Ga naar inhoud

Dilemma

triggerseye

Aanbevolen berichten

Please help mij,

Ik wil graag fotos maken in een nachtclub tijdens een feest.

Welke camera en lens adviseren jullie mij?

Ik heb zelf momenteel een sony ilca 68 en vind best moeilijk nog lenzen hiervoor want het is een ouder model. Welke lens kan ik eventueel gebruiken bij deze camera?

Iemand ideeën, help mij uit deze dilemma aub!! 

aangepast door triggerseye
Bij voegen tekst
Link naar reactie
Delen op andere sites

lichtsterk tot ongeveer 50 a 70mm maar gezien nachtclub.. lichtsterkt lens. f1.8 is mooi om in donkere omstandigheden toch nog iets uit de voeten te kunnen. 

Accepteren dat je hoge iso foto's hebt

• Thanks 1

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

@triggerseye 

Voor het fotograferen in een nachtclub heb je een camera en lens nodig die goed kunnen presteren bij weinig licht en snel bewegende onderwerpen. De Sony ILCA-68 (ook bekend als de Sony A68) is inderdaad een oudere camera met een APS-C sensor, en kan je er alleen A-mount lenzen opschroeven.

Hier zijn enkele lensopties die goed zouden kunnen werken met jouw Sony ILCA-68 in een nachtclub:

Sony 16-50mm f/2.8 SSM (SAL1650)
Sony 35mm f/1.8 SAM (SAL35F18)
Sony 50mm f/1.4 (SAL50F14)
Tamron 17-50mm f/2.8 Di-II LD Aspherical (IF)
Sigma 30mm f/1.4 DC HSM Art

De Sony A68 heeft redelijk goede prestaties bij hogere ISO-waarden (ISO 100 tot ISO 25,600), dus experimenteer hiermee.
Bewegingen in nachtclubs kunnen snel zijn, dus gebruik een snellere sluitertijd om bewegingsonscherpte te minimaliseren. En overweeg het gebruik van een externe flitser met een diffuser om het licht gelijkmatiger te verspreiden en harde schaduwen te vermijden.

Enfin, met één van deze lenzen en enkele aanpassingen in je camera-instellingen zou je in staat moeten zijn om geweldige foto's te maken tijdens een feest in een nachtclub.

Suc6..🙃

• Like 1
  • Thanks 1

I take the time to stand and stare..📸

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, triggerseye zei:

Please help mij,

Ik wil graag fotos maken in een nachtclub tijdens een feest.

Welke camera en lens adviseren jullie mij?

Ik heb zelf momenteel een sony ilca 68 en vind best moeilijk nog lenzen hiervoor want het is een ouder model. Welke lens kan ik eventueel gebruiken bij deze camera?

Iemand ideeën, help mij uit deze dilemma aub!! 

Ik vraag mij af of men überhaupt wel foto's in een nachtclub mag maken, in verband met vergunningen, privacy, portretrechten ed, ook zijn er verschillen tussen een besloten- en open feest qua rechten.

Het lijk mij handig om je eerst even goed in te lezen betreffende wat wel mag en wat niet mag.

• Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Botje zei:

Ik vraag mij af of men überhaupt wel foto's in een nachtclub mag maken, in verband met vergunningen, privacy, portretrechten ed, ook zijn er verschillen tussen een besloten- en open feest qua rechten.

Het lijk mij handig om je eerst even goed in te lezen betreffende wat wel mag en wat niet mag.

Ik ben uitgenodigd door de eigenaar van het pand en feest. Dus ga ervanuit dat het mag 

• Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, triggerseye zei:

Ik ben uitgenodigd door de eigenaar van het pand en feest. Dus ga ervanuit dat het mag 

Dan lijkt het me inderdaad geen probleem.

Het goede advies is al door  @Macrozine gegeven (denk ik toch) Persoonlijk zou ik uit dat lijstje gaan voor de 50mm 1.4, niet dat ik verstand heb van sony maar 50mm is fijn voor binnen en portretten en 1.4 is lekker lichtsterk wat je zeker nodig gaat hebben. Die flitser zou ik zeker ook meenemen en als je wat ervaring mee hebt zou je op de artistieke toer kunnen gaan door te flitsen op het 2e gordijn, doet het altijd leuk op feesten waar gedanst wordt

• Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...