Ga naar inhoud

Welk cameramerk gebruik jij?

Michelle
 Delen

Welk cameramerk gebruik jij?  

323 leden hebben gestemd

1. 1. Welk cameramerk gebruik jij?

Aanbevolen berichten

In 1994 kocht ik aanraden van een beroepsfotograaf mijn eerste Minolta 3xi. Vervolgens schafte ik me volgende jaren een Minolta Dynax 500 si Super, Minolta Dynax 505 si Super en een Minolta 7 Limited aan, met de nodige objectieven. Allemaal analoge camera's maar toen het digitale tijdperk zijn intrede heb ik in 2006 een Sony Alfa 100 aangekocht, vooral omdat de objectieven die ik gebruikte op mijn Minolta analoge camera's perfect pasten op de nieuwe digitale camera. Minolta/Konica werd namelijk overgenomen door Sony.

Later heb ik me nog achtereenvolgens een Sony A700, Sony A850, Sony A7RII, Sony A7RIII, Sony A9 en tenslotte een Sony A1 aangeschaft. Telkens na verkoop van mijn oudere versie. Momenteel heb ik nog alleen de Sony A7RIII en Sony A1. 

Ik ben dus zoals u zal opmerken een Sony-fanaat, gewoon omdat ik nog steeds erg tevreden ben over zowel de uitstekende technische als beeldkwaliteiten van dit merk. Heel vaak heb ik in de beginperiode van collega-fotografen de vraag gekregen, waarom ik in godsnaam voor Sony koos en niet voor bijvoorbeeld Nikon of Canon.

Ik voel me vandaag dan ook uitermate gelukkig dat ik ondanks de vele raadgevingen bij Sony gebleven ben. Sony heeft de laatste jaren trouwens vele andere merken qua nieuwe ontwikkelingen in snelheid genomen.           

• Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jtgdegra zei:

De Canon 40 en 60 D

@JtgdegraHele goede herinneringen aan de 40D. Was de eerste upgrade van mijn instap camera de 400D. Wel weer opnieuw moeten leren timen bij mijn sportfoto's omdat er nogal een vertraging zat tussen het afdrukken en het moment dat de foto genomen werd bij de 400D.😉

• Like 2

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...