Ga naar inhoud

Poollicht fotograferen


FrozenMemory

Aanbevolen berichten

leuk dat er meer met starttrails bezig zijn. vind de uitsnede wel fraai, deel van de cirkel in beeld. Als ik zo beoordeel tov mijn foto zit je wel veel naar rechts om het noorderlicht er nog wat op te kunnen krijgen. Het noorderlicht heet niet voor niets noorderlicht, dus de poolster is een mooi uitgangspunt. Als ik de poolster in deze foto extrapoleer, dan zit ie best een stuk links boven de foto, Maar dat kan uiteraard een keuze zijn. 

 

Ook vind ik de dijk wat dicht op de rand van de foto zitten, als je die nog recht zou trekken, blijft er helemaal weinig van over. Het hekje is wel super in beeld. ook het autolicht is niet storend.  

Vind de strepen van de satelieten en vliegtuigen een mooie breker in de cirkels. Ik hou daar altijd wel van. 

leuke foto. 

  • Like 1
  • Thanks 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het vinden van de Poolster heb je geen app nodig hoor, neem aan dat je de Grote Beer wel weet te vinden. 

Je trekt een denkbeeldige lijn van de buitenste 2 sterren van het pannetje van de Grote Beer waarbij je de afstand van die 2 sterren 5 keer verlengd, dan kom je bij de Poolster uit (laatste ster van de steel van de Kleine Beer.

Na een paar keer doe je het 'blindelings' ?

aangepast door corvee1r
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...