Meld je gratis aan

Sigma of Tokina groothoeklens?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Gebruikersreviews
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 13, 2010 15:22    Onderwerp: Sigma of Tokina groothoeklens? Reageer met quote

Ik ben aan het kijken voor een groothoeklens en zit in dubio welke ik nu zou kopen.

Ik twijfel tussen een : Sigma 8-16mm F/4.5-5.6 DC HSM - Nikon (DX)
en een
Tokina 11-16mm F/2.8 AT-X Pro DX - Nikon (DX)

Kan iemand mij misschien hiermee helpen?

Alvast bedankt Dennis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 13, 2010 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je al eens door zo'n lens gekeken met een camera? Ik denk van niet, want dan stel je niet zo'n vraag.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma dec 13, 2010 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb bij de zoomexperience met de sigma lens al een paar foto's mee gemaakt.
Alleen vroeg ik me af omdat die Tokina lens lichtsterker is dan de sigma alleen heeft de sigma lens een groter bereik. Ik heb vele reviews gelezen en ik zie door de bomen het bos niet meer. Vandaar deze vraag.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do dec 16, 2010 12:10    Onderwerp: Reageer met quote

De beeldhoek van de Sigma is groter. Je zal zelf moeten bepalen, aan de hand van jouw stijl van fotografie, of jij met zo'n groothoek echts iets kan. Heb je iets minder groothoek nodig dan zou je ook kunnen kijken naar de goedkoere 12-24 mm objectieven.

Ik heb zelf een tijdje de Sigma van de importeur geleend. Geweldige groothoek maar het zoekerbeeld is erg donker. Dat werkt niet zo handig.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Gebruikersreviews Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: