Meld je gratis aan

Camera die tegen het weer kan

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 14:04    Onderwerp: Camera die tegen het weer kan Reageer met quote

Beste mede Zoomers,

Momenteel gebruik ik een Canon 760D in combinatie van een Tamron 18-270 en een Canon 50mm 1.8II. Nu loop ik regelmatig tegen het probleem aan dat ik graag in vochtige of stoffige omgeving wil fotograferen, zoals regen. Nu is het alleen zo dat mijn huidige camera hier niet zo goed tegen kan. De des betreffende camera heeft hiervoor al eens een reparatie gehad. Nu zijn er plannen om voor een langere periode op reis te gaan. Hiervoor zou ik graag een camera willen hebben die beter geschikt is voor dit soort omstandigheden en als het kan ook full hd in 60fps doet.

Na wat zoeken kwam ik al snel uit bij een Canon 80D en een Canon 7D mark ii. Wat denken jullie?

Ja, ik weet het er moet ook een andere lens bij om het werkend te hebben. Suggesties?

Groet,

Maarten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2018 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan natuurlijk ook een regenjasje kopen of van een pluutje er zelf een maken.

Geen merk is water dicht, laats staan dat ze stofdicht zijn.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di sep 25, 2018 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

in2lapland schreef:
Je kan natuurlijk ook een regenjasje kopen of van een pluutje er zelf een maken.

Geen merk is water dicht, laats staan dat ze stofdicht zijn.

Excuus ik bedoel Weathersealed.

Daarnaast wil ik een camera met een grotere buffer.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di sep 25, 2018 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik van Optech de rainsleeve. 2 stuks voor 12€ werkt prima.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2018 13:31    Onderwerp: Reageer met quote

Canon 80D en Canon 7D mark II zijn beiden prima opties, misschien kun je ze best eens in een vergelijkingssite naast elkaar zetten (https://versus.com/nl/canon-eos-7d-mark-ii-vs-canon-eos-80d)
Voor bescherming tegen regen is het toch aan te raden een cover te gebruiken (zoals gezegd het zijn geen onderwatercamera's dus helemaal waterdicht zullen ze nooit zijn) Ik gebruik zelf de storm jacket, iets duurder dan de eerder genoemde rainsleeve maar ook wat meer echt regenjas

Hoezo zou er een andere lens bij moeten om het werkend te krijgen? Allemaal Canon EOS met crop sensor dus gewoon uitwisselbaar
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Camera's Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: