Ga naar inhoud

Waar was je vandaag?

marcoH
 Delen

Aanbevolen berichten

De kern van een forum is vragen stellen en beantwoorden, discussiëren en zaken delen. Of vind je dat we hier alleen heel stug het verschil tussen iso100 en iso200 mogen uitleggen? Een beetje leven op een forum kan geen kwaad toch? Wat is er mis met een topic als dit? Een soort uitdaging van wat je voor elkaar kan krijgen met je mobieltje, of iets anders in deze strekking. Nogmaals, ik pleit er niet voor om hier heel je portfolio te delen. En als een topic als dit iemand niet aanstaat, dan kan diegene toch niet meelezen of reageren? Ik lees ook niet elk topic. 

aangepast door marcoH
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Michelle zei:

@ko3ntje @Bladehans60 

Dat is inderdaad ook precies de insteek van ons geweest. Op Zoom.nl kun je je foto's delen, laten zien en een portfolio opbouwen, en het forum is bedoeld voor vragen en discussies. Natuurlijk is het delen van een foto op het forum voor een vraag, feedback of discussie gewoon toegestaan.

Dus een topic als deze, of bijvoorbeeld een uitdaging of iets in die richting is niet toegestaan?

en nogmaals, ik heb het nooit gehad over hier je complete portfolio delen. Weet ook niet waar die suggestie ineens vandaan komt. Een uitdaging als fotografen onder elkaar, waarbij iedereen kan reageren met een foto, dat is iets anders dan dagelijks je complete fotoshoot posten. 

aangepast door marcoH
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik met terugwerkende kracht reageren? 

Ik was onlangs (vorige week) op mijn local spot, want daar is t altijd goed. een klein natuurgebied met wat plasdras, meertjes, slootjes en een kijkhut die te ver weg staat om er echt wat moois te zien. 

Ik zat met mn vriendin in de auto lekker naar zilverreigers, roeken, ganzen etc te kijken, tot er van achter een kudde boerenzwaluwen om onze auto heen trok, vliegenvangend richting het zuiden. Maar, wat schetste mijn/onze verbazing. Er zat een witte zwaluw tussen. Mijn vriendin en ik riepen tegelijk naar elkaar, WTF is dat!! te snel en te lastig om er uberhaupt 1 foto van te kunnen maken. flabbergasted zoals dat in goed nederlands heet.  Tegen een wit wolkendek was dit dier heel snel niet meer waar te nemen. Maar voor amper 10 seconden bleef het toch in de buurt van de auto hangen

Had ik er een foto van kunnen maken, dan was ik in de krant gekomen. Maar, helaas moeten we het doen met een waarneming, tegelijk door 2 personen.  

tja... once in a lifetime?? wie zal het zeggen. 

• Like 4

Weten wanneer stil te blijven, dat is de kunst.

klikkerdeklik op mijn linktree en ervaar hoe ik things see

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms zijn momenten mooi zoals ze zijn en heb je er samen een fijne herinnering aan. Maar bij deze moet ik toch wel zeggen dat het totaal en compleet smac is dat je daar geen plaatje van hebt kunnen schieten. 

zijn vogels een beetje honkvast behalve die trek naar het zuiden? Misschien komt het groepje nog eens terug?

• Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, marcoH zei:

zijn vogels een beetje honkvast behalve die trek naar het zuiden? Misschien komt het groepje nog eens terug?

Op zich zou het zomaar kunnen dat ie weer terug komt. maar zwaluwen in het najaar, grote kans dat het trekkers waren en daar kun je als leek weinig over zeggen of juist dit groepje weer terug gaat komen. Voelsprieten en radar staan op scherp. 

• Like 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dan zelf ook maar weer ontopic te blijven… eigenlijk was dit gisteren, maar vandaag pas door lightroom heen gezwieperd. 
we waren aan het werk in een gymzaal met een lange stille gang die iets naargeestigs had (er zijn ook mensen bij wie de dunne poep langs de benen loopt bij dit soort gangen), dus ik had een idee in mijn hoofd voor een foto. Camera wel in de bus, maar belachelijke regenbui en geen zin om te lopen. Hier dus weer een met de telefoon geschoten, maar vooral heerlijk bezig geweest met nabewerking deze keer. 
slaap lekker…..

047097BC-3FD0-4051-B373-0A53958292B0.thumb.jpeg.2f6887f3c2670a314f1b14c6276e9e24.jpeg

aangepast door marcoH
  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel! Fotografisch wellicht niet zo sterk, maar het ging me vooral om de sfeer die ik in gedachten had voor deze foto. Zoals gezegd heb ik me ook meer bezig gehouden met de nabewerking. Ik moet zeggen dat je met de bestanden van een iphone best ver kan gaan in je bewerking. 
Om aan te tonen hoe de gang echt was en hoe ver je eigenlijk nog kan gaan met iPhone foto’s (heif formaat, al weet ik niet of het wordt omgezet naar jpeg bij importeren in lightroom) doe ik eens voor een keer de originele nu plaatsen. 

869E8162-2B1D-4368-BE58-4159BBD545D2.thumb.jpeg.bb27593c50f0c54e4826f213f20170c6.jpeg

• Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

gister, zondag 9 oktober. Lekker dagje naar Petten. Surfen, want de golven leken goed. Daarna altijd combineren met mn waterbehuizing het water in om foto's te maken. dit keer wat later op de dag omdat de zon al weer vroeger lekker laag staat. Viel niet tegen. Wat me opviel, nog lekker met slippertjes buiten kunnen lopen en met zomerpak en blote voeten het water in. klimaatverandering heeft ook wel zn pluspunten.  Mooie fotos aan overgehouden. 

• Like 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Bij mij komt het telkens meer neer op waar was je gisteren  ...  Ook aan de boswandeling, hier Pelt/Hobos zijn de kleuren nu prachtig en de paddenstoelen uitbundig, sommige soorten zij inderdaad al een beetje op hun retour, maar andere juist fris en fruitig, ga ze hier niet allemaal uitstallen, wie wil kan er een stel op mijn FB pagina zien (stefanie.f.vandijk) of wat op m'n Insta (stefs_pictures) en nog een bospad op 500px, Ik heb overal wat staan 🙂 

FB_Bospad1.jpg

• Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...