Meld je gratis aan

welke flitser canon eos500d
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2012 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

je bent echt een geweldige hulp.
ik heb nog 1 allerlaatste vraagje, ik hoop dat ik niet te veel zeur.
In het andere topic heb jij het over dat effect met die zwarte strepen.
zal ik hier ook last mee krijgen met die 622? Wat is de sluitertijd normaal waarbij dit optreedt bij mijn camera/toekomstige flitser?
en dat treedt toch op bij een snelle sluitertijd, een groter getal achter de 1/xxx zeg maar? welke grens kent de canon 500 hierin? ik gok 1/200?
je kan dan ook je diafragma getal groter zetten om minder licht te krijgen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2012 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

De Nissin en de Metz hebben geen ondersteuning van HSS dus je kunt met deze flitsers niet boven de syncspeed uit komen zonder zwarte balk (ik weet niet wat de syncspeed is van de 500D, maar dat staat in het boekje van je Camera). Ik gebruik de HSS optie niet veel, je gaat ook behoorlijk in vermogen terug als je die optie gebruikt (2.5 stops minder licht in HSS mode).
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2012 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

okeej gevonden op het web:
Maximum Shutter Speed with Flash
1/200 sync speed.

dat wil dus zeggen dat alles tot 1/200 goed gaat, bv 1/50 of wat dan ook moet goed gaan? en ik kan dan toch het diafragma kleiner maken (groter getal) mocht de sluitersnelheid te hoog worden?
1/200 is niet erg kort natuurlijk in dat geval zou je met die andere nissin beter uit de voeten kunnen?
Naar boven
BerichtGeplaatst: do okt 18, 2012 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

1/200 is al snel als je een flitser gebruikt. Mijn 5D MKII heeft dezelfde syncspeed en ik gebruik HSS maar zelden. In de meeste gevallen gebruik je HSS helemaal niet.
Kijk anders eens om mijn blog, daar staan voldoende tips en uitleg over strobist fotograferen: http://metjegelaatopdegevoeligeplaat.blogspot.nl
BerichtGeplaatst: do okt 25, 2012 14:39    Onderwerp: Reageer met quote

Een andere goede tip bij het aanschaffen van flitsers voor strobistfotografie is het kijken naar universele flitsers.

Ik gebruik een Cactus V5 transceiver setje, deze werkt niet met bepaalde flitsers die cameraspecifieke aansluitingspunten heeft. Bijvoorbeeld de Sigma 530 ST DG.

Vaak zijn deze goedkoper, echter kun je hier vaak een aantal functies niet mee gebruiken, TTL bijv.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do okt 25, 2012 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

KangsI schreef:
Een andere goede tip bij het aanschaffen van flitsers voor strobistfotografie is het kijken naar universele flitsers.

Ik gebruik een Cactus V5 transceiver setje, deze werkt niet met bepaalde flitsers die cameraspecifieke aansluitingspunten heeft. Bijvoorbeeld de Sigma 530 ST DG.

Vaak zijn deze goedkoper, echter kun je hier vaak een aantal functies niet mee gebruiken, TTL bijv.

ik heb van mijn vrouw een nissin di866mk2 gekregen voor de verjaardag met een yongnuon triggersetje
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: