Meld je gratis aan

Hoe bewaren wij onze HD content?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Video
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 21:23    Onderwerp: Hoe bewaren wij onze HD content? Reageer met quote

Al sinds midden jaren negentig ben ik bezig met camcorders waarbij inmiddels al het materiaal als DVD is opgeslagen (bewerkt).
Nu ben ik afgelopen jaar begonnen met een HD camcorder (Panasonic HDC-SDX1) en heb daarvan inmiddels de eerste bewerking gedaan. Het resultaat is een MP4 bestand dat ik via een harde schijf middels de mediaspeler moet afspelen.

Nu mijn vraag:
Ik was eigenlijk wel blij met de DVD-tjes in een doosje met leuk hoesje...nu kan ik het bestand ook op een schijfje zetten (duallayer), maar dat kan ik dan vervolgens nergens in afspelen (alleen op de PC).
Hoe pakt men dat tegenwoordig aan? Wat is de meest gebruikelijk manier voor het opslaan van HD content?
- op een harddisk?
- maken we al blue ray's?
- toch nog op een DVD?

Ik ben heel benieuwd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik een NAS en een mediaspeler om het op te slaan en de mediaspeler ook om op de TV af te spelen.

Op Blu-ray branden zou je evt. ook nog kunnen doen.
Sony Alpha A77 +VG - Sony Alpha A700 +VG - Sony 16-50mm F2.8 - Sony 16-105mm F3.5-5.6 - Sony 70-300mm F4.5-5.6 G - Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 - Minolta AF 50mm f1.7 - Sigma MACRO 105mm F2.8 - Tamron SP AF10-24 F3.5-4.5 - HVL-58AM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 15:42    Onderwerp: Video Reageer met quote

Als ik de film klaar heb kan ik het laten staan een project en kan als ik wil in verschillende bestanden opslaan, ik schrijf het weg wie wat wil hebben AVU,MPEG 4,MOV.enz en altijd op een DVD, het meeste word gevraagd in MPEG 4 .
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

dvd is lastig voor HD content.. is namelijk zeer zwaar qua geheugen zon 8 gb per 1uur.. een dvdtje is +- 4.7 gb
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mei 03, 2012 18:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zet al mijn HD video 1080P om met X264, de file wordt veel kleiner terwijl je niet in kwaliteit achteruit gaat. Daarna zet ik ze bij Google online. Ik heb daar 200 gb aan ruimte

Marcel
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Video Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: