Meld je gratis aan

vogel fotografie

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 12:24    Onderwerp: vogel fotografie Reageer met quote

heeft er iemand tips over vogel fotografie ik ben net begonnen en heb net mijn sigma 150-500 mm 5.6-6.3 aangeschaft ik zoek vooral tips om te beginnen zoals waar het makkelijkst is om te beginnen en dat soort dingen

ik heb nu
- 150-500 mm sigma
- canon 500D
- monopod/tripod

dus als ik iets mis kun je dit ook melden graag zelfs Very Happy b.v.d. max
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

Maak een voerplek in je achtertuin of balkon, dan komen ze vanzelf. Very Happy Very Happy
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

daar had ik eerlijk gezecht nog niet eens aan gedacht xD ik ga dadelijk maar eens wat vogel voer kopen ^^ maar voor de rest nog iemand tips voor in de bomen want daar heb ik nog wel de meeste moeite mee Embarassed of hoe ze te benaderen in het bos enzo (ik ben absoluut geen vogel kenner, meer van de dierentuin en macro)
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien staan hier handige tips voor je in: http://www.fotografie.nl/kennisbank/13060/vogelfotografie-deel-i (zijn 3 delen)

Een mooie site voor extra informatie over vogelfotografie is birdpix.nl , vooral het forumdeel fotograaf van de maand en techniek kan leerzaam zijn.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 21:57    Onderwerp: Reageer met quote

dank ^^
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

maxnum1 schreef:
ik ben absoluut geen vogel kenner

Dan lijkt me stap 1 om je te verdiepen in wat je wilt fotograferen. Want het heeft weinig zin om op een zonnige zomermiddag in je achtertuin uit te kijken naar een roofvogel die bij schemering in de buurt van de bosrand vliegt. Als je beesten in de natuur wilt fotograferen helpt het enorm als je weet hoe zo'n beest zich gedraagt, wanneer het actief is, wat het eet, waar het zich verbergt en waarvan het wel of niet schrikt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

dat weet ik dan weer wel ik heb de favo plekjes van de vlaamse gaai die bij het parkje rondom mijn woning vliegt al in de gaten alleen het blijft lastig maar dat maakt niet uit zo ben ik ook begonnen met macro Smile
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 23:14    Onderwerp: Reageer met quote

tips..

een tentje.. en heel veel geduld..

http://www.gkiburg.nl/site15/

ik vind dit mooie foto's, Gustav is ook een zoomer hier dacht ik..

zo zie je hier, eerste fototje.. http://www.gkiburg.nl/site15/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=4&lang=nl

tentje.. en lang zitten dan springen ze vanzelf op de goede plek..
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 23:35    Onderwerp: Reageer met quote

ik zie mijzelf al met een tentje midden in een openbaar park zitten xD
nee maar in het bos waar mijn ouders wonen zou dat idd goed gaan eerst ff een plekje vrijmaken en dna daar met mijn tenje gaan zitten geen slecht idee
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 18:02    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij worden vogels ook vaak vanuit de auto gefotografeerd. Raam open, rijstzak op de deurrand en hier de lens op. Voor het raam kun je nog een of ander camouflagenet hangen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 18:04    Onderwerp: Reageer met quote

geen rijbewijs en mijn vader is niet zo gek hehe om een dag in de auto met mij te gaan zitten. waar ik al wel naar heb gekeken is een tentje voor is het bos en ze zijn goedkoper dan ik dacht dus binnen een paar maanden wordt dat de volgende aankoop
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Naast de bovenstaande tips is het misschien handig om meer over vogels te leren. De plaatselijke IVN verenigingen organiseren voor weinig geld leuke vogelcursussen waar je heel veel leert over vogels en vaak ook fotografen ontmoet. Ze organiseren ook vaak uitjes naar vogelgebieden. Je kan dan meestal meerijden.
Op sites als birdpix, natuurschot en natureshot kan je ook contact maken en afspraken maken om mee te rijden.
Als je even meldt waar je woont kunnen we je hier misschien ook nog wat tips geven.

Succes
Diana
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

ik woon in wijchen (bij nijmegen in de buurt) maar ben er nooit zon fan van geweest om ver van huis te gaande veluwe is dan zo voorbeeld waarbij ik wel een uitzondering zou maken mits ik vervoer heb

wat ik dan weer wel doe ik ver in het land op vakantie (lees texel zeeland/ belgie) volgend jaar ga ik alleen op vakantie en dat wordt wss 3-4 dagen veluwe met al het fotografie spul mee moet alleen nog een datum plannen ik denk einde voorseizoen dat het nog te betalen is

want minder geld voor vakantie kan ik weer besteden aan fotografie
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Als je echt voor de vogelfotografie wil gaan zou ik een paar dagen Texel proberen, zo eind mei. Fiets mee met de trein en boot en slapen in een jeugdherberg.
Er zit in Cocksdorp een vogelcentrum die op woensdag en zaterdagochtend een excursie verzorgen. En verder gewoon op je fiets langs de dijk en de duinen en
Slufter het eiland rond.
We komen er net vandaan en ook nu was het fenomenaal. Met meer dan 50 verschillende soorten vogels op de foto thuisgekomen.
Eind mei is nog leuker, dan kan je vanaf de weg de meeuwen kluten en stern met jongen op de foto zetten.

Verder is er bij jou in de uiterwaarden ( als het water weer gezakt is) ook veel te zien
Gr.
Diana
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

dat weet ik als het beter weer wordt ga ik weer de bossen in werk in plasmolen op 200 meter van de sint jans berg prachtig gebied ik ging er al vaak heen met mijn macro lens nu is het nog alleen maar een kwestie van mijn 150-500 meeslepen Razz

de hatertse vennen zijn hier ook niet ver vandaan en de berendonk ook niet dus daar kan ik ook altijd nog naar uitwijken
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: