeeld een jaar, en voor dat dit afloopt moet je actief verlengen. De uitgever waarschuwt je daar dan voor als je niet reageert is het over.

Uiteraard is dit niet het idee van de uitgevers maar is dit wettelijk verplicht. Invoering van een dergelijk systeem in Nederland stuit op verzet van ja natuurlijk uitgevers van tijdschriften, logisch hè.
Hoeveel mensen zitten niet ongewild nog een jaar ergens aan vast omdat ze vergeten zijn drie maanden van te voren aangetekend op te zeggen bij een op de achterste pagina in letters die alleen met een vergrootglas zijn te lezen vermeld adres. (dit geldt niet specifiek voor Zoom of HCC, maar voor de meeste abo's in Nederland)
Zaak voor de politiek dus
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2007 14:53    Onderwerp: Reageer met quote

TeeVeeBee schreef:
In Groot Brittanië hebben ze een goed systeem.

Je neemt daar een abonnement voor een bepaalde periode bijvoorbeeld een jaar, en voor dat dit afloopt moet je actief verlengen. De uitgever waarschuwt je daar dan voor als je niet reageert is het over.

Uiteraard is dit niet het idee van de uitgevers maar is dit wettelijk verplicht. Invoering van een dergelijk systeem in Nederland stuit op verzet van ja natuurlijk uitgevers van tijdschriften, logisch hè.
Hoeveel mensen zitten niet ongewild nog een jaar ergens aan vast omdat ze vergeten zijn drie maanden van te voren aangetekend op te zeggen bij een op de achterste pagina in letters die alleen met een vergrootglas zijn te lezen vermeld adres. (dit geldt niet specifiek voor Zoom of HCC, maar voor de meeste abo's in Nederland)
Zaak voor de politiek dus

Stond het maar in de kleine lettertjes bij hcc of zoom, maar zelfs daar staat het niet. Je moet actief bij Veel Gestelde Vragen, bij punt weet ik veel zoeken om er achter te komen hoe het zit. En dan moet je nog zelf op het idee komen dat het abonnement misschien wel eens automatisch zou kunnen doorlopen.
Ik denk inderdaad dat ik de kwestie eens bij de Consumentenbond ga voorleggen. Want ook al is het systeem wettelijk niet zo geregeld als in Engelend (wat veel beter zou zijn) dan nog kun je een gedragscode verwachten dat bij een inschrijvingsformulier voor een abonnement kort alle gevolgen staan genoemd.

Ik merk trouwens dat een bericht van een moderator en mijn antwoord daarop ineens verwijderd zijn van deze topic. Mijn antwoord was zeker te gevoelig. Reden te meer de Consumentenbond in te schakelen.
Confused
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo aug 15, 2007 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Henry,

Gevoelige informatie zullen we niet zomaar weghalen. Kijk maar eens in het klachtentopic over de Gallery, daar staan heel wat zaken die niet positief voor ons zijn.

In Nederland is de wet sinds kort aangepast. Deze lijkt nu op die van Engeland, alleen is er een uitzondering voor bladen die gelieerd zijn aan verenigingen of clubs. Denk aan de ANWB of in dit geval de HCC.

Onze marketing-afdeling doet de werving van nieuwe abonnee's daar is puur de boodschap wat je bij een lidmaatschap krijgt en dat je direct in kunt schrijven. Vervolgens is de hele afhandeling, van welkomstgeschenk tot uitschrijven een aangelegenheid van de HCC-service. Vandaar dat we alle informatie over het lidmaatschap bij de HCC-service onderbrengen.
Dat is puur het scheiden van taken.

Uiteraard hebben we ook getoetst of we op deze manier juist handelen en onze abonnee's op een correcte manier informeren, daar is wel sprake van.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Magazine Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: