Meld je gratis aan

Review: Kata 3N1-30 Sling-Backpack
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Gebruikersreviews
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 30, 2009 21:26    Onderwerp: Review: Kata 3N1-30 Sling-Backpack Reageer met quote

Review Kata 3N1-30 Sling-backpack

Achterkant Kata met de sling voor rechtshandigen (rechtshandig is rood, handig als je van een rugzak weer een sling wilt maken). Een sling voor linkshandigen is uiteraard ook mogelijk.

De Kata als "echte" rugzak. Handig als je wat zwaarder beladen op pad gaat. Een swing draagt dan toch minder prettig omdat 't gewicht dan op één schouder rust.

Uiteraard kun je de tas helemaal indelen naar eigen smaak. De zogeheten schotten zitten allemaal vast met klittenband, dus je kunt naar hartenlust de tas indelen. Allemaal geen probleem. 'T onderste gedeelte van de tas is bestemd voor je objectieven. Hier zitten links en rechts van de tas ook de openingen zodat je makkelijk je camera eruit kunt pakken. Dit werkt ook echt goed en als je alles goed indeelt kan er verder niks uitvallen Wink . Ik heb zelf een Canon 50D, eventueel met batterypack moet qua ruimte ook geen probleem zijn. Misschien passen grotere body's er ook nog wel in.

De tas is erg stevig, dus ook comfortabel tijdens 't dragen. De afwerking is ook dik in orde!
Wat ik wel jammer vind is dat er weinig lussen en ogen aan de tas zitten om bijvoorbeeld een tripod aan te hangen. Aan de voorkant zit een grote metalen oog waar je met enige creativiteit nog wel wat aan kunt hangen, een tripod ofzo.

Dit is dus 't camera/lenzen gedeelte van de tas. Een 70/200 past hier niet rechtop in. Wel jammer dus. Mijn 17/85 met zonnekap gemonteerd past qua grootte perfect.

De zijkant van de tas, waar je dus je camera uithaalt. Even een klipje losmaken en via de rits heb je toegang tot de camera. Rechtsboven zie je een portemonnee (zit er standaard bij) waar je je geheugen (max. 4 CompactFlash kaarten) in kwijt kunt. Deze zit met klitteband vast, dus je kunt hem ook op andere plekken in de tas kwijt, of gewoon bij je dragen.

Aan de bovenzijde van de tas bevinden zich 2 van deze vakken. Eén links en één rechts. Je kunt er o.a. een flesje drinken in kwijt of zoals ik aan de andere kant heb, je sleutels en een B+W polarisatiefilter. Echt vakjes voor klein spul dus.

'T bovenste vak van de tas. Dit is qua grootte ongeveer 1/3 van de tas. Hier had ik bijvoorbeeld m'n 70/200 in liggen, de handleiding van de 50D en een Giottos cleaning kit. Dan nog heb je wel ruimte over. Je kunt er ook wel een trui of dun jasje in kwijt.

Vakje voor o.a. pennen, mobiel en doosje voor geheugen. Mijn mobiel heb ik liever in m'n zak, maar volgens mij is dat vakje voor je mobiel bedoelt.

Klein netje voor wat los spul. Kan niet heel veel in. Hier heb ik er een plastic zak, 2 cameradoppen en een extra accu voor de 50D in. Zit nu wel zo goed als vol.

De regenhoes. Zit los in de tas. Dus niet zoals bij Lowepro aan de onderkant van de tas.

Zooi die ik allemaal in de tas had zitten. Daar hoort dus nog een Canon 50D plus 17/85 bij. Zoals je ziet kan er aardig wat in.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze review! Mocht je hem willen kopen dan zou ik hem zeker ff in de winkel uitproberen, misschien is `t je ding toch niet helemaal en echt goedkoop is ie niet. Mij lijkt hij me in ieder geval erg prettig te werken.
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2009 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

Goede review. Bedankt.

Very Happy
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben eigelijk wel benieuwd naar het draagcomfort. Hoe voelt het na 2 uur wandelen met een volle rugzak Question
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik wel mis in de reviews dat is een flitser in de foto's .
Deze hoort er toch ook bij de uitrusting.
Bij mij gaat deze altijd mee.
Zelf in het bezit van een HAMA tas .
Met ook een zee van ruimte:
Camera+lens.
Tweede lens.
Flitser.
Oplader.
USB kabel.
Kleinspul waaronder visitekaartje met e-mail en website gegevens Laughing
www.scheepsspotter.nl ( in onderhoud).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 01:50    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, ik HEB geeneens een flitser.
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 16:25    Onderwerp: Reageer met quote

wiljol schreef:
Wat ik wel mis in de reviews dat is een flitser in de foto's .
Deze hoort er toch ook bij de uitrusting.
Bij mij gaat deze altijd mee.
Zelf in het bezit van een HAMA tas .
Met ook een zee van ruimte:
Camera+lens.
Tweede lens.
Flitser.
Oplader.
USB kabel.
Kleinspul waaronder visitekaartje met e-mail en website gegevens Laughing

Wat ik mis in je reactie is een zinvolle opmerking. Ik heb geen goeie flitser.

@kaptein: morgen kan ik je daar waarschijnlijk meer over vertellen.
BerichtGeplaatst: vr feb 06, 2009 00:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dus wel .
En deze wil ik ook goed beschermd meenemen.
Vandaar mijn vraag.
Waarom moet er een gebruiksaanwijzig mee ?
Dat soort zaken horen niet in een tas , maar wel een flitser .

Maar ik heb niets tegen de review van deze tas , alleen miste ik dus de flitser .
En dat is alles .

Ik kies nu eenmaal voor andere dingen die meegaan/-moeten dan een ander.
Een ander soort onderwerp als fotointeresse.
www.scheepsspotter.nl ( in onderhoud).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma feb 09, 2009 10:00    Onderwerp: Reageer met quote

Goede review die ik enkel kan bevestigen; ik gebruik naast de grote Kata R-103 de middelmaat slingshot.

Zonder probleem neem ik deze "kleine" uitvoering twee bodies (waarvan een gekoppeld met een 12-24mm F4 en voorzien van een battery-Grip), twee extra objectieven (waarvan je eentje zou kunnen vervangen door een goede flitser) in het onderste deel en het bovendeel is gevuld met oa een grotere telelens.

Dan nog ruimte genoeg voor een aantal filters, kaartjes en schoonmaakgrut...

Prima Tas en dito review!
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2009 15:45    Onderwerp: Reageer met quote

kapitein schreef:
Ik ben eigelijk wel benieuwd naar het draagcomfort. Hoe voelt het na 2 uur wandelen met een volle rugzak Question

Beetje laat, maar ik heb er geen moeite mee. Dat wil zeggen dat ik ongeveer 2,5 uur met de tas heb rondgelopen + ongeveer 4kg aan gear bij me had. Heb alleen de sling functie gebruikt en er geen rugtas van gemaakt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de tas vrij vaak even van m`n rug heb gehaald.
BerichtGeplaatst: wo apr 22, 2009 22:25    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de tas gekocht en ben er tevreden over, op een puntje na. Wanneer je de tas als rugzak draagt en veel zware spullen in je tas hebt gaan de banden aan je schouders hangen. Ik heb aan beide banden een bandje vast genaaid, met daar tussen een zo'n klikgespje. Zoiets zit ook op de tas zelf, maar dan groot. Dit bandje kun je in lengte verstellen. Door deze band wordt het gewicht meer tegen de borstkas aan gedrukt, waardoor het gewicht beter wordt verdeeld. De tas hangt nu niet zo aan je schouders.
Je ziet dit ook op gewone rugzakken. Het geeft meer draagcomfort.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 13:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb deze tas ook...geweldig ding! Koop er binnenkort de nieuwe statiefhouder ook bij, die past er speciaal op
Naar boven
BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 14:46    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen AutoRai nog heel de dag rondgelopen met de tas om één schouder. Niks geen problemen ondervonden. Ik had overigens niet al mijn gear bij me Wink .
BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Joers, waar kun je die statiefhouder dan kopen? In Nederland kan ik die (nog) niet ontdekken.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

lkapitein schreef:
Joers, waar kun je die statiefhouder dan kopen? In Nederland kan ik die (nog) niet ontdekken.

Klopt...die is NOG niet uit. Heb je he tfilmpje erv an al gezien op de Kata site? Ik kan een linkje plaatsen als je wilt
Naar boven
BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

Het filmpje had ik al gezien, maar in elk geval bedankt voor het aanbod Smile Ik wacht rustig totdat 'ie in NL ook te koop is.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Gebruikersreviews Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: