Meld je gratis aan

canon eos 500d met nissin di866 (rf)

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di apr 30, 2013 19:05    Onderwerp: canon eos 500d met nissin di866 (rf) Reageer met quote

ik fotografeer in de manele stand, ik zet de flitser ook op manueel. Ik gebruik dan een draadloze trigger. Dan nog gaat niet altijd de flitser af. Bijvoorbeeld gisteren toen ik waterdruppels fotografeerde. Zodra ik dan de knop op de zender indruk gaat hij wel af. Het lijkt dan wel een instelling in de camera? Wie kan mij helpen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 12:49    Onderwerp: Reageer met quote

Wellicht heb je het al bekeken, maar misschien is de flitser nog niet klaar (geladen) op het moment dat je met de camera een foto wil maken?
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 17:38    Onderwerp: Reageer met quote

sanderfase schreef:
Wellicht heb je het al bekeken, maar misschien is de flitser nog niet klaar (geladen) op het moment dat je met de camera een foto wil maken?

nee flitser is dan al geladen en staat standby. een druk op de knop op de zender werkt dan namelijk wel
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 18:11    Onderwerp: Re: canon eos 500d met nissin di866 (rf) Reageer met quote

sidkl301 schreef:
Het lijkt dan wel een instelling in de camera? Wie kan mij helpen?

Waarom zou het op een instelling op de camera lijken? Het is altijd zo: flits of trigger erop->flits.

Hoe doet de flits het als die op de camera staat?

Probeer ens een nieuw batterijtje in de trigger, ook als is die kompleet nieuw, je weet niet hoe lang geleden dat batterijtje in China bij gepakt is.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 18:17    Onderwerp: Re: canon eos 500d met nissin di866 (rf) Reageer met quote

hjanssen schreef:
sidkl301 schreef:
Het lijkt dan wel een instelling in de camera? Wie kan mij helpen?

Waarom zou het op een instelling op de camera lijken? Het is altijd zo: flits of trigger erop->flits.

Hoe doet de flits het als die op de camera staat?

Probeer ens een nieuw batterijtje in de trigger, ook als is die kompleet nieuw, je weet niet hoe lang geleden dat batterijtje in China bij gepakt is.

als ik de flitser op de camera zet hetzelfde effect. In manueel stand moet er toch altijd een flits komen? Ja flitser is opgeladen....
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 01, 2013 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

De trigger is dus goed.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mei 02, 2013 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

ja daar lijkt het op....
Maar nog steeds geen flits soms in die stand
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr mei 03, 2013 09:30    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien de flitser laten repareren bij een reparatie punt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr mei 03, 2013 10:00    Onderwerp: Reageer met quote

friemeltje schreef:
Misschien de flitser laten repareren bij een reparatie punt.
de camera....
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mei 04, 2013 11:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nog eens bij mijn camera/flitser zitten kijken (Canon EOS 500 D met Metz 50 AF-1 flitser) en ontdekte het volgende:

Als je je flitser op de flistschoen hebt (en aan hebt staan) kun je bij het menu onder het eerste tabblad onderaan de regel "flitsbesturing" vinden. Als je deze selecteert en op de knop "Set" drukt kom je in het flitsbesturingsmenu.
In dit menu staat bovenaan "flitsen" met hierachter "Inschake" of "Uitschak". Als ik die op "Inschake" heb staan flitst hij netjes meet (in de M-stand) en als ik hem op "Uitschak" zet flitst de flitser niet mee.

Wellicht is dit je oplossing...?
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mei 04, 2013 19:53    Onderwerp: Reageer met quote

staat er in de foto data van de foto die je hebt gemaakt ook of de flits is af gegaan? zo ja dan heeft de camera wel het commando gegeven en heeft de trigger dit niet goed of niet Synchroon door gegeven.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2013 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

duitfoto schreef:
staat er in de foto data van de foto die je hebt gemaakt ook of de flits is af gegaan? zo ja dan heeft de camera wel het commando gegeven en heeft de trigger dit niet goed of niet Synchroon door gegeven.

er staat in de data dat de flitser niet gebruikt is. Wel staat hij ingeschakeld in het menu.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2013 15:53    Onderwerp: Reageer met quote

gebruik je live view want dan flitst hij namelijk niet pagina 197 handleiding.
verder zou ik het ook niet weten als de flitser in het menu op manueel staat 100 % dan moet hij gewoon een signaal geven naar de trigger.
mocht het na een reeks opnamen geburen achter elkaar kan het zijn dat de flitser in de beschermmodus komt en niet flitst ter bescherming,ik weet niet hoe de software van canon werkt. met daadwerkelijk een temperatuur meter in de flitsbuis of gewoon met een optel som 20 flitsen op vol vermogen 5 keer niet. maar er zijn vast canon mensen hier die dit misschien kunnen testen.

hopelijk kom je er uit, er is niks zo vervelend dan een onopgelost probleem
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2013 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

ja ik gebruikte de liveview, was voor druppelfotografie. Waarom zou hij dan niet flitsen?
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2013 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

sidkl301 schreef:
ja ik gebruikte de liveview, was voor druppelfotografie. Waarom zou hij dan niet flitsen?

misschien omdat hij geen directe verbinding met een flitser heeft met gegevens of de flitser al weer klaar is voor de volgende flits.
ik heb het geprobeerd met mijn d90 en d7000 maar deze geven in live view wel het commando door aan de cactus trigger ?het zal wel een canon ding zijn het staat zelfs in de handleiding maar voor de echte reden zou je een mailtje aan canon kunnen sturen met de vraag waarom, het is in elk geval geen defect.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: