Meld je gratis aan

bewerkt of onbewerkt

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Magazine
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 31, 2009 10:30    Onderwerp: bewerkt of onbewerkt Reageer met quote

beste mede zoomers,
ik ben pas sinds een jaar aan de digitale camera
ik heb twee keer een cursus gevolgd omdat ik graag mooie foto's wil maken
als ik dan ook de foto's in de Zoom zie of op de site, dan ben ik best wel een jaloers. ik vraag mij dan ook vaak af, hoe doe je zo iets. soms heb ik het idee dat foto's flink bewerkt zijn. wellicht is de vraag niet nieuw en moet enkel de discussie op gang gebracht worden. ik wilde dan ook vragen; is het niet mogelijk dat waneer een foto geplaats wordt er bij vermeld wordt bewerkt of onbewerkt. zodat je als nieuweling niet ontmoedigd wordt door de resultaten van je collega fotografen, resultaten die je zelf op geen enkele wijze kunt benaderen

met vriendelijke groet willem scheffers (willems6)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di sep 01, 2009 15:07    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
zodat je als nieuweling niet ontmoedigd wordt door de resultaten van je collega fotografen

Het zou je juist moeten aanmoedigen het nog beter te willen maken dan hen. Je kunt er bijna vanuit gaan dat heel veel foto's bewerkt zijn. Er zijn al talloze discussies geweest wat bewerken nu precies is. Begin zelf eens met bewerken dan kun je zelf beoordelen hoe en wat. Tevens zullen je foto's er gewoon net iets beter van worden. Kleuren worden soms niet goed weergegeven, je foto is te donker of te licht, er zit een stofje op de sensor... enzovoort probeer deze dingen naar eigen inzicht eerst eens te verbeteren. Misschien kun je eventueel met een voorbeeld komen zodat ik en medezoomers je kunnen helpen.
BerichtGeplaatst: zo nov 15, 2009 15:29    Onderwerp: Re: bewerkt of onbewerkt Reageer met quote

willems6 schreef:
beste mede zoomers,
ik ben pas sinds een jaar aan de digitale camera
ik heb twee keer een cursus gevolgd omdat ik graag mooie foto's wil maken
als ik dan ook de foto's in de Zoom zie of op de site, dan ben ik best wel een jaloers. ik vraag mij dan ook vaak af, hoe doe je zo iets. soms heb ik het idee dat foto's flink bewerkt zijn. wellicht is de vraag niet nieuw en moet enkel de discussie op gang gebracht worden. ik wilde dan ook vragen; is het niet mogelijk dat waneer een foto geplaats wordt er bij vermeld wordt bewerkt of onbewerkt. zodat je als nieuweling niet ontmoedigd wordt door de resultaten van je collega fotografen, resultaten die je zelf op geen enkele wijze kunt benaderen

met vriendelijke groet willem scheffers (willems6)

in mijn geval is bewerking een onderdeel van mijn stijlkenmerk, evenals mijn lichtgebruik. je vind meestal vanzelf je weg in het onwtikkelen van je stijlkenmerk.

download eens een probeer versie van Adobe Lightroom. daar kun je eenvoudige bewerkingen mee uitvoeren, met name als je nog niet met Photoshop overweg kan. vanuit het gebruik van Lightroom vond ik zelf dat het eenvoudiger overstappen was naar Photoshop.

Succes!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: di nov 24, 2009 18:17    Onderwerp: Reageer met quote

wat je ook zou kunnen doen, als je photoshop moeilijk vind, is op youtube filmpjes erover kijken. Er staan genoeg dingen die je kan gebruiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Magazine Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: