Ga naar inhoud

Welk cameramerk gebruik jij?


Michelle

Welk cameramerk gebruik jij?  

339 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk cameramerk gebruik jij?



Aanbevolen berichten

Vanaf de Praktika via Samsung naar Canon en nu echt alles van Sony inclusief de lenzen.

Ik gebruik wel al diverse full-frame lenzen maar dan met de a6500 als camera.

En pak ook de telefoon er wel eens bij Samsung s20 ultra.

(zie de panorama)

T.z.t. komt er vast een een full-frame camera bij ???

PC_14042021_002647 (99)_remastered.jpg

PC_25112021_220438 (99).jpg

aangepast door Ramselaar-Leo
spelfuot....
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig ....!

Wat mij toch wel opvalt dat het cameramerk voor zovelen zo interessant is .
Ikzelf heb een Canon. En eigenlijk alleen omdat mijn allereerste toestel 'toevallig' ook een Canon was. En als je dan naast je fototoestel ook nog een verzameling glas bezit blijf je daardoor als vanzelf in hetzelfde merk hangen.

Ik ben overigens prima tevreden met mijn toestel. Maar ik geloof direct dat alle ander merken net zo goed prima toestellen hebben. Alle zullen ongetwijfeld hun eigen specifieke dingetjes hebben. Maar als je gewend bent aan je eigen merk weet je daar dan ook het beste mee om te gaan.

Maar dat is dan niks beter of slechter dan de rest ....!?

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit me volledig bij je aan. 

Toevallig ook ooit begonnen met Canon omdat er aanbieding was. Als er aanbieding was van nikon of Sony of wat zat ik wellicht daar nog. ?

  • Like 2

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn allereerste toestel was een AGFA dat snel vervangen werd door de Konica T4. Na vergelijkingstesten in fotoclub overgestapt naar de Nikon F401. De eerste digitale was de Canon EOS D350. En dan, …. ik lees hier niks over de support en ondersteuning…. na een zeer slechte ervaring met support van Canon terug naar Nikon P90, D5300, Z6, Z50 en Z7ii.

En de Sony RX10M5 mag er ook nog bij. (Als die ooit dan toch eens zou uitkomen)

zolang je tevreden bent van ‘het merk’…. elk type heeft zijn eigenschappen. ‘De’ foto wordt niet door de camera, … maar door de fotograaf gemaakt.

aangepast door Madada
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Madada zei:

Mijn allereerste toestel was een AGFA dat snel vervangen werd door de Konica T4. Na vergelijkingstesten in fotoclub overgestapt naar de Nikon F401. De eerste digitale was de Canon EOS D350. En dan, …. ik lees hier niks over de support en ondersteuning…. na een zeer slechte ervaring met support van Canon terug naar Nikon P90, D5300, Z6, Z50 en Z7ii.

En de Sony RX10M5 mag er ook nog bij. (Als die ooit dan toch eens zou uitkomen)

zolang je tevreden bent van ‘het merk’…. elk type heeft zijn eigenschappen. ‘De’ foto wordt niet door de camera, … maar door de fotograaf gemaakt.

Hi Madada, Misschien dat je in het topic 'Cameras' jouw ervaring met Canon kan plaatsen? Het kan andere leden aanzetten om hun ervaring te delen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-1-2022 om 08:24, edithwie zei:

Heb mezelf net verwend met een nieuwe Canon 90D, daarnaast heb ik al een tijdje de Canon Eos 750D

Jarenlang de 750D Gehad. Prachtige camera, met veel lenzen e.d. Alles ingeruild ( veel te weinig voor gevangen) voor een compactcamera die me niet echt bevalt, met een heel klein zoekertje. Ik fotografeer niet veel meer maar heb onlangs een tweedehands 500D gekocht.. Lekkere camera. Voelt weer vertrouwd aan.

aangepast door janquax
taalfoutje
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...