Meld je gratis aan

Lensbay (CreativeKit) Nikon

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Gebruikersreviews
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 03:26    Onderwerp: Lensbay (CreativeKit) Nikon Reageer met quote

Ik dwaal hier nu een tijdje tond, maar kan nergens iets vinden over de Lensbaby. Is dit in de fotografieland een verboden onderwerp of zijn er geen vragen over...

Ik vroeg me eigenlijk af wat de ervaringen hierover zijn?
Kun je er inderdaad leuke foto's meemaken?
Kun je er met een gemakkelijker creative manier mee werken?
Verveeld het snel?

Plus of min punten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb 'm voor m'n Canon. Mag dat ook Wink

Het is wel geinig. Ik heb de Composer en die gebruik ik af en toe. Het is een speeltje... en daardoor wel duur. Maar in sommige gevallen toch wel leuk om te gebruiken. Of je er echt creatiever door wordt betwijfel ik. Het is een trucje dat je toe kunt passen. Hoe je dat doet, daarin ligt denk ik de creativiteit.

Ik heb toevallig van de week op de Campus de fish-eye geprobeerd. Op m'n FF-camera niet handig, want dan geeft 'ie een cirkelvormig beeld. Wat 'ie op een crop doet weet ik niet. Daarnaast zou ik de set diafragma's met vormpje (midden op de pagina) wel willen hebben, want daar kun je een leuke bokeh in vormpjes mee creëren. Maar elke keer als ik ze tegenkom, laat ik ze toch weer liggen. Waarschijnlijk omdat het toch een speeltje blijft, dat ik sporadisch gebruik.

Wat ik zelf overigens lastig vind, is het scherpstellen. Dat is volledig manueel en zolang je rechtdoor gaat, lukt het wel. Maar zodra je onder een hoek gaat klooien, vind ik het lastig om dat deel scherp te krijgen wat ik echt wil.
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

hoef ik niet lang voor te zoeken,
http://lensbaby.com/
jij dus nu ook niet meer Wink en nog eens gevonden via Zoom.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Beetje nutteloze reactie, zoals je misschien wel had kunen bedenken had ik dat allemaal wel gevonden al. Ik wil alleen graag gebruikers ervaringen en geen verkooppraatjes.

Ytos, bedankt. Ik zit zelf ook te denken aan de composer en het merk zal wel niet heel veel verschillen. En die vormpjes wil ik inderdaad ook aanschaffen, vandaar ook het idee voor het aanschaffen van een volledige kit.

Maar jij noemt dat je ze 'regelmatig' tegenkomt, zijn ze bij de gewone fotograag te krijgen dan? Kun je ze dan ook gelijk uitproberen? Bij de fotograaf hier namelijk niet, zal ik naar Zwolle moeten als dat mogelijk is.

Bedankt voor je review. Was een beetje de review die ik zocht.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

weet dat zoeken soms wat moeilijk ligt.
http://photonotes.org/reviews/lensbaby/
Laughing
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zag ze onlangs liggen bij Camera.nl in Utrecht. Maar waar ze ze verder hebben weet ik niet.
BerichtGeplaatst: di jun 19, 2012 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een lensbaby MFT-F-converter en zet hierop een 35 2.8 Nikkor of 50 1.4 om "Miniatuur Walcheren"-achtige foto's te maken. Door de LV inzoom bij focussen werkt dat wel handig en zit er ook nog een goede lens in de lensbaby.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mrt 06, 2014 16:15    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

De bokeh figuurtjes zijn ook eenvoudig zelf te maken, raadpleeg hiervoor de diverse tutorials op You Tube.

Verder vraag ik me af of het effect van de lansbaby met Photoshop ook niet geevenaard kan worden?
Het gaat hier toch om gedeeltelijke scherpte (on)diepte?

Groet, Jos
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Gebruikersreviews Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: