Meld je gratis aan

Zoom moet een forumsite worden.
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Ideeënbus
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Moet Zoom een Forum-site worden?
ja
56%
 56%  [ 29 ]
nee
35%
 35%  [ 18 ]
ik weet niet
7%
 7%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 51

Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2011 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

Je geeft aan dat je hier te weinig inhoudelijk commentaar ziet. In ieder geval niet zoals op andere sites. En daarom vraag je je af of de site omgevormd moet worden. Volgens mij zijn de meeste mensen op Zoom er tevreden mee dat ze hier kiekjes kunnen plaatsen en de site als social media kunnen gebruiken. (Anders zouden er niet zo veel zijn die dat doen.) Dus waarom moet dat hier veranderd worden als er al andere sites zijn die al meer met (technische) inhoud bezig zijn? Een paar dagen nadat ik een tirade had gehouden over het beoordelingsvermogen van de redactie van dit blad, zeker wat betreft actiefoto's, kwamen ze met de mededeling dat ik een prijs gewonnen had. Dan is het inderdaad raar om te horen dat diezelfde mensen jouw foto blijkbaar goed vinden. (Terwijl ik zelf hun beoordelingsvermogen in deze zwaar in twijfel trek.) Ik ga er vanuit dat het vooral de kleurtjes zijn die het hem hebben gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2011 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Nou nee, ik vond het terecht een goede foto.
Maar om op mijn openingspost terug te komen, je hebt inderdaad gelijk.
Het is immers al een tijd geleden dat ik dit topic heb geopend en ben ondertussen ook tot de volgende conclusie gekomen dat het gallery-gedeelte leuk is voor beginners en aanverwante sociale contacten maar meer ook niet.
Naarmate je je verder ontwikkeld en meer wilt kom je na een tijd tot de conclusie dat je er weinig meer te zoeken hebt en kun je inderdaad beter verkassen.

Dus tegenwoordig zou ik als topictitel hebben neergezet ''Zoom na verloop van tijd niet ontgroeid?'' met als kernvraag of je zelf inderdaad dan niet beter iets anders kan zoeken in plaats van om veranderingen te vragen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2011 19:34    Onderwerp: Reageer met quote

Het is als je wat verder bent met je ontwikkeling moeilijk om een platform te vinden. Er zijn dan weinig mensen die zo fotograferen, en ook weinig mensen die er naar kijken, zoals jij wilt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2011 19:42    Onderwerp: Reageer met quote

Voor jou lijkt dit me dan wel een aardig platform.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2011 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

Leuke tip Lion. Bedankt. Maar ik denk dat ik in de winter, als alles wat rustiger wordt, een keer aan de gang ga met Photobucket, Flickr, Imageshack en ander share sites. Het meeste belang heb ik er nu bij dat mijn foto's onder mijn naam, en met steekwoorden, te vinden zijn zodat ik betere/meer kansen krijg om foto's te maken die ik nog niet heb. Leuk als anderen er ook plezier van hebben maar ik zoek vooral voor mijzelf uitdagingen. (En dan moeten mensen kunnen zien wat je maakt.)
Naar boven
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2011 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

Actionpix schreef:
@Liveware, ik publiceer vooral in gespecialiceerde media. Maar ik heb net een hoofdprijsje bij Zoom in de wacht gesleept en waarom zou ik dat niet nog eens proberen?

Lifeware met een f dank u Smile

Ik publiceer ook elders maar dat doet er verder niet toe en is niet relevant aan het onderwerp dat jij aanroert en ik op in haak.
Jij geeft aan dat zoom voor kiekjesmakers is en dat deze mensen zoom gebruiken als prullenbak ->

Actionpix schreef:
Zoom is leuk om kiekjes op te plaatsen en lekker elkaars foto's de hemel in te prijzen. Waarom zou het op een ander medium moeten lijken? Mensen die lekker extern willen back-uppen of het prullenbakje net te definitief vinden moeten toch ook ergens terecht kunnen?

Daarover was ik enigszins verbaasd, je zou zeggen dat jezelf dan geen foto's meer plaatst of heb ik het nou verkeerd begrepen?
De ondertoon van je bericht geeft aan dat jij jezelf niet tot de groep kiekjesmakers vindt behoren?
En toen zag ik inderdaad jouw foto naast de mijne staan in de groep "Holland met eigen ogen". Een groep waarin iedereen zijn foto's over Holland kan plaatsen tot 8 november.
Het wordt geïllustreerd met beeld door de fotografen op Zoom.nl. Het boek zal in het voorjaar van 2012 verschijnen.

Toen dacht ik.....euh maar hieraan doet hij dan wel mee?
Dat je een wedstrijd gewonnen hebt weet ik niet. Daar hou ik me niet zo mee bezig. Zou niet eens weten waar de uitslagen van wedstrijden te vinden zijn.
Maar is het niet een beetje hypocriet, dat het jasje van zoom je niet meer past volgens je eigen woorden maar nog wel goed genoeg is om publicatie proberen te scoren en aan wedstrijden mee te doen? Beetje hypocriet lijkt me dit.

Actionpix schreef:
Het vreemde is dat Liveware net een, volgens mij positieve, reactie bij een foto van mij heeft geplaatst. Terwijl ik deze site inderdaad alleen als online portfolio gebruik en dan ook alleen maar om af en toe een bewering toe te kunnen lichten. Ik doe dus zelf zeker niet aan beoordelen. De foto waar Liveware naar verwijst, en die net als de foto van haar tulpen bevat, is met een speciale techniek gemaakt waardoor een afwijkend scherpteveld ontstaat. (En toevallig is deze ook voor veel populaire thema's in te sturen.) Mij gaat het echter vooral om de techniek.

Bovenstaand bericht begrijp ik helemaal niet.
Jouw foto(vliegtuig met parachutisten) dook op naast de mijne als "Relevante foto" en de reactie is niet van net maar van 23 oktober Shocked Ik vind hem mooi, is het dan raar dat ik een positieve reactie plaats?
En dan ineens heb je het weer over een tulpenfoto, die weer naast de mijne in de groep "Holland door eigen ogen" staat.

Zoom als portfoliosite gebruiken? Lijkt me niet echt professioneel, waarom geen eigen website?

Lifeware

-Fotograferen is schrijven met licht-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: di okt 25, 2011 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

Lion31Cybershot schreef:
Actionpix schreef:
Zoom is leuk om kiekjes op te plaatsen
Actionpix schreef:
ik heb net een hoofdprijsje bij Zoom in de wacht gesleept

Ben ik de enige die de ironie van deze boodschap inziet?
LOL Laughing

Nee, niet de enige want daar doelde ik ook op, daarom vroeg ik ook waarom hij nog op zoom is Laughing

Lifeware

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2011 07:18    Onderwerp: Reageer met quote

Lifeware schreef:
Zoom als portfoliosite gebruiken? Lijkt me niet echt professioneel, waarom geen eigen website?

Er gaat inderdaad niks boven een eigen website, maar van alle free en shareware vind ik Picasa webalbums dan toch de meest representatieve optie. Je kan daar een profiel met informatie over jezelf kwijt en al je albums onder één openbare galerij indelen zodat iedereen je hele portfolio kan vinden onder één link en het ziet er qua opmaak en overzichtelijkheid allemaal nog netjes uit ook .
Photobucket en Flickr zijn voor mij gewoon storthopen waar ik foto's mee zichtbaar maak op andere fora.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr nov 11, 2011 00:15    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien had ik hier beter een nieuw topic voor opgestart. Maar een oude ergernis kwam in deze thread weer maar eens naar boven drijven, daarom post ik het hier dus maar. Verplaats het dus maar indien jullie dit nodig achten.

Waar ik me bont en blauw aan erger dat zijn die telkens terugkerende opmerkingen van sommige luitjes die beweren dat er op Zoom een overvloed aan bagger-foto's wordt gepost, en dat ze het hier welk gezien hebben op dit forum, en dat ze hier niks meer kunnen leren, enzoverder....
Kortom, wat ze maar al te duidelijk bedoelen dat is dus dat ze vér boven dit soort fotodumpen staan en dat hun soort van fotografie een behoorlijk trapje hoger staat dan wat er hier op Zoom aan foto's wordt gepleurd.

Het wordt echter pas leuk wanneer je dan ook eens de foto's van dergelijke mekkeraars gaat bekijken. ALS ze hier al foto's (durven te?) posten zijn het zondermeer ondermaatse kiekjes die niet het minste fotografietalent doen vermoeden. In het beste geval zijn het leuke probeersels, zelden meer. Echt talent komt er in elk geval nooit uit naar voren.

