Ga naar inhoud

50 mm lens erbij of alleen 18-55 mm lens?


Ingridgb

Aanbevolen berichten

Op 5-10-2022 om 10:10, Ingridgb zei:

Ik zit te twijfelen... Bij mijn Canon 250D heb ik o.a. de kitlens (18-55 mm). De 18-55 mm-lens had ik nog van mijn Canon 450D, die ik een jaar of 15 geleden kocht. Nu zit ik me af te vragen of de aanschaf van een Canon 50 mm primelens iets toevoegt. Ik ben niet zo van de portretten, maar vind het wel leuk om close-ups van bloemen, paddenstoelen, bladeren enz. te maken. Ik las ergens dat de 50 mm-lens lichtgevoeliger is en scherpere foto's maakt dan een zoomlens. Wat is jullie advies?

Hallo, de aanschaf van een EF 50mm f/1.4 is relatief niet zo duur en voor die prijs een uitstekend objectief! Ik heb er zelf ook een, gebruik het voor o.a. straatfotografie. Voor close-ups raad ik je tussenringen aan. Relatief goedkoop en doeltreffend.

Groet Wal

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Walk zei:

Hallo, de aanschaf van een EF 50mm f/1.4 is relatief niet zo duur en voor die prijs een uitstekend objectief! Ik heb er zelf ook een, gebruik het voor o.a. straatfotografie. Voor close-ups raad ik je tussenringen aan. Relatief goedkoop en doeltreffend.

Groet Wal

Ik ben ook blij met de 50mm lens. Tussenringen: dat je met die lens macro-foto's kunt maken? Past zo'n tussenring dan met meerdere objectieven of koop je dat per objectief? Misschien suffe vragen, maar zeker wat dit betreft ben ik nog een beginner.

aangepast door Ingridgb

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...