Meld je gratis aan

Tamron lens 18-200

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Gebruikersreviews
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do dec 16, 2010 01:36    Onderwerp: Tamron lens 18-200 Reageer met quote

Ik heb onlangs een nieuwe camera gekocht (sony A580) en daarbij een Tamron AF 18-200mm F/3.5-6.3 XR LD Aspherivan (IF) Marco lobjectief.

Dit heb ik gedaan om niet steeds de lens te hoeven verwisselen maar dit terzijde.
Nu blijkt dat als ik de camera naar beneden houd (om hem terug in de tas te stoppen of zo) de lens compleet uitschuift als ik hem niet in de lockstand heb.
Dit gebeurt echter ook als ik een foto maak met de lens naar beneden en aangezien ik niet kan knielen vanwege een knieprobleem is dat erg vervelend.

Ik ben terug geweest naar de verkoper (foto Konijnenberg - Den Ham) en daar beweren ze dat iedere lens met een dergelijke sterkte dit probleem heeft. Ik ben een echte amateur maar dit geloof ik toch echt niet. Heb het nog met geen enkele andere lens meegemaakt. Ook mijn dochter, de semi - beroeps fotograaf is in Canada, vindt het vreemd. Ze heeft gebeld met een Tamron-Repair-SHop en daar wordt ook beweerd dat de lens niet goed is.

Heeft iemand van jullie ervaring hier mee? En is het waar wat men beweert dat deze lenzen altijd automatisch uitschuiven omdat de kop nogal zwaar is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: do dec 16, 2010 01:54    Onderwerp: Reageer met quote

het is gewoon echt waar.

dat is precies de reden waarom er een lock knop op zit.

de lens moet zoveel kunnen zoomen en daardoor ook zoveel kunnen uitschuiven dat het onvermijdelijk is dat deze uitschuift. ik ben het wel eens dat het direct al zo gebeurd, tis simpel jij bent de klant jij bent koning.

dus eis gewoon simpelweg een aantal van die objectieven om te kijken of die hetzelfde hebben zon grote zaak als konijn heeft dat wel, maar nogmaals het is gebruikelijk voor lensen zoals de 18-200mm, die van tamron ken ik persoonlijk niet goed dus check gewoon bij de winkel meerdere objectieven. maar wees er wel op berust dat dit gewoon op verloop van tijd toch gaat gebeuren.

wat is semi beroeps fotograaf trouwens?

iemand die ontzettend goede foto's maakt.. echt het kaliber van Wow!
of de gene die er geld mee verdiend maar dat het eigenlijk net niets is.
Een beroeps fotograaf betekend niet dat die persoon ineens verstand heeft van de interne lens opbouw... alleen monteurs /ingeneursdie de lenzen ontwerpen en bouwen. en uiterdaard de gecertificeerde reparatie centra.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do dec 16, 2010 09:42    Onderwerp: Re: Tamron lens 18-200 Reageer met quote

javas schreef:
Dit gebeurt echter ook als ik een foto maak met de lens naar beneden en aangezien ik niet kan knielen vanwege een knieprobleem is dat erg vervelend.
Maar ik lees niks over een probleem aan je handen, dus eigenlijk geen probleem.Want deze lens of welke andere moet je ook vasthouden.

Het is normaal.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 16, 2010 10:37    Onderwerp: Reageer met quote

stateowned schreef:

wat is semi beroeps fotograaf trouwens?

iemand die ontzettend goede foto's maakt.. echt het kaliber van Wow!
of de gene die er geld mee verdiend maar dat het eigenlijk net niets is.
Een beroeps fotograaf betekend niet dat die persoon ineens verstand heeft van de interne lens opbouw... alleen monteurs /ingeneursdie de lenzen ontwerpen en bouwen. en uiterdaard de gecertificeerde reparatie centra.

Mijn dochter maakt bruidsreportages en verdient geld met haar foto's vandaar dat ik dat semi-beroeps noem
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 16, 2010 18:36    Onderwerp: Reageer met quote

javas schreef:

Mijn dochter maakt bruidsreportages en verdient geld met haar foto's vandaar dat ik dat semi-beroeps noem

Maar bedoel je met semi-beroeps dat ze nog niet helemaal beroeps fotograaf is? Of dat ze het erbij doet?

Ik heb ook een Tamron lens wel eens waar de 17-50 F2.8. Daarop zit ook een lock op. Alleen het nut ervan snap ik niet, want deze lens schuif een beetje uit. Alleen als je de lens draait..

Misschien komt het nog wel dat ik het ga begrijpen.
BerichtGeplaatst: do dec 16, 2010 18:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een Tamron 18-270 en daarop zit ook een lock-knop, en die werk zoals de bedoeling is.

Gr,

Hans
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 16, 2010 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een Sony A 550 met exact de zelfde lens .
Ook met het zelfde probleem.... (voor mij niet)
Als je de lens gewoon vast houd dan heb je er niet zo veel last van.
Probeer een een andere lens in de winkel uit ?Of vraag de verkoper voor een alternatief.
Kom je er niet uit met de verkoper ? Dan een andere winkel zeker als je het als hinderlijk ervaart.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 16, 2010 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb via Tamron.com het adres van de Nederlandse vertegenwoordiging gekregen en hen een mail gestuurd over dit onderwerp. Het antwoord luidde als volgt:

Geachte heer Van Asveldt,

Het “uitzakken” is inderdaad inherent aan dit type (hyperzoom-)objectieven.

Dit komt door de aanwezigheid van maar liefst 15 glaselementen in 13 groepen die bij het zoomen over bijna 2x de oorspronkelijke lengte (83.7mm) moeten worden verplaatst om dit grote zoombereik te kunnen realiseren.

Om het uitzakken te voorkomen heeft men dergelijke objectieven voorzien van een zogenaamde “zoom-lock”.

Hoe groter het totale groothoek-telebereik hoe duidelijker dit effect aanwezig zal zijn.

Uw professionele Tamron SP 2.8/70-200mm heeft een korter bereik en is bovendien voorzien van een afwijkend (anders dan die van uw 18-200) IF (Internal Focus) systeem waardoor dit objectief bij het zoomen niet van afmeting veranderd.

Zodoende is de door u genoemde klacht niet van toepassing op dit objectief.

Wij willen u graag op het hart drukken dat het hier dus geen defect betreft en dat uw 18-200 objectief volgens Tamron’s hoge kwaliteitseisen is gefabriceerd.

Wij hopen u bij deze van dienst te zijn geweest en eventuele vragen zien wij vanzelfsprekend graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Rauke Schalken
Transcontinenta B.V.

Ik hoop dat anderen hier ook iets aan hebben.
Bedankt allemaal voor jullie adviezen en hulp
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 16, 2010 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi en net antwoord.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 16, 2010 23:04    Onderwerp: Reageer met quote

ik zat net te denken inderdaad, netjes antwoord.

ik wou eerder niet neerbuigend doen over "semi pro"

maar een fotograaf maakt nog geen gecertificeerd monteur voor canon/nikon/tamron etc...

net als dat dure spullen je nog geen fotograaf maken. puur een eigenaar van een camera.

hoe dan ook, mooie oplossing denk ik zo.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 15:56    Onderwerp: Reageer met quote

javas schreef:
Ik heb via Tamron.com het adres van de Nederlandse vertegenwoordiging gekregen en hen een mail gestuurd over dit onderwerp. Het antwoord luidde als volgt:

Geachte heer Van Asveldt,

Het “uitzakken” is inderdaad inherent aan dit type (hyperzoom-)objectieven.

Dit komt door de aanwezigheid van maar liefst 15 glaselementen in 13 groepen die bij het zoomen over bijna 2x de oorspronkelijke lengte (83.7mm) moeten worden verplaatst om dit grote zoombereik te kunnen realiseren.

Om het uitzakken te voorkomen heeft men dergelijke objectieven voorzien van een zogenaamde “zoom-lock”.

Hoe groter het totale groothoek-telebereik hoe duidelijker dit effect aanwezig zal zijn.

Uw professionele Tamron SP 2.8/70-200mm heeft een korter bereik en is bovendien voorzien van een afwijkend (anders dan die van uw 18-200) IF (Internal Focus) systeem waardoor dit objectief bij het zoomen niet van afmeting veranderd.

Zodoende is de door u genoemde klacht niet van toepassing op dit objectief.

Wij willen u graag op het hart drukken dat het hier dus geen defect betreft en dat uw 18-200 objectief volgens Tamron’s hoge kwaliteitseisen is gefabriceerd.

Wij hopen u bij deze van dienst te zijn geweest en eventuele vragen zien wij vanzelfsprekend graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Rauke Schalken
Transcontinenta B.V.

Ik hoop dat anderen hier ook iets aan hebben.
Bedankt allemaal voor jullie adviezen en hulp

hadden de mensen bij konijnenberg het toch bij het goede eind.
maar je kunt het wel zeggen dat als er een loc knop op zit de lens uitschuift als je hem naar beneden houd .
het grootste probleem bij dit soort lenzen doet zich voor als je op een statief een vogel of kikker perspectief foto wild maken met een lange sluitertijd.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

Voornamelijk schuifzooms kennen dit probleem. Een ander exemplaar zal misschien iets stroever gaan in het begin maar uiteindelijk net zo makkelijk uitzakken. Een draaizoom heeft hier minder last van. Hoe groter echter het bereik hoe groter ook de spoed en een grotere spoed zakt nu eenmaal sneller uit. (Bij kleine spoed zou je anders de zoomring veel te ver moeten draaien.) Vaak werkt de lockknop maar in één positie. Bij fotograferen uit de hand zou het geen probleem moeten zijn. Tenslotte heb je dan het objectief vast. (Als je goed ondersteunt.) Bij werken met statief zal je een stukje plakband moeten gebruiken of zo. Bij actiefotografie vind ik het trouwens wel fijn als een objectief makkelijk zoomed. (Maar ik heb toch een draaizoom.)
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jan 10, 2011 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook eens zo'n schuifzoom gehad, ook wel pop-zoom genoemd. Sigma 70-200m voor Sony/Minolta.
Je ziet dit systeem niet meer zo vaak en mensen geven duidelijk de voorkeur aan draaizoom.

Dat was goed te merken toen ik hem wegens overcompleet op Marktplaats zette, bijna niet de deur uit te krijgen!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Gebruikersreviews Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: