Meld je gratis aan

jaarlijkse stille prijsstijging?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Vragen aan Klantenservice
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2014 20:35    Onderwerp: jaarlijkse stille prijsstijging? Reageer met quote

Vandaag is het abonnementsgeld van mijn rekening geschreven.
Op zich is dat geen probleem, maar ik schrok wel toen ik mijn betaalgeschiedenis aan Zoom.nl zat te bekijken.

Elk jaar gaat de prijs flink omhoog. En in slechts een paar jaar tijd is de prijs van een abonnement zelfs bijna verdubbeld! En ik kan mij geen communicatie herinneren over een prijsstijging.

2008: € 37,95
2009: € 44,95
2010: € 47,50
2011: € 49,50
2012: € 54,50
2013: € 59,50
2014: € 62,50

Een structurele jaarlijkse prijsstijging van gemiddeld € 4,26 (minimaal € 2,55 tot maximaal € 7,-).
De prijsstijging staat voor mij niet gelijk aan een inflatiecorrectie, en vraag mij ook af wat we voor die prijs de afgelopen jaren extra hebben gekregen.

Terechte vraag, of tijd om het abonnement te beëindigen?
Ik hoor graag een verklaring......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2014 16:00    Onderwerp: Reageer met quote

Dat ook en daarbij komt nog dat er geen nieuwe onderwerpen aan bod komen alleen maar herhalingen van voor gaande uitgaven.

Reden genoeg om verder te gaan zonder ZOOM. Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2014 23:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook het idee dat het tijdschrift steeds iets dunner wordt! Het is sowieso veel herhaling van onderwerpen en jammer genoeg niet de onderwerpen waar om gevraagd wordt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma dec 15, 2014 15:17    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Andy,

Bedankt voor je vraag over het tarief van Zoom.nl. Ondanks dat we deze zo laag mogelijk trachten te houden, zijn we de afgelopen jaren genoodzaakt geweest prijswijzigingen door te voeren. Hierbij spelen meerdere factoren een rol. De inflatie is er daar inderdaad één van, maar ook de papierprijs is gestegen. Tevens zijn de verzendkosten die PostNL hanteert flink gestegen. Dit heeft het grootste effect gehad op de tarieven.

Binnen het abonnement hebben ook een aantal ontwikkelingen plaatsgevonden. Bijvoorbeeld op het gebied van digitaal lezen waardoor abonnees ook op desktop, tablet en smartphone het magazine kunnen lezen. Daarnaast vind je daar ook de fotocursussen op video die meerwaarde geven aan het abonnement. Bovendien zullen we vanaf 2015 bij iedere uitgave een fotocursus op video gratis aanbieden aan onze abonnees.

Alle wijzigingen wat betreft de prijsstijging kun je overigens altijd vinden in ons colofon.

Hopelijk maakt dit een en ander een stuk duidelijker en dat je nog lang plezier zult hebben van je hobby samen met Zoom.nl.

Met vriendelijke groet,
Robert Theunissen, hoofdredacteur Zoom.nl
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma dec 15, 2014 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

roberkey schreef:
Beste Andy,

Tevens zijn de verzendkosten die PostNL hanteert flink gestegen.

Met vriendelijke groet,
Robert Theunissen, hoofdredacteur Zoom.nl

Maar post nl berzorgd de ZOOMNL niet maar SANDD

En dat moet je als hoofdredacteur tog weten Embarassed Embarassed Embarassed
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma dec 15, 2014 17:07    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Robert,

In elk geval dank voor reactie, maar het verklaard voor mij nog niet veel.

Als prijzen van bezorgers zoveel stijgen, is het wellicht een idee eens een andere bezorger te overwegen om de abonnementsprijs niet in korte tijd bijna te laten verdubbelen?
De gratis videocursussen die online worden geplaatst zie ik niet als extra meerwaarde die prijsstijging valide maakt. Die ontvingen we voorheen al op DVD. Dus ik zou kostenbesparing in verzend- en productiekosten verwachten.
Volgens mij bieden jullie ook digitale abonnementen aan, wat volgens mij ook de nodige verzendkosten en papierprijzen moet besparen. Maar die besparing wordt wellicht niet doorberekend in de abonnementsprijs?
Hebben jullie in onderzoek onder de abonnees nagevraagd of men de mobiele apps een meerwaarde vond (om alleen het blad in te kunnen lezen)? En als die vraag is gesteld, is er dan ook de vraag gesteld of abonnees er een bijna verdubbeling van de abonnementsprijs voor over had?

Ik heb niet zo’n moeite in prijsstijgingen, maar wel met de forse stijging in korte tijd (en vast geen stabiele prijs in het vooruitzicht).
Het is voor mij in elk geval een serieuze reden om verlenging te heroverwegen, want over een jaar (of anders wel twee jaar) betalen we meer dan 70 euro voor Zoom.nl.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma dec 15, 2014 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

roberkey schreef:
Binnen het abonnement hebben ook een aantal ontwikkelingen plaatsgevonden. Bijvoorbeeld op het gebied van digitaal lezen waardoor abonnees ook op desktop, tablet en smartphone het magazine kunnen lezen. Daarnaast vind je daar ook de fotocursussen op video die meerwaarde geven aan het abonnement. Bovendien zullen we vanaf 2015 bij iedere uitgave een fotocursus op video gratis aanbieden aan onze abonnees.

Ik heb een abonnement o een tijdschrift, ooit aangeboden 'met als voordeel regelmatig een CD' en niet o allerlei webdiensten.

Waarom ook niet bo de verzendkosten besaren en iedere uitgave alleen een link emailen
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2014 00:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ook dit is een reden geweest dat ik vandaag mijn abonnement heb opgezegd. Niet alleen de prijs maar inderdaad de herhalingen en naar mijn idee zwaar gesponsorde reviews over nieuwe producten.
Er zijn meerdere fotografie tijdschriften.
Ik vond het tijd voor een stapje omhoog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: do dec 18, 2014 18:31    Onderwerp: Reageer met quote

roberkey schreef:

Ik heb me ooit geabonneerd op een tijdschrift niet op een digitaal abonnement, dit vind ik geen meer waarde en hoeft van mij ook niet echt. Dus dat er ongevraagd bij doen en daardoor de prijs opvoeren vind ik nogal behoorlijk onterecht. Zeker aangezien we blijkbaar geen keuze hebben om dit digitale deel er níet bij te nemen.
De videocursussen geven de laatste jaren ook al weinig meerwaarde en het is veel van hetzelfde, maar dan in een andere omgeving. Heb je er 1 gezien, dan heb je ze bijna allemaal gezien.
Overigens heb ik nummer 1 van 2015 alweer ontvangen, maar geen videocursus te bekennen.

Lang verhaal kort; ook mijn opzegging kunnen jullie binnenkort tegemoet zien.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Vragen aan Klantenservice Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: