Ga naar inhoud

Macro lens voor Nikon 1 J5

msbox

Aanbevolen berichten

• msbox wijzigde de titel naar Macro lens voor Nikon 1 J5

Wat is precies je budget? Kun je je een daadwerkelijk objectief permitteren, of is het gebruik van een tussenring / voorzetring misschien meer iets wat je zoekt? In hoeverre ben je al bekend met alle mogelijkheden wat betreft macrofotografie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, msbox zei:

tussenring, voorzetring.......wat doet dat ?

Beste Maarten, Zo ben ik ook begonnen met Macro fotografie, Goede macro objectieven kunnen nogal aan de prijs zijn, en toen ik in de prehistorie met fotograferen begon had ik ook een beperkt budget, mijn eerste camera en objectieven waren 2de hands. En zoals vBartheld al aangeeft, dan zijn tussenringen en voorzetlenzen goede en vooral betaalbare alternatieven,

Misschien is het ook een goed idee YouTube even af te struinen naar het gebruik van tussenringen en voorzetlenzen, je zal je gaan verbazen welke (goedkope) mogelijkheden er bestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de YouTube kanaal van Johan van der Wielen staat een korte video serie van 5 video's over macrofotografie, er word ook gesproken over tussen ringen, voorzet lenzen en macrolenzen. Om een macrolens voor je Nikon 1 J5 word denk ik lastig, een voorzet lens zal denk ik makkelijker te vinden zijn als je de filtermaat van je lens weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...