Kimberleyvl Geplaatst: 9 maart 2022 Delen Geplaatst: 9 maart 2022 Canon 250D 5 Quote Instagram: @kimsvieuws Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kuuperke Geplaatst: 27 juni 2022 Delen Geplaatst: 27 juni 2022 Nikon Z50 APS-c maar wil graag overstappen naar Nikon full frame 5 Quote 📸 Nikon ℤ6 systeemcamera Zoom profiel 👉 Frenk Instagram profiel 👉 Frenk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alfred Geplaatst: 29 juni 2022 Delen Geplaatst: 29 juni 2022 (aangepast) Nikon Z7 II 11 april aangepast door Alfred 4 Quote Nikon https://instagram.com/alfredbekerfotografie?igshid=YmMyMTA2M2Y= https://instagram.com/alfredbeker59/ http://instagram.com/alfred.beker.79/ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard-20 Geplaatst: 6 juli 2022 Delen Geplaatst: 6 juli 2022 Ik ben begonnen met een Nikon D3200 die nog heb. Nu gebruik ik meestal een Nikon D7200. Een Nikon Z6II staat op mijn verlanglijstje. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
casper.dedroog Geplaatst: 7 juli 2022 Delen Geplaatst: 7 juli 2022 Ik gebruik de canon Eos RP fullframe camera 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gondel Geplaatst: 3 augustus 2022 Delen Geplaatst: 3 augustus 2022 Ik gebruik de Canon EOS 700D. Maar ben begonnen met de Canon EOS 500D 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
starthier Geplaatst: 3 augustus 2022 Delen Geplaatst: 3 augustus 2022 6 uren geleden, gondel zei: Ik gebruik de Canon EOS 700D. Maar ben begonnen met de Canon EOS 500D Mooi, ik heb nog de 450D de 700D en de 5D liggen. maar fotografeer alleen nog met Olympus en Panasonic 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
marcoH Geplaatst: 3 augustus 2022 Delen Geplaatst: 3 augustus 2022 Canon 77d Canon 450d Iphone X (voor kiekjes, want het blijft mweh) analoog: Minolta Maxxim HT si Canon eos 600 Canon eos 500N Canon Canonet 28 Zeis Ikon Box Tengor compactcamera's: Nikon w150 (onderwatercamera) Olympus sz14 dan slingert er nog wat aan oude compactcamera's rond, maar dat wordt eigenlijk niet meer echt gebruikt, soms door de kinderen. 4 Quote Vero profiel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
starthier Geplaatst: 5 augustus 2022 Delen Geplaatst: 5 augustus 2022 Op 22-1-2022 om 16:58, rekenen zei: Jammer dat deze zeer goede camera niet waterdicht is. Ik heb nog de samsung wb2200f 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bladehans60 Geplaatst: 15 maart Delen Geplaatst: 15 maart Ik haal dit polletje nog eens boven water 😇 Ben wel benieuwd hoe het zich nu verhoud. Quote Zoom.nl: https://zoom.nl/profiel/bladehans60 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: 15 maart Delen Geplaatst: 15 maart (aangepast) Verhoudingen lijken me vrij duidelijk. Wat mij opvalt: vroeger had je de grote vier (Canon, Nikon, Minolta (nu Sony) en Olympus, waarbij Canon en Nikon in mijn beleving wel voorop gingen. Olympus doet nu amper meer mee ondanks lovende recensies over hun camera's, en ondanks enorme marketinginspanningen voor prima camera's blijft Sony nog altijd flink achter bij Canon en Nikon. BTW: ik kom regelmatig persfotografen tegen. In het analoge tijdperk was Nikon voor die doelgroep de standaard (met een Metz 45 of 60 flitser er schuin boven). Met een Canon kon je niet aankomen, laat staan met een ander merk. Ik heb het gevoel dat Nikon die positie totaal is kwijt gerakt: fotojournalisten lopen met van alles en nog wat. 16 maart aangepast door PeterKosterHT abusievelijk geschreven dat canon en olympus vroeger voorop gingen, moest Canon en Nikon zijn 3 Quote Mijn pagina op Zoom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
starthier Geplaatst: 17 maart Delen Geplaatst: 17 maart Op 21-2-2023 om 11:57, starthier zei: Dit artikel is anderhalf jaar geleden, er kunnen nu ook misschien weer andere gegevens bekend zijn. Geüpdate op 15/10/2021 door Yoreh Cijfers tonen aan dat Canon bijna de helft van de digitale camera markt bezit, terwijl Sony met een kwart en Nikon met een zevende daar achteraan hobbelen. Het zijn post-pandemie cijfers en voor Nikon komt slecht uit de test. Ze zijn namelijk met 4.9% gezakt. Als je kijkt naar wat Nikon de laatste jaren heeft uitgebracht is dat ook niet zo gek. Telkens wanneer zij een camera uitbrengen (Nikon Z5, Z6 II, Z7 II), gaan Canon of Sony nog een stapje verder. De data komt van Techno System Research, die de gehele markt heeft geanalyseerd. Deze markt bevat zowel spiegelreflex- als compact en systeemcamera’s. Hieruit blijkt ook dat er elk jaar 40.3% minder camera’s worden verscheept. Op dit moment komt dat neer op 8.85 miljoen verscheepte camera’s. De top-5 camerafabrikanten is verantwoordelijk voor 93.3% van deze camera’s (8.3 miljoen). Canon 47.9% (+2.5%) Sony 22.1% (+1.9%) Nikon 13.7% (-4.9%) Fujifilm 5.6% (+0.9%) Panasonic 4.4% (-0.3%) De overige 6.3% wordt ingevuld door OM Digital Solutions (Olympus), Pentax, Hasselblad en kleinere bedrijven waarvan geen informatie beschikbaar is. Conclusie Het komt er op neer dat Canon het goed doet en dat is ook logisch als je kijkt naar de producten die ze uitbrengen en die innovaties die ze hebben. Nikon loopt al een tijdje achter, hoewel ze een van de beste camera’s op de markt maken. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pacofotografie Geplaatst: 20 maart Delen Geplaatst: 20 maart Ik heb een Nikon D750 en Z6II 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MorphoLuna Geplaatst: 11 april Delen Geplaatst: 11 april Fujifilm X-T20. Leuke camera voor straatfotografie, en 2e hands erg goedkoop. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arugula.Studio Geplaatst: 10 mei Delen Geplaatst: 10 mei Ik gebruik de Sony A7III. Gebruikte voorheen een (instap) Canon M3 waar ik toen ook heel blij mee was, maar het was echt tijd voor een upgrade 🙂 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hpjm Geplaatst: 10 mei Delen Geplaatst: 10 mei Voor mij voldoet mijn 500d nog altijd, zal hem denk ik ook helemaal opmaken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stouten Geplaatst: 11 mei Delen Geplaatst: 11 mei ik heb EEN NIKON D800 en EEN NIKON D7500 daarnaast nog een Sony A7III 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
svckruisem Geplaatst: 17 augustus Delen Geplaatst: 17 augustus Ik werk met de Olympus OM-1 en de OM-5 als reserve camera vooral handig om niet steeds te moeten switchen met lensen tijdens voetbalevenementen 1 Quote https://zoom.nl/profiel/svckruisem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
harmenvandijk Geplaatst: 28 augustus Delen Geplaatst: 28 augustus Ooit begonnen met een Minolta spiegelreflex (film), daarna een digitale CANON Powershot A60 (2 MP), vervolgens overgestapt op een NIKON D50, daarna een Nikon D300 aangeschaft (topcamera en nog steeds in bezit) en sinds een jaar of twee overgestapt op de Nikon D500 waar ik zeer tevreden mee ben vooral ook vanwege de sterk verbeterd prestaties bij weinig licht. Maar eigenlijk maakt het merk en model van de camera niet zo veel uit, goede lenzen zijn wel belangrijk maar verder draait het vooral om je techniek en creativiteit. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Botje Geplaatst: donderdag om 08:54 Delen Geplaatst: donderdag om 08:54 Ik gebruik een Canon EOS 7D MARKII Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kingcanon Geplaatst: donderdag om 14:59 Delen Geplaatst: donderdag om 14:59 6 uren geleden, Botje zei: Ik gebruik een Canon EOS 7D MARKII Héél goede camera. Ik heb jarenlang de Canon EOS 7-D (eerste uitgave) gebruikt, altijd tevreden mee geweest. Gebruik die nu nog als back-up (voor het geval ik eventueel een crop-camera nodig heb). Werk nu met de Canon EOS 5-D mark IV (full frame). Wat zwaarder, maar een topcamera. Nog niet overgestapt naar de spiegelloze systeemcamera's. 1 Quote Herwig Vercauteren https://fotoherwig.wixsite.com/fotoherwig Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stefankoem Geplaatst: donderdag om 17:59 Delen Geplaatst: donderdag om 17:59 Vorig jaar overgestapt van een nikon d7100 (spiegelreflex) naar een Z5 en Z6 (fullframe systeemcamera's). Hoewel ik de optische zoeker soms nog steeds mis, heb ik zeker geen spijt van deze keuze! Quote Instagram Facebook Website Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Botje Geplaatst: donderdag om 18:59 Delen Geplaatst: donderdag om 18:59 9 uren geleden, Botje zei: Ik gebruik een Canon EOS 7D MARKII Mijn eerste digitale camera was ook de canon EOS 7-D daar heb ik heel veel plezier mee beleefd, echter die had naar mijn smaak één minpuntje en dat was de vele ruis wanneer men het ISO op schroefde wanneer men wat meer lichtgevoeligheid nodig had. Toen ik in de fotografie tijdschriften las het dat probleem bij de EOS 7-D MARKII grotendeels opgelost was, ben ik gaan sparen en heb die dus aangeschaft. Ik gebruik de EOS 7-D nu als reserve camera. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stefanie71 Geplaatst: vrijdag om 05:32 Delen Geplaatst: vrijdag om 05:32 Ik gebruik ook mijn oude Canon 60D als back-up en de 6DII als hoofd camera, daarbij heb ik op de 60D magic lantern gezet om mee te spelen, mn voor macro, ML geeft de 60D de optie automatische focusreeks te schieten moet er alleen nog even een keer goed voor gaan zitten. Behalve dat ML voor de 6DII (nog) niet beschikbaar is lijkt het me ook niet verstandig om het op een hoofd camera te zetten, nog niet gehoord dat het echt mis gaat maar als, dan hoef je bij canon in ieder geval niet aan te komen ... Quote 📸 Zoom profiel: Stefanie71 Ook op 500px Insta en mijn eigen wixsite Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kingcanon Geplaatst: vrijdag om 14:40 Delen Geplaatst: vrijdag om 14:40 Dat probleem van de Canon EOS 7-D met ruis kan ik beamen. Dat is bij mijn Canon 5-D mark IV véél véél beter (eigenlijk weinig of geen probleem met ruis in hogere ISO), dat was in het begin een hele verademing ! Quote Herwig Vercauteren https://fotoherwig.wixsite.com/fotoherwig Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen