Ga naar inhoud

Urban exploring


DvdH

Aanbevolen berichten

Op 1-4-2022 om 15:40, Michelle zei:

Het is al een oudere video, dus het kan zijn dat een aantal van de plekken anders zijn nu. Maar we vonden het nog wel een interessante om te delen ?

Hij kan dus nog net op het kantje want het kan nu snel veranderen daar in Doel, een waarschuwing daarvoor had wel bij dit bericht gepast geweest

aangepast door Stefanie71
aanvulling
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
33 minuten geleden, Ernst-1962 zei:

Wat is goede apparatuur voor urbex?

Ik gebruik niks speciaals voor Urbex, neem alleen niet te veel mee. Camera met 24-70 lens en statief vaak nog een groothoek, m'n rugtas met zaklamp, vuilniszak en lunchpakketje, dat was het wel zo ongeveer. Ik ga dan ook niet over muren klimmen of tijgerend over het terrein, ben meer van de open deur Urbex 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@DvdH@allen :Doel is inderdaad een interessante starter maar ik denk dat je tegenwoordig enkel de buitenzijde van de huizen nog kan fotograferen,wat op zich ook al mooi is omwille van de soms schitterende graffiti ,de ramen en deuren zijn meestal gebarricadeerd om vandalen buiten te houden!

enkele dingen om rekening mee te houden zijn: ga niet met een te grote groep ,dit omdat er tegenwoordig veel waakzame burgers zijn die voor het minste de politie bellen voor overlast,ga zeker NOOIT alleen want in die oude gebouwen kan je nog eens wat tegen komen,gaande van door een vloer zakken tot individuen die jouw fotoapparatuur wel zien zitten!

voor het vinden van locaties : zoals al gezegd is google een hulp, zelf eens een ritje maken waar veel industrie ligt sinds lange tijd,hiervan staan er vast veel lege tussen (kan je dadelijk de mate van gebruik/verval live vaststellen) en natuurlijk kan je ook locaties van anderen proberen lospeuteren maar die gaan dan hoogst waarschijnlijk niks lossen ofwel gaan ze ruil locaties vragen die je als beginnend urbexer natuurlijk niet hebt ofwel zijn ze bij wijze van spreken platgelopen of alom gekend..

dit alles (het zoeken,scouten,enz..) hoort ook bij de urbex hobby en draagt bij aan de beleving,nog een laatste tip: als je iets vind wacht dan niet te lang om er naartoe te gaan want ik merk dat ze de laatste jaren erg snel worden met de voor urbexers interessante (nieuwe ? )plaatsen af te breken!

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, vame zei:

@DvdH@allen :Doel is inderdaad een interessante starter maar ik denk dat je tegenwoordig enkel de buitenzijde van de huizen nog kan fotograferen,wat op zich ook al mooi is omwille van de soms schitterende graffiti ,de ramen en deuren zijn meestal gebarricadeerd om vandalen buiten te houden!

Nu de beslissing gevallen is dat Doel niet gesloopt wordt staan de project ontwikkelaars al klaar om het terug bewoonbaar te maken, ik zou doel nog dit jaar doen en anders maar gewoon vergeten. Misschien wel leuk voor een bezoek in Augustus omdat de locatie is ingericht voor de foto expositie van Breedbeeld Weekend van de Fotografie | Breedbeeld

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...
  • 1 jaar later...
10 uren geleden, Bladehans60 zei:

Ik wil, samen met een vriend, één of meer Urbex locaties in België fotograferen. Dit zal dan ergens eind augustus zijn. Wie heeft ervaring met toegankelijke locaties? 

 

Doel zoals hierboven genoemd zou ik niet meer doen, je kan er 's-avonds en in het weekend sowieso al niet meer zomaar binnen maar moet aanmelden met eID en ik weet niet hoever de plannen voor herontwikkeling inmiddels zijn maar de bedoeling is om het dop terug op te bouwen. 

Een leuke vrij toegankelijke locatie is Fort de la Chartreuse in Luik, verschillende verlaten gebouwen uit verschillende tijdsperiodes, tunnels en gangen en de alom bekende trappenhal. De locatie wordt wel ook gebruikt als schuilplaats voor zwervers maar op mooie warme dagen heb je van die mensen geen last. Je kunt op dit terrein wel een hele dag doorbrengen

Er zijn genoeg ander locaties, maar in hoe verre wil je toegankelijk, en de meeste locaties worden door de Urbex community zo veel mogelijk geheim gehouden ... Voor mij moet er toch minimaal een gat in het hek zitten waar ik makkelijk door pas of beter nog een open deur of de iemand met de sleutel 🙂 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...