Dan stel ik mij de vraag hoe een dergelijke reactie van zulke non-talenten zelf kan komen. Is het frustratie, uit een soort van pik-orde-gedrag? In de zin van: Hoe meer ik anderen besmeur hoe mooier ik er zelf uitkom? Is het totale zinsbegoocheling, en zijn deze mensen echt overtuigd van hun GROTE kunnen? Zien ze dan echt niet in dat het eigenlijk HUN foto's zijn die het niveau hier naar beneden halen? (Als ze hier al foto's durven te posten uiteraard).

Ik weet het niet.
Maar wat ik wel weet dat is dat het aantal geposte top-foto's op Zoom (relatief gezien) héél hoog ligt. Ik blijf me er over verbazen hoe ontzettend hoog het algemeen gemiddelde hier ligt op deze site. En de frequent opduikende superplaten doen me maar al te dikwijls met verstelling staan. Okee, er zitten ook ondermaatse foto's tussen. Maar in verhouding zijn dit er niet veel. Veel minder in elk geval dan sommigen er trachten van te maken. En zonder die mindere foto's zou je ook nooit het onderscheid met de betere kunnen maken nietwaar. Het één kan immers niet zonder het ander. Wat zeg ik, deze foto's zijn op een manier zelfs noodzakelijk.
(Nog een geluk dus dat de vele zeikerds over 'de ondermaatse Zoomfotokwaliteit' ook de beste leveranciers van dit soort minderwaardige foto's blijken te zijn Wink).

Om op de vraag van deze thread te antwoorden: Graag ja, maak van Zoom AUB zo snel als mogelijk een echt fotoforum. Er zouden direct heel veel mekkeraars over het Zoom-foto-niveau snel een toontje lager beginnen zingen...of door de mand vallen...kies maar uit. Het zou hier snel gedaan zijn met de naamloze belediging dat "anderen" hier teveel bagger-foto's plaatsen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr nov 11, 2011 00:24    Onderwerp: Reageer met quote

Niet dat ik me gelijk aangesproken voel, ik begrijp je post wel.
Maar ik van mijn kant als topicstarter heb helemaal niks tegen baggerfoto's. alleen tegen baggerreacties als je wat opbouwende kritiek probeert te geven.
Vriendjespolitiek en hysterische reacties als je ook maar heel gering en voorzichtig een overduidelijk minpunt aankaart, daar zakt mijn broek van af.
Met de kwaliteit van de foto's op zich heb ik geen moeite, ik zie mijzelf ook nog lang niet als zo volleerd als dat ik wil zijn.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr nov 11, 2011 00:30    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, het is moeilijk om iemand aan te spreken op een forum als je geen namen mag noemen.
"Beledigingende commentaren" weet je wel.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr nov 11, 2011 18:50    Onderwerp: Reageer met quote

Je mag best namen noemen, zolang je reacties maar respectvol zijn. Daarnaast moet je er rekening mee houden, dat geschreven tekst iets anders overkomt/over kan komen dan gesproken tekst. Als je tenslotte ook nog even je tekst een keer extra doorleest, voordat je daadwerkelijk op de knop "bevestig" drukt, dan kan er weinig meer mis gaan. Als zelfs dan een ontvanger een boodschap verkeerd interpreteert, dien je bovenstaande nog steeds te respecteren en toe te passen. Dan kan jou de zwarte piet in ieder geval niet toegespeeld worden.
BerichtGeplaatst: ma nov 14, 2011 16:37    Onderwerp: Reageer met quote

deeliet schreef:
Tja, het is moeilijk om iemand aan te spreken op een forum als je geen namen mag noemen.
"Beledigingende commentaren" weet je wel.

Nou brand los Smile

Lifeware

Naar boven
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2011 02:10    Onderwerp: Reageer met quote

//Mod-break
Off-topic discussie afgesplitst naar http://forum.zoom.nl/viewtopic.php?t=37664
//
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 23:44    Onderwerp: Reageer met quote

//Mod-break
Wederom een Off-topic discussie afgesplitst (naar de prullenbak). Gelieve on-topic te blijven
//
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Ideeënbus Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: