Meld je gratis aan

Bestanden verdwijnen van SD kaart

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige vragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2018 12:16    Onderwerp: Bestanden verdwijnen van SD kaart Reageer met quote

Hoi

Als ik mijn SD kaart uit mijn camera haal en in de computer stop dan zijn soms alle bestanden verdwenen. Als ik dan de SD kaart terug doe in mijn camera zijn de foto's weer zichtbaar en vervolgens ook gewoon op de computer te zien en over te zetten.
Nu ben ik een deel van mijn foto's ook echt kwijt en zijn ook niet meer op de camera te zien (en daarvoor nog wel)
Ik heb verder niet aan de instellingen van de camera gezeten, iets gewist, aan het SD kaartje gezeten oid

Ik heb een Nikon D750 en een D3300. Ik maak gebruiken van meerdere Scandisk kaartjes en heb een Asus laptop. Dit is met beide camera's gebeurd en met verschillende SD kaarten.

Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan voorkomen?

Alvast heel erg bedankt!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2018 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

De oplossing is "de kaarten in de CAMERA FORMATEREN waarin ze gebruikt worden" en niet ergens anders in gebruiken
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2018 11:51    Onderwerp: Reageer met quote

SD kaartjes een keertje formatteren kan nooit kwaad, maar het klinkt mij meer een probleempje met je kaartlezer in de laptop, daar misschien eens een andere lezer voor proberen (een losse op usb bv)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige vragen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: