Ga naar inhoud

Goedemiddag dames en heren fotografen.

Lauran

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Mijn naam is Lauran, 63 jaar jong en kom uit het zeeuwse land en wel te verstaan uit Heinkenszand.

Sinds enige tijd ben ik min of meer toch wat besmet met het virus waar jullie best wel een naam voor hebben?
Dieren en natuurfotografie zijn toch wel onderwerpen wat ik super vind om te fotograferen.
Na eerst enige tijd wat aan het experimenteren geweest te zijn met een Canon EOS 1300 D heb ik nu een EOS 70D.
Gezien ik veel wil oefenen en vooral leren ben ik lid geworden van Zoom als het forum.

Vragen al ik zeker gaan stellen want die heb ik genoeg, dit doe ik alleen als ik na gegoogeld heb en YouTube uit gepluisd heb.

Met vriendelijke groet,

Lauran

https://zoom.nl/profiel/ljsdejonge

aangepast door Lauran
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Lauran! Mag ik dan meteen wat opmerkingen geven op je foto's op zoom? Het landschap bij Borsele vind ik heel mooi! Maar die met de kitesurfers vind ik te donker/grauw de wolkenlucht is op zich mooi maar de achtergrond mag wel wat meer licht, misschien nog wat ophalen in de nabewerking? Voor de Bereklauw zou ik een andere compositie hebben gekozen, meer van onderaf.  Het witte hondje is leuk zo met die zonnestraal maar dat maakt ook dat de donkere wat te donker wordt, kan een keuze zijn maar ik zou ook hier de donkere delen nog wat oplichten.

Hopelijk kun je hier wat mee (of je vind me een zeur, dat gebeurt ook 😃 )

• Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lauran, 

stel gerust je vragen. wij proberen ja al dan niet constructief antwoord te geven. 

Tip voor de herder.. Ga zelf ook op de grond liggen. een gelijkwaardig standpunt maakt de herder nog sterker en stoerder. Staand en van bovenaf kan iedereen fotograferen. Liefst met zn kop boven de horizon uit. 

En wat stefanie zegt. de fotos hebben allemaal iets donkers. Zwart wit Borsele is mooi, maar ik moest 2 x kijken om er ook een kiter te ontdekken. Lastige situatie, want ga die goed belicht krijgen, dan krijg je je donkere lucht niet meer zo mooi. Probeer eens een stop over te belichten. 

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...