Meld je gratis aan

Aanschaf Flitsset

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 06, 2012 22:58    Onderwerp: Aanschaf Flitsset Reageer met quote

Hallo Zoomers,

De laatste twee jaar heb ik steeds meer interesse gekregen in het fotograferen van mensen en ik word soms ook gevraagd foto's te maken van een dansvoorstelling of gala. Op moment heb ik hier een Canon1000D voor met Speedlite 430EX, kitlens, 50mm en 35-105mm. Hoewel de foto's met de speedlite flink verbeterd zijn heb ik het idee dat het met een simpele flitsset nog beter kan. Na een tijdje rondkijken vond ik via www.strobist.blogspot.nl een leuk beginnerssetje:

http://mpex.com/compact-off-camera-flash-jump-starter-kit-no-flash.html

Vragen:
- Heb ik de "2x Hot shoe Universal Translator kit w/16ft. Mini-mini cable" überhaupt wel nodig? Volgens mij niet toch? Dat zou toch weer een kleine 40 dollar schelen.

Helaas kan de 1000D geen master spelen voor de 430EX, dus deze zou ik ook nog nodig hebben:

http://www.amazon.com/Wireless-Trigger-MagicFiber-Microfiber-Cleaning/dp/B0051C4RP6

Vragen:
- Weet iemand of deze dingen (of dit type algemeen) enigzins goed zijn?
- Zo'n ding zou je aan de hotshoe van de flitser vastmaken. Zit er aan de onderkant van zo'n blokje dan weer een hotshoe om hem op het statief te zetten, of moet je daar weer wat anders voor hebben?

Alle opmerkingen of verbeteringen zijn van harte welkom!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr nov 09, 2012 11:04    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt iets nodig om de flitser mee aan te sluiten. Dat kan via kabel, met de "2x Hot shoe Universal Translator kit w/16ft. Mini-mini cable" of inderdaad met een draadloos setje.

Deze hebben vaak een Hotshoe om de flitser op te plaatsen en een beugel of coldshoe aan de onderzijde om hem mee te bevestigen.
Op de link die je zelf al aangaf staat de draadloze trigger gemonteerd op het voetje wat je bij de flitser hebt. Deze kan je dan weer op het statief bevestigen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 01:12    Onderwerp: Reageer met quote

Die radio set die je daar laat zien van JJC zou ik niet kopen, oude techniek die niet op 2.4GHZ werkt maar op 433MHZ en daarom minder betrouwbaar is.
Kijk naar Phottix triggers of Yongnuo triggers.
Radio triggers zijn handiger dan kabels tussen je camera en flitser.
Op mijn site en mijn blog vind je tonnen info over strobist fotografie:

http://www.metjegelaatopdegevoeligeplaat.nl
http://metjegelaatopdegevoeligeplaat.blogspot.nl
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 09:15    Onderwerp: Reageer met quote

Kan je mij eens uitleggen waarom de frequentie van 433mhz minder betrouwbaar is dan de 2.4ghz band?

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 11:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dat kan ik: de hogere band heeft minder last van invloeden van buiten. Zo is bekend dat de Pocket Wizard apparatuur last heeft van HF ruis van de Canon 580EXII. De Phottix apparatuur zoals bijvoorbeeld de Odin heeft daar geen last van. De afstand die je kan halen met deze band is ook groter, apparatuur op 2.4ghz haalt meestal wel een afstand van 100 meter, waar de 433mhz maar tot 30 meter komt. Wil je echt de technische inhoud in (lengte van antenne enz.dan raad ik Wiki te raadplegen ). Voor het geld hoef je het niet te laten, merken als Yongnuo maken heel betaalbare triggers rond de €30,-.
Ben zelf een fan van Phottix (geen aandelen hoor) wel duurder, maar heel betrouwbaar.
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 11:08    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de info Smile Gezien de verzendkosten van dat oorspronkelijke setje toch nog maar wat verder in Nederland gekeken en uiteindelijk voor €110 (inclusief verzendkosten) een leuk beginnerssetje gekocht.

Inderdaad de Yongnuo RF-603 als trigger (FotoshopAalten) en bij CameraTools een FalconEyes Lampstatief, LumoPro LP633 Swivel+Hotshoe en een WestCott plu.

Ben benieuwd!
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

mmuetst schreef:
Ja dat kan ik: de hogere band heeft minder last van invloeden van buiten. Zo is bekend dat de Pocket Wizard apparatuur last heeft van HF ruis van de Canon 580EXII. De Phottix apparatuur zoals bijvoorbeeld de Odin heeft daar geen last van. De afstand die je kan halen met deze band is ook groter, apparatuur op 2.4ghz haalt meestal wel een afstand van 100 meter, waar de 433mhz maar tot 30 meter komt. Wil je echt de technische inhoud in (lengte van antenne enz.dan raad ik Wiki te raadplegen ). Voor het geld hoef je het niet te laten, merken als Yongnuo maken heel betaalbare triggers rond de €30,-.
Ben zelf een fan van Phottix (geen aandelen hoor) wel duurder, maar heel betrouwbaar.

Ik snap je uitleg en zal er niet te ver op ingaan. Ben zelf zendamateur geweest dus weet wel een klein beetje van antennes, frequenties en vermogen. Dat je gebruikerservaring zegt dat de 2.4ghz apparaten beter werken kan idd waar zijn voor deze apparaten. Maar technisch gezien heb je met hetzelfde vermogen en de juiste antennelengte op de 433mhz een groter bereik. Op de 2.4ghz band zal je meer vermogen moeten zetten of grotere antennes moeten hanteren om dezelfde afstanden te overbruggen.

Tevens worden beide banden intensief gebruikt dooe zowel de zendamateurs die bijv. op de 433mhz de Primaire status hebben, als ook door alle apparatuur die tegenwoordig op de 2.4 band werken als routers, printers Wifi apparaten en zendamateurs.
Het is dus waarschijnlijk dat men of enorm beperkt is in het ontwerpen van deze apparatuur omdat het aan de regels moet voldoen van meerdere landen, of dat men de spullen niet optimaal ontwerpt/bouwt en daardoor verliezen krijgt.

En HF inslag op is technisch gezien relatief makkelijk te ondervangen meestal door gebruik te maken van filters of ferrietkernen. Maar ja, deze merken maken in eerste instantie fotoapparatuur en zullen uitgaan van bestaande zend/ontvangst technieken welke reeds beproefd zijn zodat ze zelf niets hoeven te ontwikkelen buiten hun expertiseveld.

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo nov 11, 2012 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Shaggy schreef:
Ik snap je uitleg en zal er niet te ver op ingaan. Ben zelf zendamateur geweest dus weet wel een klein beetje van antennes, frequenties en vermogen. Dat je gebruikerservaring zegt dat de 2.4ghz apparaten beter werken kan idd waar zijn voor deze apparaten. Maar technisch gezien heb je met hetzelfde vermogen en de juiste antennelengte op de 433mhz een groter bereik. Op de 2.4ghz band zal je meer vermogen moeten zetten of grotere antennes moeten hanteren om dezelfde afstanden te overbruggen.

Tevens worden beide banden intensief gebruikt dooe zowel de zendamateurs die bijv. op de 433mhz de Primaire status hebben, als ook door alle apparatuur die tegenwoordig op de 2.4 band werken als routers, printers Wifi apparaten en zendamateurs.
Het is dus waarschijnlijk dat men of enorm beperkt is in het ontwerpen van deze apparatuur omdat het aan de regels moet voldoen van meerdere landen, of dat men de spullen niet optimaal ontwerpt/bouwt en daardoor verliezen krijgt.

En HF inslag op is technisch gezien relatief makkelijk te ondervangen meestal door gebruik te maken van filters of ferrietkernen. Maar ja, deze merken maken in eerste instantie fotoapparatuur en zullen uitgaan van bestaande zend/ontvangst technieken welke reeds beproefd zijn zodat ze zelf niets hoeven te ontwikkelen buiten hun expertiseveld.

Het is juist die antenne die problemen geeft, Bij een lage frequentie heb je een grotere draad antenne nodig Minimaal een kwart golflengte lang (of een deel daar van).
Dus bijvoorbeeld 3,5 MHz: 20 meter, 15 MHz: 5 meter.
Bij dit soort zendertjes wordt er al heel snel alleen een stukje printbaan gebruikt als antenne. Mijn Phottix Atlas haalt ook makkelijk 100 meter, maar op deze trigger is een nette antenne geplaatst. Bij die 2,4ghz zendertjes is de lengte van de antenne minder lang en is makkelijker in de behuizing weg te werken. Ik heb zelf wel eens zo´n e-bay trigger voorzien van een nieuwe antenne en deze werkte toen een stuk beter.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: