Meld je gratis aan

Flitsbesturing externe flitser werkt niet...

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2012 09:49    Onderwerp: Flitsbesturing externe flitser werkt niet... Reageer met quote

Mijn Canon 500D icm Falcon Eyes Studioflitsset GNK-3300MV werkt prima. Nu heb ik onlangs een 'plasic fantastic' 50mm F1.8 van Canon aangeschaft, maar deze lens is veel lichtgevoeliger. Om de overbelichting te minderen wil ik de flistinstellingen gaan beheren via het menu van de Canon, maar deze geeft aan dat de flitser incompatible of uitgeschakeld zou zijn. De flitsen gaan allemaal goed af, alleen wil ik de overbelichting gaan regelen... (via snellere sluitertijd lukt het niet, dan krijg ik balken omdat ie te snel sluit, via diafragma wil ik het eigenlijk niet omdat ik mooie onscherpe achtergrond wil...). Kan iemand mij tips geven?

Alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2012 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

Als jij je scherptediepte wilt behouden zul je of het flitsvermogen moeten verkleinen en/of een of meerdere grijsfilters voor je objectief zetten waarmee je de lichtgevoeligheid met enkele stops terugneemt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2012 11:30    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan natuurlijk nooit via het menu van een camera studioflitsen instellen. Je zal de flitsen op de flits zelf moeten dimmen of verder af zetten of een grijsfilter gebruiken.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr sep 14, 2012 19:39    Onderwerp: Re: Flitsbesturing externe flitser werkt niet... Reageer met quote

setjez schreef:
via snellere sluitertijd lukt het niet, dan krijg ik balken omdat ie te snel sluit

Als je denkt dat je de flitskracht met sluitertijd kunt beheersen is een basiscursus flitstechniek wellicht op zijn plek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo okt 07, 2012 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

Effen wat basis kennis. Je omgevingslicht regel je met je sluitertijd. Hoe korter je sluitertijd is hoe minder omgevingslicht gaat meespelen in je foto. Dit kun je maximaal instellen tot je synchronisatie tijd van je camera (vaak 1/200 of 1/250, staat in je handleiding, das dat boekje wat ook in de doos van de camera zit Very Happy ) Met je diafragma regel je het licht op je onderwerp. Met ISO kun je het hele veld versterken of verzwakken. Merk je dat je foto overbelicht raakt dan moet je gaan spelen met de sterkte van je flitslampen in combinatie met je instellingen van je camera. Sommige Chinese flitsers hebben de nare eigenschap dat je het licht maar beperkt terug kunt draaien (soms maar 1 a 2 stops). Je kunt er voor kiezen om je flitser verder van je onderwerp te zetten, maar dan worden de schaduwen weer harder op je onderwerp. Of zoals hier al aangegeven wordt, een extra grijsfilter tussen je flitser en softbox of paraplu.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: