Ga naar inhoud

Waar was je vandaag?


marcoH

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Dank. Mijn ervaring is dat je in een drukke omgeving inderdaad heel veel kunt doen zonder dat mensen er erg in hebben. En dat is niet omdat jij stiekem doet, je kunt bij wijze van spreken je camera pontificaal op een statief neerzetten, maar omdat mensen daar zo met zichzelf bezig zijn en allerlei rare dingen in de omgeving voor lief nemen hebben ze helemaal niets in de gaten.

Ja precies, dat bedoelde ik. Dat merk je ook al bij de tulpenvelden, als daar meer mensen zijn. Iedereen doet zijn of haar eigen ding en kijkt helemaal niet wat jij aan het doen bent.

 

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik fotografeer vooral wat op mijn omzwervingen toevallig voor mijn lens komt en me inspireert. Zo moest ik vandaag in Zeeland zijn (gebeurt niet vaak) en dan mag ik graag even langs de Westerschelde wandelen. Raakte geïntrigeerd door de slikken en maakte deze plaat. Wat ik zelden heb: werd plots jaloers op mensen die foto's heel zorgvuldig plannen. Want deze foto zou veel mooier zijn met het laatste water dat met eb wegloopt, en dan met een laag zonnetje er over heen... Maar er was geen zon, het was al dood tij, en wellicht kun je ook wat met de eerste vloed, maar dan zou het al te donker zijn.

Nu ja, met de trukendoos van Camera Raw en Nik heb ik er toch nog iets van kunnen maken. Misschien moet ik ook gewoon een keer tevreden zijn...:classic_blink:

 

  

slik-hoedekenskerke.jpg

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Ik fotografeer vooral wat op mijn omzwervingen toevallig voor mijn lens komt en me inspireert. Zo moest ik vandaag in Zeeland zijn (gebeurt niet vaak) en dan mag ik graag even langs de Westerschelde wandelen. Raakte geïntrigeerd door de slikken en maakte deze plaat. Wat ik zelden heb: werd plots jaloers op mensen die foto's heel zorgvuldig plannen. Want deze foto zou veel mooier zijn met het laatste water dat met eb wegloopt, en dan met een laag zonnetje er over heen... Maar er was geen zon, het was al dood tij, en wellicht kun je ook wat met de eerste vloed, maar dan zou het al te donker zijn.

Nu ja, met de trukendoos van Camera Raw en Nik heb ik er toch nog iets van kunnen maken. Misschien moet ik ook gewoon een keer tevreden zijn...:classic_blink:

 

  

slik-hoedekenskerke.jpg

Ik vind het toch wel een mooie foto, hoor. Je hebt sites waar je de getijden kunt zien. Ik raadpleeg die wel vaak als ik van plan ben om naar het strand te gaan voor foto's.

 

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een rondje Betuwe gedaan... 

De linkerfoto: de mannen liepen gewoon voor mij uit het straatje in, maar net op het moment dat ik de foto maakte, draaiden ze zich ineens om. Wellicht hoorden ze het focussen van de camera. Ik voelde me een soort van betrapt, maar die mannen blijkbaar ook, haha. 

De rechterfoto: door een poortje in de stadsmuur zag ik die man zijn boot keren in het riviertje (De Korme). Door de boot kun je meteen zien dat er water achter de groenstrook/volkstuintjes en de poort loopt.

 

IMG_6448 (Medium).jpg

IMG_6463 (Medium).jpg

  • Like 1

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, PeterKosterHT zei:

Is jouw camera zo luidruchtig, dat je dat op die afstand hoort, al na een fractie van een seconde. Nu ja, vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van. Het maakt de foto wel leuker!

Haha, nee, volgens mij is mijn 250D niet luidruchtig en ik liep op sneakers, dus ze konden me ook niet horen lopen, haha. 

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vandaag begon met mijn standaard rondje langs de zeedijk. Van Harlingen, richting het oosten, zeedijk aan mn linkerhand, landbouw, tulpenvelden, meertjes, rietlanden aan de rechterkant. 

Na 100 meter gelijk al een echt net geboren schaapje. nog geen halve dag oud. Even blijven kijken of het wel goed ging, moeder stond wat om zich heen te kijken of we nog gingen helpen. Maar ik wist niet wat te doen. Na 5 minuten kwam een vriend van de eigenaar, en na een telefoontje werd ons verteld dat het allemaal goed zou komen. 

 

Blij dat we waren konden we weer verder.. Echt nog geen 200 meter verder, Wat een prachtmoment, een ree in het water, niet doorhebbend dat wij haar in de gaten hadden, dus perfect moment om mooie foto's te schieten. 

Bleek eigenlijk dat het dier vast zat en te moe en onderkoeld was om zelf het water uit te komen.  Politie gebeld, dierenambu gebeld en on to the rescue. .

Ik had een waadpak (tot onder mn oksels) Iets dat de dierenambu niet had, dus ik mocht zelf het water in om dit dier los te trekken. Voorbereid maar op naar de ree. Toen ik op een meter was, schrok het toch wel dusdanig dat de stress en adrenaline net genoeg was om 2 laatste sprongen te kunnen maken en het weiland in te springen... 

Eind goed al goed, dit dier ging mooi door de velden de vrijheid tegemoet. 

 

Hiermee was de story nog niet ready, want, ik was nog niet bij mn auto aangekomen, toen er een vrouw aan kwam lopen (hoe druk kan het zijn in friesland) met de melding dat aan de andere kant van de zeedijk, aan het wad, ook een ree in nood zat. Dus met dierenambu daar naar toe gelopen, bleek ook dat dier helemaal uitgeput op de zeedijk te liggen. Vermoedelijk uit angst de waddenzee ingedoken. Dat is geen probleem, maar er weer uit komen was teveel voor het dier. 

Iemand van de dierenambu liep er naar toe, maar op een meter of 2 vond het dier het welletjes en probeerde in alle nood zwemmend zn vrijheid te zoeken. Dat lukte niet dus al snel besloten om de knrm te alarmeren omdat we toch echt iemand vanaf het water nodig hadden. Die waren vrij vlot ter plaatse met als resultaat dat ook dit dier uiteindelijk lopend over de zeedijk richting de veilige weilanden liep. 

 

Ik vond dat ik wel een paar biertjes had verdiend. 

 

Met dank aan KNRM Harlingen en Dierenambu De Waadhoeke. 

 

Voordat nu alle discussies los gaan over laat ze met rust en hoe kon de dierenambu nou zo naar dat dier toe lopen.. Ze doen ook hun best, en ook voor hun is iedere situatie nieuw. Niets doen, doet 99,9% van nederland al. Dus alle lof en respect voor alle vrijwilligers van genoemde instanties. 
(sorry voor mijn lange relaas, maar ik vond het te bizar om het hier niet te delen. )

 

schaap (1 van 1).jpg

Ree (1 van 1).jpg

Ree (2 van 1).jpg

  • Like 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

@darka Met reeën altijd een probleem: dat dier kon zich op eigen kracht niet bevrijden, maar die dieren zijn zo stressgevoelig dat elke poging tot redden ook gedoemd is te mislukken. Maar als het dier zich dankzij jou op eigen kracht vrolijk uit de voeten wist te maken, heb ik wel enige hoop.

@Ingridgbheb op Zoom nu ook die foto zonder die mannen gezien, vind deze stuk leuker! Muren staan misschien niet helemaal recht, maar dat is misschien ook gewoon omdat ze niet recht zijn. Mij stoort het niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-5-2023 om 19:11, vBartheld zei:

Geeft inderdaad wel een andere dimensie aan de foto, die mannen.

Ik heb het idee dat de foto niet helemaal recht staat, kan dat? Of staan de huisjes wat scheef? ?

De huisjes zullen niet meer helemaal recht staan en wellicht is het ook een beetje groothoek-effect van de lens.

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

@PeterKosterHT meestal hou ik niet zo van mensen op mijn foto's, maar hier voegen die twee mannen (en de mensen, die verderop aan het tafeltje zitten) toch wel wat toe, haha. 

@darka zo bijzonder kan je standaard wandeling dan ineens worden. Fijn dat alle dieren het gered hebben ? 

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Ingridgb zei:

De huisjes zullen niet meer helemaal recht staan en wellicht is het ook een beetje groothoek-effect van de lens.

Dat laatste kun je met een stukje lenscorrectie in nabewerking wel oplossen als het stoort maar als de huisjes echt scheef staan dan lekker scheef laten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Stefanie71 zei:

Dat laatste kun je met een stukje lenscorrectie in nabewerking wel oplossen als het stoort maar als de huisjes echt scheef staan dan lekker scheef laten 

Dat doe ik standaard, die lenscorrectie in LR. 8 van de 10x zie je de foto dan ook echt verspringen. Als het groothoek-effect me te erg stoort, dan trek ik het beeld soms wat rechter met transformatie. Hier zijn het echt heel oude huisjes, dus die staan gewoon niet recht.

  • Like 2

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog even in de Noordoostpolder geweest voor een paar drone shots die ik nog moest hebben voor een filmpje die ik maak.   Want het filmpje is niet af zonder het koppen van de tulpen. De kleuren verdwijnen langzaam weer uit het landschap. 

 

 

JWO-20230509-0002-0110-K.jpg

JWO-20230508-0002-0084-K.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
28 minuten geleden, Stefanie71 zei:

Flanders Fields, Achel. De klaprozen moeten nog wat verder in bloei komen maar met een telelens lijkt het al wat. Volgende week nog eens gaan kijken

162148526_FB-poppyfield1.thumb.jpg.455fbc4f33156e08eb70ce244aa20396.jpg

Dit was 2 jaar geleden ... (en in juni ...) vandaag was echt nog te vroeg

510547165_Poppyfield_Logo.thumb.jpg.6d978cc290e6deae6e70fb3c24ea32d7.jpg

 

Prachtig! Een enkele papaver is al mooi, maar een heel veld vol is nog veel mooier!

 

  • Like 1

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben gisteren een mooie route gereden, o.a. door de Belgische Ardennen. Vooral het deel vd route van Coo naar Spa was erg mooi (mooier dan we verwachtten en zelfs met een paar heuse haarspeldbochtjes). Ik maakte er o.a. deze foto, maar in werkelijkheid ligt het dorpje lager dan het nu op de foto lijkt. Iemand een tip hoe je de diepte van zo'n dal beter kunt weergeven op de foto?

IMG_6594 (Medium).jpg

  • Like 1

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Gisteravond nog even op pad geweest met camera. Eigenlijk hoopte ik dat er nog wat bootjes op het water waren, maar alles was blijkbaar al "onder zeil". Via één of ander binnendoorweggetje richting Zierikzee komen we ineens dit prachtige klaprozenveld tegen. Beide foto's zijn van hetzelfde veld, alleen lag het deel met de helder gekleurde bloemen in de schaduw en het warm gekleurde deel in de avondzon.

IMG_6947 (Custom).jpg

IMG_6949 (Custom).jpg

  • Like 3

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag neergestreken op de camping tegenover de Loreley aan de Rijn. Dan maak je natuurlijk toch dat obligate plaatje van je camper met die beroemde rots op de achtergrond, vanwaar die laatste treurende waternimf zo veel schippers (tot hun onheil) in vervoering bracht. Het minste dat je dan als fotograaf kunt doen, is wachten tot er een schip passeert. Dat duurt hier gelukkig nooit lang:classic_biggrin:

 

 

Splendor-zoom.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Bladehans60 zei:

Vorige week was ik in Schmitten (Graubunden), Zwitserland en had één heldere nacht. Mijn locatie was het kerkhofje aangezien deze het hoogst gelegen lag. Verschillende sluitertijden en iso's gebruikt. Deze op 27 seconden met iso12800

0021007ISO12800_F_3,5.JPG

Super!

  • Like 1

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...